Äntligen så
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Äntligen så

    har vi varit på 1-års kontroll för Wilhelm.
    Han är frisk som en nötkärna,men väger tydligen för lite,så vi ska ha koll på det tyckte dom på BVC.
    Han går ju hela tiden,aldrig still så det är inte så konstigt att inget \"fastnar\" på honom..*s*
    Vägde 10270 och var 79,8 lång....
    Han är så \"lätt\" om man jämför med flickorna våra.
    Alltid på gott humör och nyfiken på allt och alla.

    Kram
  2. 1
    Äntligen så har vi varit på 1-års kontroll för Wilhelm.
    Han är frisk som en nötkärna,men väger tydligen för lite,så vi ska ha koll på det tyckte dom på BVC.
    Han går ju hela tiden,aldrig still så det är inte så konstigt att inget \"fastnar\" på honom..*s*
    Vägde 10270 och var 79,8 lång....
    Han är så \"lätt\" om man jämför med flickorna våra.
    Alltid på gott humör och nyfiken på allt och alla.

    Kram
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Men?

    Hur mycket vägde han vid födseln om de tycker han är underviktig? Signe väger kanske 9 kilo nu vid ett år, om ens det, och jag är helt säker på att hon inte är underviktig utan bara liten av naturen, så att säga...

    Bröderna har vägt bra mycket mer och nästan legat på översta kurvan hela tiden, men jag tar ändå Signes vikt som normal, hon har tom. hoppat upp en kurva sen hon föddes.
  4. 2
    Men? Hur mycket vägde han vid födseln om de tycker han är underviktig? Signe väger kanske 9 kilo nu vid ett år, om ens det, och jag är helt säker på att hon inte är underviktig utan bara liten av naturen, så att säga...

    Bröderna har vägt bra mycket mer och nästan legat på översta kurvan hela tiden, men jag tar ändå Signes vikt som normal, hon har tom. hoppat upp en kurva sen hon föddes.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Vadå för lite?!?

    Tycker de flesta 1-åringar väger omkring 10 kg, Har han glidit ner från någon kurva eller?

    Om han har lärt sig gå så är det ju vanligt att de planar ut ju.
  6. 3
    Vadå för lite?!? Tycker de flesta 1-åringar väger omkring 10 kg, Har han glidit ner från någon kurva eller?

    Om han har lärt sig gå så är det ju vanligt att de planar ut ju.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Precis samma här ju!

    Vi fick också bannor för att Stella inte gått upp i vikt för att följa den kurva hon följt tidigare (innan hon började gå). Det är vanligt och helt naturligt att de planar ut när de blir mer rörliga, men det ville inte läkaren lyssna på.

    Stella vägde 10320 g och var 78 cm lång på sin ettårskontroll.
  8. 4
    Precis samma här ju! Vi fick också bannor för att Stella inte gått upp i vikt för att följa den kurva hon följt tidigare (innan hon började gå). Det är vanligt och helt naturligt att de planar ut när de blir mer rörliga, men det ville inte läkaren lyssna på.

    Stella vägde 10320 g och var 78 cm lång på sin ettårskontroll.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Va?

    Vadå för lite? det är väl helt normalt för en 1-åring?
    Visserligen ganska lång, men jag tycker de flesta 1-åringar ligger runt 10 kg.
    (förutom min lilla som ligger runt 8,5kg, men är ca 73 cm , men vi har inte fått bannor för det, och Klara går inte ens)

    Strunta i vad BVC säger:)
  10. 5
    Va? Vadå för lite? det är väl helt normalt för en 1-åring?
    Visserligen ganska lång, men jag tycker de flesta 1-åringar ligger runt 10 kg.
    (förutom min lilla som ligger runt 8,5kg, men är ca 73 cm , men vi har inte fått bannor för det, och Klara går inte ens)

    Strunta i vad BVC säger:)
  11. Pia m H98,E02,*A04* o W05
    #6

    Hej

    Han vägde normala 3745....
    Vi tycker ju inte själva att han är underviktig så...

  12. 6
    Hej Han vägde normala 3745....
    Vi tycker ju inte själva att han är underviktig så...

  13. Pia m H98,E02,*A04* o W05
    #7

    Hej

    Ja,han ligger under i sin kurva som han har följt i vikten.
    Längden är över en del och vikten under...
    Ja,han går och rör på sig mycket,så inte konstigt att vikten inte hänger med...
  14. 7
    Hej Ja,han ligger under i sin kurva som han har följt i vikten.
    Längden är över en del och vikten under...
    Ja,han går och rör på sig mycket,så inte konstigt att vikten inte hänger med...
  15. Pia m H98,E02,*A04* o W05
    #8

    *ler*

    Ja,han ville inte lyssna på det örat heller.
    \"Tillsätt\" fett i maten och göd han mer..*s*...
    Man går ju efter egen magkänsla och vi är inte oroade över att han inte får i sig mat,för det får han..
  16. 8
    *ler* Ja,han ville inte lyssna på det örat heller.
    \"Tillsätt\" fett i maten och göd han mer..*s*...
    Man går ju efter egen magkänsla och vi är inte oroade över att han inte får i sig mat,för det får han..
  17. Pia m H98,E02,*A04* o W05
    #9

    Ja..

    ...vi tar inte så jätte hårt på vad dom sa,men visst tar man åt sig.
    Ger vi inte han tillräckligt att äta och är det för magert maten han får osv....

    Vi får se vad vågen visar om en månad när vi skulle dit igen för en koll av vikten...

  18. 9
    Ja.. ...vi tar inte så jätte hårt på vad dom sa,men visst tar man åt sig.
    Ger vi inte han tillräckligt att äta och är det för magert maten han får osv....

    Vi får se vad vågen visar om en månad när vi skulle dit igen för en koll av vikten...

  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10

    Underviktig???

    Hoppas att vi inte har en så nitisk läkare när vi ska iväg på ettårskontrollen.
    Theo hade dalat lite förra månaden och det var innan han gick så nu har han säkert planat ut ännu mer.

    Varför kan de inte lita på att man som förälder känner sitt barn.

    Många kramar till dig och familjen - Hanna
  20. 10
    Underviktig??? Hoppas att vi inte har en så nitisk läkare när vi ska iväg på ettårskontrollen.
    Theo hade dalat lite förra månaden och det var innan han gick så nu har han säkert planat ut ännu mer.

    Varför kan de inte lita på att man som förälder känner sitt barn.

    Många kramar till dig och familjen - Hanna
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11

    Tillåt mig skratta!

    Vad skulle ditt BVC säga om min skrutta? Hon vägde 8220 och var 74 cm då hon var 1 år och en vecka. Att hon är undernärd kanske.

    Barn är olika! Bara de är friska, äter bra och utvecklas normalt är det ok.
  22. 11
    Tillåt mig skratta! Vad skulle ditt BVC säga om min skrutta? Hon vägde 8220 och var 74 cm då hon var 1 år och en vecka. Att hon är undernärd kanske.

    Barn är olika! Bara de är friska, äter bra och utvecklas normalt är det ok.

Liknande trådar

  1. Äntligen fredag äntligen.. ♥
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 11:20
  2. Äntligen äntligen frammåt!!
    By -LillaMy- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 09:02
  3. Äntligen äntligen funkar det...!
    By Libra in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 21:12
  4. Äntligen glad, äntligen positivt!
    By hannsi in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar