1 år & över 7 kilo ;)
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    1 år & över 7 kilo ;)

    Äntligen! Julia fyllde 1 år igår, smaskade gladeligen i sig tårta och paket i högar fick hon oxå som Linus mer än gärna hjälpte till med att öppna.

    Bvc idag och äntligen har hon spräckt 7 kilo gränsen

    Väger idag 7020 gr docl har hon inte växt på tre månader så hon är fortfarande 68 cm lång (kort). Finns det fler aprilisar som är små eller korta i rocken?
  2. 1
    1 år & över 7 kilo ;) Äntligen! Julia fyllde 1 år igår, smaskade gladeligen i sig tårta och paket i högar fick hon oxå som Linus mer än gärna hjälpte till med att öppna.

    Bvc idag och äntligen har hon spräckt 7 kilo gränsen

    Väger idag 7020 gr docl har hon inte växt på tre månader så hon är fortfarande 68 cm lång (kort). Finns det fler aprilisar som är små eller korta i rocken?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Grattis

    i efterskott till lillskruttan.

    Min aprilis (majunge) är inte så liten men däremot vägde jag själv inte mer än 8 kilo när jag var året, tänk om man fortfarande var lättviktare =)

    -Hanna
  4. 2
    Grattis i efterskott till lillskruttan.

    Min aprilis (majunge) är inte så liten men däremot vägde jag själv inte mer än 8 kilo när jag var året, tänk om man fortfarande var lättviktare =)

    -Hanna
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Grattis!

    I dubbel bemärkelse :-)
  6. 3
    Grattis! I dubbel bemärkelse :-)
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Grattis!! Andrea är inte heller

    så stor direkt. Hon var till BVC igår för vägning, mätning och vaccination: 9090 g och 74 cm lång. Men det är ändå en väldig upphämtning på viktkurvan sedan förra gången. Då planade den ut lite väl mycket, men nu är den inne på sitt gamla spår igen : ) Men hon har hela tiden varit pigg och glad, och verkar utvecklas som hon ska, så det har känts ok ändå.

    Kommer Julia att utredas mera, eller säger de att det är ok så länge hon ökar i vikt? Grattis ännu än gång på 1-årsdagen!
  8. 4
    Grattis!! Andrea är inte heller så stor direkt. Hon var till BVC igår för vägning, mätning och vaccination: 9090 g och 74 cm lång. Men det är ändå en väldig upphämtning på viktkurvan sedan förra gången. Då planade den ut lite väl mycket, men nu är den inne på sitt gamla spår igen : ) Men hon har hela tiden varit pigg och glad, och verkar utvecklas som hon ska, så det har känts ok ändå.

    Kommer Julia att utredas mera, eller säger de att det är ok så länge hon ökar i vikt? Grattis ännu än gång på 1-årsdagen!
  9. Magda & Sebastian
    #5

    Grattis Julia!!!!

    Är allting bra med henne, att hon utvecklas som hon ska, äter som hon ska etc. så är det ok att vara liten :o) (det där lät lite konstigt men hoppas att du förstår vad jag vill säga *s*) Här är det tvärt emot. Min dunderklump *s* väger 12,5 kg och mäter 79cm över havet...och har (som tur är) börjar gå så sakterliga och jag är faktiskt glad...för han är tung att gå och bära på några längre stunder... (1 år 18/4)
    Ha det så bra med lillskruttan som nu blivit stor och än en gång grattis på födelsedagen!!!!
  10. 5
    Grattis Julia!!!! Är allting bra med henne, att hon utvecklas som hon ska, äter som hon ska etc. så är det ok att vara liten :o) (det där lät lite konstigt men hoppas att du förstår vad jag vill säga *s*) Här är det tvärt emot. Min dunderklump *s* väger 12,5 kg och mäter 79cm över havet...och har (som tur är) börjar gå så sakterliga och jag är faktiskt glad...för han är tung att gå och bära på några längre stunder... (1 år 18/4)
    Ha det så bra med lillskruttan som nu blivit stor och än en gång grattis på födelsedagen!!!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6

    Jag har en rätt så liten tös

    Ella vägde 8220 och var 74 cm när hon var 1 år+1 vecka. Det tycker jag är litet och kort eftersom jag jämför med hennes syrra som var 2 kg tyngre och nästan 5 cm längre.
  12. 6
    Jag har en rätt så liten tös Ella vägde 8220 och var 74 cm när hon var 1 år+1 vecka. Det tycker jag är litet och kort eftersom jag jämför med hennes syrra som var 2 kg tyngre och nästan 5 cm längre.
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7

    Grattis Julia!

    Vad skönt att hon har spräckt 7 kilo gränsen.

  14. 7
    Grattis Julia! Vad skönt att hon har spräckt 7 kilo gränsen.

  15. Medlem sedan
    Feb 1999
    #8

    Grattis i efterskott Julia

    Det låter som du fick en härlig dag!
  16. 8
    Grattis i efterskott Julia Det låter som du fick en härlig dag!

Liknande trådar

  1. Över 3 kilo
    By -MOE- in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-12, 17:31
  2. Över åtta kilo!
    By Anne med britterna in forum _0905 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 15:36
  3. Bara ett kilo på över två veckor!
    By Jenny m 3 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 09:12
  4. Ett kilo minus över jul!
    By Bea E in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 22:28
  5. 1 år & över 7 kilo ;)
    By Anna med busarna )) in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 14:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar