Förstoppad??
_0603 Marsbarn
  1. Anpeli och William
    #1

    Förstoppad??

    William har inte bajsat på två dagar och har ont i magen!!!Tycker så synd om honom. Vad kan man göra så att han bajsar?
    / Anna
  2. 1
    Förstoppad?? William har inte bajsat på två dagar och har ont i magen!!!Tycker så synd om honom. Vad kan man göra så att han bajsar?
    / Anna
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Bra tips från mig!

    Ett tips som funkat de gånger Filip varit förstoppad är att du lägger honom på skötbordet, gör kolikmassage av magen, sedan tar du lite salva/mandelolja på febertermometern och för den försiktigt ut och in genom ändtarmen några gånger. Detta sätter fart på \"bajsreflexen\". Har funkat de gånger vi prövat på Filip! :)
    Enkelt, och helt klart värt ett försök tycker jag!

    Lycka till!
    Kram
  4. 2
    Bra tips från mig! Ett tips som funkat de gånger Filip varit förstoppad är att du lägger honom på skötbordet, gör kolikmassage av magen, sedan tar du lite salva/mandelolja på febertermometern och för den försiktigt ut och in genom ändtarmen några gånger. Detta sätter fart på \"bajsreflexen\". Har funkat de gånger vi prövat på Filip! :)
    Enkelt, och helt klart värt ett försök tycker jag!

    Lycka till!
    Kram
  5. Anna m Cindy
    #3

    Brukar...

    ...också använda febertermometern. Min dotter är ofta förstoppad, och vi för in febertermometern en liten bit och lirkar lite försiktigt, så brukar det ofta komma bajs. Glöm bara inte att vara beredd med papper/blöja! Det kan komma raketbajs :-)
  6. 3
    Brukar... ...också använda febertermometern. Min dotter är ofta förstoppad, och vi för in febertermometern en liten bit och lirkar lite försiktigt, så brukar det ofta komma bajs. Glöm bara inte att vara beredd med papper/blöja! Det kan komma raketbajs :-)
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    samma problem..

    här. Noak har inte bajsat på tre dagar, om man räknar idag.
    Så jag ska nog prova Solrosens tips. Vi har pruttgympat massor men han pruttar bara mer av det, inget bajs.
    Men vi ska prova med febertempen. Annars är ett bra tips att äta lite messmör, det är bra om man är hård i magen. =)
  8. 4
    samma problem.. här. Noak har inte bajsat på tre dagar, om man räknar idag.
    Så jag ska nog prova Solrosens tips. Vi har pruttgympat massor men han pruttar bara mer av det, inget bajs.
    Men vi ska prova med febertempen. Annars är ett bra tips att äta lite messmör, det är bra om man är hård i magen. =)
  9. Anpeli och William
    #5

    Tack för svaren!

    Har provat med termometern men det funkade inte den här gången. Pratade med en mamma idag ute på område och hon rekommenderade att jag skulle ha 1 tsk rapsolja i ersättningen. Sagt å gjort! Det satte fart på magen.
    / Anna
  10. 5
    Tack för svaren! Har provat med termometern men det funkade inte den här gången. Pratade med en mamma idag ute på område och hon rekommenderade att jag skulle ha 1 tsk rapsolja i ersättningen. Sagt å gjort! Det satte fart på magen.
    / Anna

Liknande trådar

  1. När förstoppad?
    By aek82 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 14:04
  2. Förstoppad?
    By Lovisa07 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 20:42
  3. E förstoppad
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 18:58
  4. förstoppad... BLÄ
    By sarah* in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 09:09
  5. nån mer som är förstoppad?
    By lärka in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 18:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar