liten enkät
_0609 Septemberbarn
  1. 26 november
    #1

    liten enkät

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)

    b. det värsta med att vara gravid?

    c. antal kg. du gått upp?

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?

    e. då berättade jag på jobbet?

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?

    g. jag är mest orolig för...

    h. jag har haft följande matnoja

    i. favorit flicknamn:

    j. favorit pojknamn:

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)




  2. 1
    liten enkät a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)

    b. det värsta med att vara gravid?

    c. antal kg. du gått upp?

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?

    e. då berättade jag på jobbet?

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?

    g. jag är mest orolig för...

    h. jag har haft följande matnoja

    i. favorit flicknamn:

    j. favorit pojknamn:

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)




  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Gunillas svar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    * Sparkarna och buffarna på kvällen :-D

    b. det värsta med att vara gravid?
    * nästan allt annat (tyvärr).

    c. antal kg. du gått upp?
    * 3,5 i lördags.

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    * v. 10

    e. då berättade jag på jobbet?
    * v. 12

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    * inget förvånar mig längre så det finns inget konstigt.

    g. jag är mest orolig för...
    * att föda för tidigt och för snabbt.

    h. jag har haft följande matnoja
    * ständigt sug efter sushi och öl.

    i. favorit flicknamn:
    * Malva

    j. favorit pojknamn:
    * Oskar

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    * dagdrömt om olika maträtter och varit smått besatt av lyxig mat.




  4. 2
    Gunillas svar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    * Sparkarna och buffarna på kvällen :-D

    b. det värsta med att vara gravid?
    * nästan allt annat (tyvärr).

    c. antal kg. du gått upp?
    * 3,5 i lördags.

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    * v. 10

    e. då berättade jag på jobbet?
    * v. 12

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    * inget förvånar mig längre så det finns inget konstigt.

    g. jag är mest orolig för...
    * att föda för tidigt och för snabbt.

    h. jag har haft följande matnoja
    * ständigt sug efter sushi och öl.

    i. favorit flicknamn:
    * Malva

    j. favorit pojknamn:
    * Oskar

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    * dagdrömt om olika maträtter och varit smått besatt av lyxig mat.




  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Lillen72 svarar

    Alltid kul med enkät!
    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg): Att man får gå omkring och känna sig lite extra märkvärdig och viktig.Finns massor med mer saker...

    b. det värsta med att vara gravid? Foglossningar, att det kommer bli jättevarmt i sommar och att jag kommer gå omkring som en vandrande vattentunna.

    c. antal kg. du gått upp? 4

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder? Har inte införskaffat några ännnu men det får nog bli snarast skulle jag tro

    e. då berättade jag på jobbet? relativt tidigt då jag har ett tungt jobb.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten? Att jag inte längre klarar av cigarettrök, känner det på 100 meters avstånd och vill bara spy ( varit rökare länge) men det är positivt att känna så .

    g. jag är mest orolig för... : att förlossningen ska gå snett, efter att ha gjort ett katastrofsnitt en gång.

    h. jag har haft följande matnoja: Ingen speciell växlar lite fårn vecka till vecka, men isglass funkar alltid

    i. favorit flicknamn: Tova mf l

    j. favorit pojknamn: Gabriel Mfl

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl).
    Stoppar in massa konstiga saker i kylen och lämnar dom riktiga kylvarorna någon helt annan stans, allmänt förrvirrad kan man tro.....

  6. 3
    Lillen72 svarar Alltid kul med enkät!
    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg): Att man får gå omkring och känna sig lite extra märkvärdig och viktig.Finns massor med mer saker...

    b. det värsta med att vara gravid? Foglossningar, att det kommer bli jättevarmt i sommar och att jag kommer gå omkring som en vandrande vattentunna.

    c. antal kg. du gått upp? 4

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder? Har inte införskaffat några ännnu men det får nog bli snarast skulle jag tro

    e. då berättade jag på jobbet? relativt tidigt då jag har ett tungt jobb.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten? Att jag inte längre klarar av cigarettrök, känner det på 100 meters avstånd och vill bara spy ( varit rökare länge) men det är positivt att känna så .

    g. jag är mest orolig för... : att förlossningen ska gå snett, efter att ha gjort ett katastrofsnitt en gång.

    h. jag har haft följande matnoja: Ingen speciell växlar lite fårn vecka till vecka, men isglass funkar alltid

    i. favorit flicknamn: Tova mf l

    j. favorit pojknamn: Gabriel Mfl

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl).
    Stoppar in massa konstiga saker i kylen och lämnar dom riktiga kylvarorna någon helt annan stans, allmänt förrvirrad kan man tro.....

  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Libra svarar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    Sparkarna/buffarna (blir så lycklig)!

    b. det värsta med att vara gravid?
    Att jag så ofta känner mig fet, ful och trött.

    c. antal kg. du gått upp?
    3-4 kg....har inte stått på vågen på ett tag...

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    V 20+0 idag och jag har inte börjat ÄN!

    e. då berättade jag på jobbet?
    v 10 fick chefen veta, och v 12 fick arbetskamraterna veta (mest eftersom jag var borta så mycket på kontroller i början).

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    Hmm...svår fråga. Alla drömmar om aliens och utomjordingar kanske?

    g. jag är mest orolig för...
    Att jag ska bli änglammamma igen.

    h. jag har haft följande matnoja
    Frukt, glass och lakrits (salt!) har jag gillat extra mycket under alla mina graviditeter.

    i. favorit flicknamn: Ida, Wilma och Vera just nu

    j. favorit pojknamn: Isak just nu

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    Gråtit för i princip ingenting. Tex när sambon svurit över vår dåliga diskmaskin. *ler* Fast det var under min första graviditet.



  8. 4
    Libra svarar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    Sparkarna/buffarna (blir så lycklig)!

    b. det värsta med att vara gravid?
    Att jag så ofta känner mig fet, ful och trött.

    c. antal kg. du gått upp?
    3-4 kg....har inte stått på vågen på ett tag...

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    V 20+0 idag och jag har inte börjat ÄN!

    e. då berättade jag på jobbet?
    v 10 fick chefen veta, och v 12 fick arbetskamraterna veta (mest eftersom jag var borta så mycket på kontroller i början).

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    Hmm...svår fråga. Alla drömmar om aliens och utomjordingar kanske?

    g. jag är mest orolig för...
    Att jag ska bli änglammamma igen.

    h. jag har haft följande matnoja
    Frukt, glass och lakrits (salt!) har jag gillat extra mycket under alla mina graviditeter.

    i. favorit flicknamn: Ida, Wilma och Vera just nu

    j. favorit pojknamn: Isak just nu

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    Gråtit för i princip ingenting. Tex när sambon svurit över vår dåliga diskmaskin. *ler* Fast det var under min första graviditet.



  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5

    mina svar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg) När man känner de små buffarna, som bekräftar att det verkligen finns nåt därinne...

    b. det värsta med att vara gravid? att jag får kväljningar när jag borstar tänderna!

    c. antal kg. du gått upp? 1,5kg

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder? invigde mammabyxorna i helgen, v22, men kan fortfarande ha nästan alla vanliga byxor.

    e. då berättade jag på jobbet? För chefen v11, för kollegorna v19.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten? när jag drömde att en bekant och jag stötte ihop på MVC, och det sedan visade sig att hon också är gravid.

    g. jag är mest orolig för... att få foglossning

    h. jag har haft följande matnoja - ingen särskilld, känner mig mest hungrig hela tiden

    i. favorit flicknamn: Amanda

    j. favorit pojknamn: Pontus, Rasmus, Jakob

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl), uppträder nog mest lite allmänt förvirrat. en kollega kom in för ett tag sen (innan det var officiellt) och sa \"vad är det med dig? Du yrslar runt och glömmer saker, och cyklar om kull... Är du gravid?!\" - ja, vad svarar man?...
  10. 5
    mina svar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg) När man känner de små buffarna, som bekräftar att det verkligen finns nåt därinne...

    b. det värsta med att vara gravid? att jag får kväljningar när jag borstar tänderna!

    c. antal kg. du gått upp? 1,5kg

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder? invigde mammabyxorna i helgen, v22, men kan fortfarande ha nästan alla vanliga byxor.

    e. då berättade jag på jobbet? För chefen v11, för kollegorna v19.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten? när jag drömde att en bekant och jag stötte ihop på MVC, och det sedan visade sig att hon också är gravid.

    g. jag är mest orolig för... att få foglossning

    h. jag har haft följande matnoja - ingen särskilld, känner mig mest hungrig hela tiden

    i. favorit flicknamn: Amanda

    j. favorit pojknamn: Pontus, Rasmus, Jakob

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl), uppträder nog mest lite allmänt förvirrat. en kollega kom in för ett tag sen (innan det var officiellt) och sa \"vad är det med dig? Du yrslar runt och glömmer saker, och cyklar om kull... Är du gravid?!\" - ja, vad svarar man?...
  11. Anna30
    #6

    Anna30 svarar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    -känslan av att gå omkring och veta att jag ska sätta ett nytt liv till världen som är hälften av mig och hälften av min sambo. Att vi ska bli mamma och pappa!

    b. det värsta med att vara gravid?
    -att inse att jag inte har samma ork längre som förrut. Tröttheten och svettningarna som kommer lite titt som tätt är jobbiga!

    c. antal kg. du gått upp?
    4 kg

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    -det var nog i v.14

    e. då berättade jag på jobbet?
    -för min chef i v.10 och de övriga v.13

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    -konstiga drömmar

    g. jag är mest orolig för...
    -förlossningen...att något ska gå fel

    h. jag har haft följande matnoja
    -apelsin juice, frukter, ahlgrens bilar.

    i. favorit flicknamn: Elin och Louise

    j. favorit pojknamn: Fredrik

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)

  12. 6
    Anna30 svarar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    -känslan av att gå omkring och veta att jag ska sätta ett nytt liv till världen som är hälften av mig och hälften av min sambo. Att vi ska bli mamma och pappa!

    b. det värsta med att vara gravid?
    -att inse att jag inte har samma ork längre som förrut. Tröttheten och svettningarna som kommer lite titt som tätt är jobbiga!

    c. antal kg. du gått upp?
    4 kg

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    -det var nog i v.14

    e. då berättade jag på jobbet?
    -för min chef i v.10 och de övriga v.13

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    -konstiga drömmar

    g. jag är mest orolig för...
    -förlossningen...att något ska gå fel

    h. jag har haft följande matnoja
    -apelsin juice, frukter, ahlgrens bilar.

    i. favorit flicknamn: Elin och Louise

    j. favorit pojknamn: Fredrik

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)

  13. 26 november
    #7

    svarar själv

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    Att jag kan (får) äta allt! :-)
    (och att pojkvännen bara är förtjust över att magen + lite till växer)

    b. det värsta med att vara gravid?
    Att jag inte kan dricka alkohol! Har altså inga fysiska krämpor (än!) Men den som kunde ta en stor stark på ett utomhus cafe, eller ett svalt glas vin på terassen i solen...

    c. antal kg. du gått upp?
    Nån stans mellan 3 och 4 -är i v. 24

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    det var vist runt v. 17. mammajeans med lite resår i sidan -lågt skurna.

    e. då berättade jag på jobbet?
    det blev tidagre än jag tänkt! Redan v. 10. Min chef frågade mig vad vi skulle göra för att behålle en jätte duktig vikarie som börjat titta efter nytt jobb eftersom hennes vikariat slutar i aug -jag hade ju liksom lösningen! Hon kunde ju bara fortsätta med mitt vik.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    att jag grät som piskad första veckan och var säker på att det var värdens misstag att vi nu skulle ha barn... det värsta var nästan att jag inte kände igen mitt eget sätt att reagera på...kusligt.

    g. jag är mest orolig för...
    att jag inte hinner komma i form tills vårt bröllop som planeras till maj nästa år -nja... skämt å sido. Nog att födseln ska bli så tuff att det blir traumatiskt för mig eller barnet.

    h. jag har haft följande matnoja:
    annanas, piggelin, gräddbakelser (en dag) mjuka pepparkaka/morotskaka och gammaldagsmat/ husmanskost -fast inte något så där jätte intensivt!

    i. favorit flicknamn: Varierar från dag till dag...Just nu:
    Alberta, Olivia, Sofia, Elvira, Filippa, Thea
    j. favorit pojknamn:
    Vincent, Ni(e)ls, David, Sixten, Albert, Marcus...
    Har minst 20 namn till av varje sort på min lista

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    körde först till ett konditori, sedan vidare till nästa för jag SKULLE ha en budapestbakelse! Som jag sen åt framför tvn med sked direkt ur kartonen!

  14. 7
    svarar själv a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    Att jag kan (får) äta allt! :-)
    (och att pojkvännen bara är förtjust över att magen + lite till växer)

    b. det värsta med att vara gravid?
    Att jag inte kan dricka alkohol! Har altså inga fysiska krämpor (än!) Men den som kunde ta en stor stark på ett utomhus cafe, eller ett svalt glas vin på terassen i solen...

    c. antal kg. du gått upp?
    Nån stans mellan 3 och 4 -är i v. 24

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    det var vist runt v. 17. mammajeans med lite resår i sidan -lågt skurna.

    e. då berättade jag på jobbet?
    det blev tidagre än jag tänkt! Redan v. 10. Min chef frågade mig vad vi skulle göra för att behålle en jätte duktig vikarie som börjat titta efter nytt jobb eftersom hennes vikariat slutar i aug -jag hade ju liksom lösningen! Hon kunde ju bara fortsätta med mitt vik.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    att jag grät som piskad första veckan och var säker på att det var värdens misstag att vi nu skulle ha barn... det värsta var nästan att jag inte kände igen mitt eget sätt att reagera på...kusligt.

    g. jag är mest orolig för...
    att jag inte hinner komma i form tills vårt bröllop som planeras till maj nästa år -nja... skämt å sido. Nog att födseln ska bli så tuff att det blir traumatiskt för mig eller barnet.

    h. jag har haft följande matnoja:
    annanas, piggelin, gräddbakelser (en dag) mjuka pepparkaka/morotskaka och gammaldagsmat/ husmanskost -fast inte något så där jätte intensivt!

    i. favorit flicknamn: Varierar från dag till dag...Just nu:
    Alberta, Olivia, Sofia, Elvira, Filippa, Thea
    j. favorit pojknamn:
    Vincent, Ni(e)ls, David, Sixten, Albert, Marcus...
    Har minst 20 namn till av varje sort på min lista

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    körde först till ett konditori, sedan vidare till nästa för jag SKULLE ha en budapestbakelse! Som jag sen åt framför tvn med sked direkt ur kartonen!

  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8

    miffots svar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    Sparkarna i magen... och att man kan skylla på graviditeten när man inte orkar sakre ller är på dåligt humör...

    b. det värsta med att vara gravid?
    Det mesta annat... Alla besvär, humörsvängningar, att man inte får sitta på uteservering och dricka Corona och kedjeröka...

    c. antal kg. du gått upp?
    Kanske 3? Har så dålig våg att man får gissa lite... 1,6 på MVC senast...

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    19 kanske, inte för att jag behöver det utan för att mina sista jeans ramlade i bitar då och det kändes dumt att köpa vanliga då...

    e. då berättade jag på jobbet?
    Jobbar inte, men har väl berättat för folk i klassen när det kommit upp sådär...

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    Hmmm... moderskänslor? Var inte vidare mammig innan... Humörsvängningar är också konstiga, jag är så jämn i humöret annars och blir aldrig arg, och nu kan jag bli sur för småsaker eller ledsen för inget alls... Ja eller skratta åt jättefåniga saker...

    g. jag är mest orolig för...
    Praktiska saker, som att bilen är för liten eller hur det ska gå att släpa bäbis upp för tre trappor utan hiss... och vart vi ska fira jul och sånt som annars inte känns så viktigt...

    h. jag har haft följande matnoja
    oj, många olika i perioder. Saltlakrits, smörgåsgurka, choklad, pizzasallad, ostbågar, säkert fler saker som jag inte minns nu...

    i. favorit flicknamn:
    Saga eller Pixie

    j. favorit pojknamn:
    Varg

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    nästan ätit en hel stor tub kalles kaviar
  16. 8
    miffots svar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    Sparkarna i magen... och att man kan skylla på graviditeten när man inte orkar sakre ller är på dåligt humör...

    b. det värsta med att vara gravid?
    Det mesta annat... Alla besvär, humörsvängningar, att man inte får sitta på uteservering och dricka Corona och kedjeröka...

    c. antal kg. du gått upp?
    Kanske 3? Har så dålig våg att man får gissa lite... 1,6 på MVC senast...

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    19 kanske, inte för att jag behöver det utan för att mina sista jeans ramlade i bitar då och det kändes dumt att köpa vanliga då...

    e. då berättade jag på jobbet?
    Jobbar inte, men har väl berättat för folk i klassen när det kommit upp sådär...

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    Hmmm... moderskänslor? Var inte vidare mammig innan... Humörsvängningar är också konstiga, jag är så jämn i humöret annars och blir aldrig arg, och nu kan jag bli sur för småsaker eller ledsen för inget alls... Ja eller skratta åt jättefåniga saker...

    g. jag är mest orolig för...
    Praktiska saker, som att bilen är för liten eller hur det ska gå att släpa bäbis upp för tre trappor utan hiss... och vart vi ska fira jul och sånt som annars inte känns så viktigt...

    h. jag har haft följande matnoja
    oj, många olika i perioder. Saltlakrits, smörgåsgurka, choklad, pizzasallad, ostbågar, säkert fler saker som jag inte minns nu...

    i. favorit flicknamn:
    Saga eller Pixie

    j. favorit pojknamn:
    Varg

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    nästan ätit en hel stor tub kalles kaviar
  17. Lotta bf 7/9
    #9

    mina svar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    sparkarna! känslan av att NÅN bor inne i min kropp!

    b. det värsta med att vara gravid?
    oron, denna ständiga oro för att barnet ska dö. och nu när bebisen gör sig påmind varje dag så har fokus på oron flyttat mer till mig själv, jag är orolig för åderbråck, blodproppar osv osv.


    c. antal kg. du gått upp?
    3,5 tror jag.

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    v 12

    e. då berättade jag på jobbet?
    v 8. pga alla komplikationer.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    vet inte

    g. jag är mest orolig för...
    se punkt b, plus att jag är jätteorolig för att inte hinna in till förlossningen i tid

    h. jag har haft följande matnoja
    semlor. kött och bearnaisesås. nu är det ganska lugnt på matnojefronten, men jag är mest sugen på sött och slisk nu, kakor och bullar och bakelser.

    i. favorit flicknamn:
    vet inte, finns så många

    j. favorit pojknamn:
    love

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    vet inte om jag gjort nåt jättekonstigt, jag gör alltid en massa konstiga saker så jag kan nog tyvärr inte skylla på hormonerna.... :D
  18. 9
    mina svar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    sparkarna! känslan av att NÅN bor inne i min kropp!

    b. det värsta med att vara gravid?
    oron, denna ständiga oro för att barnet ska dö. och nu när bebisen gör sig påmind varje dag så har fokus på oron flyttat mer till mig själv, jag är orolig för åderbråck, blodproppar osv osv.


    c. antal kg. du gått upp?
    3,5 tror jag.

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    v 12

    e. då berättade jag på jobbet?
    v 8. pga alla komplikationer.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    vet inte

    g. jag är mest orolig för...
    se punkt b, plus att jag är jätteorolig för att inte hinna in till förlossningen i tid

    h. jag har haft följande matnoja
    semlor. kött och bearnaisesås. nu är det ganska lugnt på matnojefronten, men jag är mest sugen på sött och slisk nu, kakor och bullar och bakelser.

    i. favorit flicknamn:
    vet inte, finns så många

    j. favorit pojknamn:
    love

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    vet inte om jag gjort nåt jättekonstigt, jag gör alltid en massa konstiga saker så jag kan nog tyvärr inte skylla på hormonerna.... :D
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10

    Busbrus svar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    -Den här graviditeten har hittills varit mest jobbig, men klart att man ändå är lycklig varenda gång det rör sej där inne! Och en sak till är att jag får handla vagnar! Har köpt 5 st sen jag fick veta att jag var gravid! =)

    b. det värsta med att vara gravid?
    -Illamående, foglossning, lågt blodtryck, yrsel, synbortfall och trötthet...

    c. antal kg. du gått upp?
    -15 fast var de är det vete 17.

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    -I helgen som var köpte jag ett par mammajeans (v25), men jag har inte kommit i mina vanliga på ett tag, utan använt byxor med resår innan.

    e. då berättade jag på jobbet?
    -Tidigt eftersom jag mådde så dåligt att jaginte kunde gå dit.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    -Att jag inte klarar av bakgrundsljud! Det måste väl vara en udda graviditetsnojja!? Blir tokig om det finns musik på i affären eller på bussen.

    g. jag är mest orolig för...
    -Att jag ska gå under som 3barnsmamma...

    h. jag har haft följande matnoja
    -Jag åt halvt ihjäl mej på rödbetssallad i julas, och det tycker jag inte ens om...
    Nu är det clementiner som gäller.

    i. favorit flicknamn:
    -Linnéa (maken håller med)

    j. favorit pojknamn:
    -Hannes (maken håller inte med) Vi har än så länge enats om Max.

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten (orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    -Jag gråter för det mesta och kan bli helt ursinnig på min stackars make utan orsak...
    Vissa dagar äter jag 3kg clementiner.
  20. 10
    Busbrus svar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    -Den här graviditeten har hittills varit mest jobbig, men klart att man ändå är lycklig varenda gång det rör sej där inne! Och en sak till är att jag får handla vagnar! Har köpt 5 st sen jag fick veta att jag var gravid! =)

    b. det värsta med att vara gravid?
    -Illamående, foglossning, lågt blodtryck, yrsel, synbortfall och trötthet...

    c. antal kg. du gått upp?
    -15 fast var de är det vete 17.

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    -I helgen som var köpte jag ett par mammajeans (v25), men jag har inte kommit i mina vanliga på ett tag, utan använt byxor med resår innan.

    e. då berättade jag på jobbet?
    -Tidigt eftersom jag mådde så dåligt att jaginte kunde gå dit.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    -Att jag inte klarar av bakgrundsljud! Det måste väl vara en udda graviditetsnojja!? Blir tokig om det finns musik på i affären eller på bussen.

    g. jag är mest orolig för...
    -Att jag ska gå under som 3barnsmamma...

    h. jag har haft följande matnoja
    -Jag åt halvt ihjäl mej på rödbetssallad i julas, och det tycker jag inte ens om...
    Nu är det clementiner som gäller.

    i. favorit flicknamn:
    -Linnéa (maken håller med)

    j. favorit pojknamn:
    -Hannes (maken håller inte med) Vi har än så länge enats om Max.

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten (orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    -Jag gråter för det mesta och kan bli helt ursinnig på min stackars make utan orsak...
    Vissa dagar äter jag 3kg clementiner.
  21. Hello bf 8/9
    #11

    Men vad gör du med

    alla vagnar? Måste ju bara fråga...

    Och bakgrundsljud typ radio och så, det kan jag aldrig med, gravid eller inte!
  22. 11
    Men vad gör du med alla vagnar? Måste ju bara fråga...

    Och bakgrundsljud typ radio och så, det kan jag aldrig med, gravid eller inte!
  23. Hello bf 8/9
    #12

    Hello svarar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    Allt! Älskar att vara gravid!

    b. det värsta med att vara gravid?
    Halsbränna.

    c. antal kg. du gått upp?
    8,5

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    8...

    e. då berättade jag på jobbet?
    Hade \"tur\" och var hemma med sjuka barn en vecka och sen var jag ledig på sportlovet, så det blev v 13. Annars hade jag varit tvungen att berätta tidigare, eftersom det syntes mer än väl redan då.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    Kan inte komma på nåt.

    g. jag är mest orolig för...
    Hur det blir att ha tre barn. Och så sörjer jag att vi inte bor kvar i Sthlm, för då hade jag fött hemma. Nu bor vi i landsting som inte ger bidrag och då har vi inte råd. Var så inställd och förväntansfull innan, att om det blev en trea skulle den födas hemma...

    h. jag har haft följande matnoja
    Nej, inte just, men allt som är fett eller sött går ner med farlig fart.

    i. favorit flicknamn:
    Signe

    j. favorit pojknamn:
    Gabriel

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    Kan faktiskt inte komma på nåt.
  24. 12
    Hello svarar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    Allt! Älskar att vara gravid!

    b. det värsta med att vara gravid?
    Halsbränna.

    c. antal kg. du gått upp?
    8,5

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    8...

    e. då berättade jag på jobbet?
    Hade \"tur\" och var hemma med sjuka barn en vecka och sen var jag ledig på sportlovet, så det blev v 13. Annars hade jag varit tvungen att berätta tidigare, eftersom det syntes mer än väl redan då.

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    Kan inte komma på nåt.

    g. jag är mest orolig för...
    Hur det blir att ha tre barn. Och så sörjer jag att vi inte bor kvar i Sthlm, för då hade jag fött hemma. Nu bor vi i landsting som inte ger bidrag och då har vi inte råd. Var så inställd och förväntansfull innan, att om det blev en trea skulle den födas hemma...

    h. jag har haft följande matnoja
    Nej, inte just, men allt som är fett eller sött går ner med farlig fart.

    i. favorit flicknamn:
    Signe

    j. favorit pojknamn:
    Gabriel

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    Kan faktiskt inte komma på nåt.
  25. Vimse bf 6/9
    #13

    Vimse svarar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    Bara en positiv känsla jag har. Det är en sån gåva att kunna bli gravid och nu har jag blivit det igen.

    b. det värsta med att vara gravid?
    Att inte kunna ta medicin mot pollenallergi.
    Att inte kunna ligga bekvämt och sova.

    c. antal kg. du gått upp?
    7 kg. Fyra är dom är nog kilon som jag helt enkelt behövde för jag var för mager.

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    v 19
    e. då berättade jag på jobbet?
    v 20

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    Inget tror jag.

    g. jag är mest orolig för...
    Den här gången oroar jag mig väldigt lite. Det är klart att det finns en oro att nåt ska hända eller att barnet inte ska må bra, men det är inget specifikt jag oroar mig för.

    h. jag har haft följande matnoja
    Ingen. Bra aptit.

    i. favorit flicknamn:
    Hemligt
    j. favorit pojknamn:
    hemligt

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl
    Inget där heller
  26. 13
    Vimse svarar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    Bara en positiv känsla jag har. Det är en sån gåva att kunna bli gravid och nu har jag blivit det igen.

    b. det värsta med att vara gravid?
    Att inte kunna ta medicin mot pollenallergi.
    Att inte kunna ligga bekvämt och sova.

    c. antal kg. du gått upp?
    7 kg. Fyra är dom är nog kilon som jag helt enkelt behövde för jag var för mager.

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    v 19
    e. då berättade jag på jobbet?
    v 20

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    Inget tror jag.

    g. jag är mest orolig för...
    Den här gången oroar jag mig väldigt lite. Det är klart att det finns en oro att nåt ska hända eller att barnet inte ska må bra, men det är inget specifikt jag oroar mig för.

    h. jag har haft följande matnoja
    Ingen. Bra aptit.

    i. favorit flicknamn:
    Hemligt
    j. favorit pojknamn:
    hemligt

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl
    Inget där heller
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14

    haha

    jag undrar det samma ibland! =)
    Har köpt en Nova m lift som bebisen ska ha och en liggvagn att ha uppe i lägenheten, vi bor 4 tr upp, utan hiss.
    Sen köpte jag en sittvagn som jag har till min yngsta nu och sen får väl ev bebisen ärva den om jag inte bytt ut den vid det laget! Och så har jag köpt två syskonvagnar, en paraplyvagn och en Duette. Dessa kommer ju bara användas om jag tex ska gå på stan eller längre sträckor, min yngsta går inte åt det håller man ber honom fast han är 3,5!
    Sålde min Nalle puh jogger förra veckan o och har en sitty med ett hjul glappt som står hon min pappa...
    Jag har haft 14 vagnar på 5 år.
    Tycker det är kul! =)
  28. 14
    haha jag undrar det samma ibland! =)
    Har köpt en Nova m lift som bebisen ska ha och en liggvagn att ha uppe i lägenheten, vi bor 4 tr upp, utan hiss.
    Sen köpte jag en sittvagn som jag har till min yngsta nu och sen får väl ev bebisen ärva den om jag inte bytt ut den vid det laget! Och så har jag köpt två syskonvagnar, en paraplyvagn och en Duette. Dessa kommer ju bara användas om jag tex ska gå på stan eller längre sträckor, min yngsta går inte åt det håller man ber honom fast han är 3,5!
    Sålde min Nalle puh jogger förra veckan o och har en sitty med ett hjul glappt som står hon min pappa...
    Jag har haft 14 vagnar på 5 år.
    Tycker det är kul! =)
  29. Medlem sedan
    Jan 2006
    #15

    linzen80 svarar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)- att känna bebisen sparka

    b. det värsta med att vara gravid?-ont i buken och dålig kondis,huvuvärk

    c. antal kg. du gått upp? 4kg

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder? v13

    e. då berättade jag på jobbet? v20

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?

    g. jag är mest orolig för...- att hon/han kommer alldeles för tidigt

    h. jag har haft följande matnoja - inget

    i. favorit flicknamn: mio

    j. favorit pojknamn:-

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)

  30. 15
    linzen80 svarar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)- att känna bebisen sparka

    b. det värsta med att vara gravid?-ont i buken och dålig kondis,huvuvärk

    c. antal kg. du gått upp? 4kg

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder? v13

    e. då berättade jag på jobbet? v20

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?

    g. jag är mest orolig för...- att hon/han kommer alldeles för tidigt

    h. jag har haft följande matnoja - inget

    i. favorit flicknamn: mio

    j. favorit pojknamn:-

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)

  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16

    karina svarar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    *det e ok att va tjock =)


    b. det värsta med att vara gravid?
    *humm... det VÄRSTA... det e ju inte så jobbit så... kanske att jag inte kan dricka päronkååånjak =)
    Eller kanske att folck nu tycker att det e OK att kalla mig för tjockis!! va ger dom rätt till det?


    c. antal kg. du gått upp?
    *4 tror jag

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    *gick i dom mellan mina grav oxå

    e. då berättade jag på jobbet?
    *humm... v 14 kanske

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    *inget

    g. jag är mest orolig för...
    *att det inte ska gå bra dennen gång. Jag har ju lixom HAFT min lyckade graviditet och förlossning.

    h. jag har haft följande matnoja
    *ostbågar

    i. favorit flicknamn:
    *Idun

    j. favorit pojknamn:
    *Zion

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    *inget


    guuuud vikka trista svar!
  32. 16
    karina svarar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    *det e ok att va tjock =)


    b. det värsta med att vara gravid?
    *humm... det VÄRSTA... det e ju inte så jobbit så... kanske att jag inte kan dricka päronkååånjak =)
    Eller kanske att folck nu tycker att det e OK att kalla mig för tjockis!! va ger dom rätt till det?


    c. antal kg. du gått upp?
    *4 tror jag

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    *gick i dom mellan mina grav oxå

    e. då berättade jag på jobbet?
    *humm... v 14 kanske

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    *inget

    g. jag är mest orolig för...
    *att det inte ska gå bra dennen gång. Jag har ju lixom HAFT min lyckade graviditet och förlossning.

    h. jag har haft följande matnoja
    *ostbågar

    i. favorit flicknamn:
    *Idun

    j. favorit pojknamn:
    *Zion

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    *inget


    guuuud vikka trista svar!
  33. Hello bf 8/9
    #17

    Och jag som tyckte att jag har haft

    många vagnar, men du slår mig med hästlängder! ;-) Jag tycker också det är kul, men nu nöjer vi oss ändå med de begagnade vi har. Vagnar har blivit så fruktansvärt dyrt. Det har faktiskt stigit jättemycket sedan vi började -98. Men jag tänker unna mig en riktigt snygg skötväska, för det har jag ingen kvar. Eller jo, men den tyckte jag inte var praktisk, så den blir det _inte_
  34. 17
    Och jag som tyckte att jag har haft många vagnar, men du slår mig med hästlängder! ;-) Jag tycker också det är kul, men nu nöjer vi oss ändå med de begagnade vi har. Vagnar har blivit så fruktansvärt dyrt. Det har faktiskt stigit jättemycket sedan vi började -98. Men jag tänker unna mig en riktigt snygg skötväska, för det har jag ingen kvar. Eller jo, men den tyckte jag inte var praktisk, så den blir det _inte_
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18

    Mians svar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    *mitt hår är toppen, naglarna ganska fina för en gångs skull, jag tar mig tid till mig själv

    b. det värsta med att vara gravid?
    *konstant trötthet

    c. antal kg. du gått upp?
    *5-6 kg sedan början av jan, 4 sedan inskrivningen

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    *har inte börjat, hade en massa större kläder sparade sedan innan jag började gå ner i vikt

    e. då berättade jag på jobbet?
    *
    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    *ett positivt graviditetstest

    g. jag är mest orolig för...
    *inte orolig för något egentligen

    h. jag har haft följande matnoja
    *varierar från dag till dag

    i. favorit flicknamn:
    *det avslöjar jag inte

    j. favorit pojknamn:
    *har inget tyvärr

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    *gråtit till alla möjliga olika fåniga saker
  36. 18
    Mians svar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)
    *mitt hår är toppen, naglarna ganska fina för en gångs skull, jag tar mig tid till mig själv

    b. det värsta med att vara gravid?
    *konstant trötthet

    c. antal kg. du gått upp?
    *5-6 kg sedan början av jan, 4 sedan inskrivningen

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?
    *har inte börjat, hade en massa större kläder sparade sedan innan jag började gå ner i vikt

    e. då berättade jag på jobbet?
    *
    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?
    *ett positivt graviditetstest

    g. jag är mest orolig för...
    *inte orolig för något egentligen

    h. jag har haft följande matnoja
    *varierar från dag till dag

    i. favorit flicknamn:
    *det avslöjar jag inte

    j. favorit pojknamn:
    *har inget tyvärr

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)
    *gråtit till alla möjliga olika fåniga saker
  37. Medlem sedan
    Feb 2006
    #19

    Katinka

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)

    Jag känner mig RIKTIGT fin och \"blessed\". Samt att få uppleva sparkar och allt som händer...

    b. det värsta med att vara gravid?

    Att jag mått så illa och småkrämpor som följer.

    c. antal kg. du gått upp?

    3kg hittills

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?

    Ca v 15 av bekvämlighetsskäl. Hade ingen mage men gillar inte spända brallor.

    e. då berättade jag på jobbet?

    v7 pga sjukskrivning för illamående. Alldeles för tidigt annars..

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?

    Mycket...men att jag fått så oerhört varma fötter på natten. Och sparkar! Det är konstigt men underbart!

    g. jag är mest orolig för...

    Att barnet ska ha någon form av medicinska problem.

    h. jag har haft följande matnoja

    INGE pizza eller grillad kyckling förrän denna vecka!
    Har börjat gilla smaken av smör :) och föredrar nästan all annan läsk än cola. mm

    i. favorit flicknamn:

    Bianca

    j. favorit pojknamn:

    Dante

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)

    Det är så hemskt pinsamt så jag inte törs skriva det...Det handlar om ett trängande kissbehov som gick åt skogen...*rodnar*

  38. 19
    Katinka a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg)

    Jag känner mig RIKTIGT fin och \"blessed\". Samt att få uppleva sparkar och allt som händer...

    b. det värsta med att vara gravid?

    Att jag mått så illa och småkrämpor som följer.

    c. antal kg. du gått upp?

    3kg hittills

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder?

    Ca v 15 av bekvämlighetsskäl. Hade ingen mage men gillar inte spända brallor.

    e. då berättade jag på jobbet?

    v7 pga sjukskrivning för illamående. Alldeles för tidigt annars..

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten?

    Mycket...men att jag fått så oerhört varma fötter på natten. Och sparkar! Det är konstigt men underbart!

    g. jag är mest orolig för...

    Att barnet ska ha någon form av medicinska problem.

    h. jag har haft följande matnoja

    INGE pizza eller grillad kyckling förrän denna vecka!
    Har börjat gilla smaken av smör :) och föredrar nästan all annan läsk än cola. mm

    i. favorit flicknamn:

    Bianca

    j. favorit pojknamn:

    Dante

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl)

    Det är så hemskt pinsamt så jag inte törs skriva det...Det handlar om ett trängande kissbehov som gick åt skogen...*rodnar*

  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20

    Malin svarar

    a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg) - Jag mår bra av att vara gravid, känner mig smått upprymd hela tiden. Man kan skylla allt på gravid hormonerna =)

    b. det värsta med att vara gravid? - Krämporna =)

    c. antal kg. du gått upp? 3kg nu tror jag.

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder? hmm v 12-13 tror jag.

    e. då berättade jag på jobbet? - V 10

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten? - nja inget spec.

    g. jag är mest orolig för... - att det ska gå fel vid förlossning/snitt så barnet dör el skadas.

    h. jag har haft följande matnoja - Grillade revbenspjäll, Äpplen och choklad

    i. favorit flicknamn: Amanda och Matilda

    j. favorit pojknamn: Anton, Hugo, Filip

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl) - Nja, haft ett antal raseriutbrott men inget konstigt...
  40. 20
    Malin svarar a. det bästa med att vara gravid (förutom att ett barn är på väg) - Jag mår bra av att vara gravid, känner mig smått upprymd hela tiden. Man kan skylla allt på gravid hormonerna =)

    b. det värsta med att vara gravid? - Krämporna =)

    c. antal kg. du gått upp? 3kg nu tror jag.

    d. ca. vecka då jag började med mammakläder? hmm v 12-13 tror jag.

    e. då berättade jag på jobbet? - V 10

    f. det konstigaste jag upplevt i samband med graviditeten? - nja inget spec.

    g. jag är mest orolig för... - att det ska gå fel vid förlossning/snitt så barnet dör el skadas.

    h. jag har haft följande matnoja - Grillade revbenspjäll, Äpplen och choklad

    i. favorit flicknamn: Amanda och Matilda

    j. favorit pojknamn: Anton, Hugo, Filip

    k. det konstigaste jag gjort under graviditeten ( orsakat av till exempel hormoner, matnoja eller dyl) - Nja, haft ett antal raseriutbrott men inget konstigt...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Liten enkät
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 16:16
  2. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  3. En Liten Enkät...
    By Anonymis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 17:35
  4. En liten liten enkät
    By Veris mamma in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 16:22
  5. en liten liten enkät
    By Therese m. Tilde 28/6-04å Albin 13/8 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar