Högt blodtryck
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Högt blodtryck

    Jag har lite mycket runt ikring mig just nu, mycket sorgligt som händer folk omkring mig. Maken har dessutom ett otroligt tryck på jobbet och är där i princip 7 dagar i veckan. Detta i kombination med mycket på jobbet har inte varit bra för mitt blodtryck. Igår när jag var hos BM så såg hon lite bekymrad ut och tyckte jag skulle vila hemma ett par dagar och sen ta ett nytt tryck nästa vecka för att se vad som händer. Kändes skönt att någon sa åt mig att vara hemma, har mått dåligt rätt länge men det är alltid lättare att sjukskriva sig på jobbet när det är någon annan som \"beordrar\" en att göra det :-) Igår gjorde jag inte mycket, köpte färdigmat till mig o Edvin och lät honom titta på barnkanalen (gissa om jag hade överlycklig son här hemma). Såg fram emot att få vara hemma idag medan sonen var på dagis. Men så KRÄKS han på morgonen!! Gissa om jag var gråtfärdig, orkar liksom inte med magsjuka också. Två turer till toa blev det allt som allt, nu verkar han faktiskt må bra igen! Har ätit lite mannafrutti och vitt bröd och är sitt vanliga, griniga jag. Själv är jag så TRÖTT och har ont i huvudet så barnkanalen har fått gå varm idag med, nu toppas det hela med film på DVD. Vad gjorde man innan sådana uppfinningar??
  2. 1
    Högt blodtryck Jag har lite mycket runt ikring mig just nu, mycket sorgligt som händer folk omkring mig. Maken har dessutom ett otroligt tryck på jobbet och är där i princip 7 dagar i veckan. Detta i kombination med mycket på jobbet har inte varit bra för mitt blodtryck. Igår när jag var hos BM så såg hon lite bekymrad ut och tyckte jag skulle vila hemma ett par dagar och sen ta ett nytt tryck nästa vecka för att se vad som händer. Kändes skönt att någon sa åt mig att vara hemma, har mått dåligt rätt länge men det är alltid lättare att sjukskriva sig på jobbet när det är någon annan som \"beordrar\" en att göra det :-) Igår gjorde jag inte mycket, köpte färdigmat till mig o Edvin och lät honom titta på barnkanalen (gissa om jag hade överlycklig son här hemma). Såg fram emot att få vara hemma idag medan sonen var på dagis. Men så KRÄKS han på morgonen!! Gissa om jag var gråtfärdig, orkar liksom inte med magsjuka också. Två turer till toa blev det allt som allt, nu verkar han faktiskt må bra igen! Har ätit lite mannafrutti och vitt bröd och är sitt vanliga, griniga jag. Själv är jag så TRÖTT och har ont i huvudet så barnkanalen har fått gå varm idag med, nu toppas det hela med film på DVD. Vad gjorde man innan sådana uppfinningar??
  3. Lulle79 v36
    #2

    Usch då, jag har oxå högt blodtryck

    ska få medicin för det, hade även lite protein så jag har legat två dagar på sjukhuset för två veckor sen, usch va tråkigt det var!

    Ta det luuuuuuuugnt nu..... och försök att få din son att se på massor med dvdfilmer.....

    Hoppas det blir bättre....
    Kram
  4. 2
    Usch då, jag har oxå högt blodtryck ska få medicin för det, hade även lite protein så jag har legat två dagar på sjukhuset för två veckor sen, usch va tråkigt det var!

    Ta det luuuuuuuugnt nu..... och försök att få din son att se på massor med dvdfilmer.....

    Hoppas det blir bättre....
    Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3

    Trist!

    Oj, trist m sjukhusvistelse! Tack o lov hade jag finfina urinvärden! Havandeskapsförgiftning hör förstföderskor till så min BM trodde på att jag bara behövde vila.
    Ta det extremt lugnt du med! Nästa sjukhusbesök ska ju vara BB!!! :-)
    Kram
  6. 3
    Trist! Oj, trist m sjukhusvistelse! Tack o lov hade jag finfina urinvärden! Havandeskapsförgiftning hör förstföderskor till så min BM trodde på att jag bara behövde vila.
    Ta det extremt lugnt du med! Nästa sjukhusbesök ska ju vara BB!!! :-)
    Kram
  7. Anonym
    #4

    Aj då vännen

    Hur högt var trycket? Mitt har också dragit iväg, så vi är på kontroll en gång i veckan.

    Vad synd att Edvin blev sjuk så att du inte kunde vila ordentligt.

    Passa på ändå att vila, låt honom se barnkanalen och DVD. Det är viktigt att du får vila.

    Många kramar
  8. 4
    Aj då vännen Hur högt var trycket? Mitt har också dragit iväg, så vi är på kontroll en gång i veckan.

    Vad synd att Edvin blev sjuk så att du inte kunde vila ordentligt.

    Passa på ändå att vila, låt honom se barnkanalen och DVD. Det är viktigt att du får vila.

    Många kramar
  9. Anja m 2 bf 25/6
    #5

    Hoppas

    att du får ner trycket med lite vila hemma, otur att han mådde illa, hoppas inte det har kommit tillbaka och att ni andra blir sjuka också. Läste vad du skrev på VB vill skicka massor av extra kramar till dig !!!

    Hoppas dagen varit ok !!
  10. 5
    Hoppas att du får ner trycket med lite vila hemma, otur att han mådde illa, hoppas inte det har kommit tillbaka och att ni andra blir sjuka också. Läste vad du skrev på VB vill skicka massor av extra kramar till dig !!!

    Hoppas dagen varit ok !!
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6

    140/90.. hade jag..

    och svullna fötter, min Bm sa åt mig att vila och komma och lämna urinprov och kolla trycket på måndag. Jag sov hela kvällen efter det, och idag känns det mycket bättre. nu börjar förvisso jag känna mig trött igen men nu är det ju fredag kväll och efter en hel vecka på jobbet..klart att man är trött.

    Ja unna dig att sonen tittar på tv..min mamma sa att hon inte hade det så lätt när jag var liten då barnprogrammen bara fanns en timme per dag!
  12. 6
    140/90.. hade jag.. och svullna fötter, min Bm sa åt mig att vila och komma och lämna urinprov och kolla trycket på måndag. Jag sov hela kvällen efter det, och idag känns det mycket bättre. nu börjar förvisso jag känna mig trött igen men nu är det ju fredag kväll och efter en hel vecka på jobbet..klart att man är trött.

    Ja unna dig att sonen tittar på tv..min mamma sa att hon inte hade det så lätt när jag var liten då barnprogrammen bara fanns en timme per dag!

Liknande trådar

  1. Högt blodtryck
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 12:31
  2. Högt blodtryck högt kolesterol förhöjd
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 15:02
  3. Högt blodtryck.
    By vege in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 08:16
  4. Jag har högt blodtryck...
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 15:34
  5. 110/93 Högt blodtryck?
    By Familjnu in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 14:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar