Vi har våra namn klara :)
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Vi har våra namn klara :)

    Är så skönt att vi redan är klara med namn till lellskrutten.

    Killnamn har varit lite svårt eftersom vi redan avverkat våra tre favoriter liksom :)

    Så barnaskaran kommer bli som såhär:
    Max, Hugo, Leo och nu Axel eller Hilda.

    Hur går det för er andra i namndiskussionerna hemma?
  2. 1
    Vi har våra namn klara :) Är så skönt att vi redan är klara med namn till lellskrutten.

    Killnamn har varit lite svårt eftersom vi redan avverkat våra tre favoriter liksom :)

    Så barnaskaran kommer bli som såhär:
    Max, Hugo, Leo och nu Axel eller Hilda.

    Hur går det för er andra i namndiskussionerna hemma?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Tjejnamn är

    klara med killnamn är vi så oense om så det är bästa att det inte är en kille kan jag säga!
  4. 2
    Tjejnamn är klara med killnamn är vi så oense om så det är bästa att det inte är en kille kan jag säga!
  5. Anna30
    #3

    Ganska klart

    Vi är ganska klara med namnen. Om det blir en pojke har vi bestämt oss för Fredrik. Blir det en flicka velar vi mellan Elin eller Louise.
  6. 3
    Ganska klart Vi är ganska klara med namnen. Om det blir en pojke har vi bestämt oss för Fredrik. Blir det en flicka velar vi mellan Elin eller Louise.
  7. Morran m. tre + v.20
    #4

    Vi är klara sedan länge :)

    Det har aldrig hänt tidigare oftast har vi till slut bestämmt oss när bebisen är några veckor.
    Här blir det en Emma eller Emil
  8. 4
    Vi är klara sedan länge :) Det har aldrig hänt tidigare oftast har vi till slut bestämmt oss när bebisen är några veckor.
    Här blir det en Emma eller Emil
  9. Louise i Korea m tösabit
    #5

    Jepp, tjejnamn

    eftersom det bli en tös, är nästan klart: Alice. Fast 100% är det inte bestämt ännu. Har någon nåt annat förslag som går bra ihop med Isak och funkar hyfsat på engelska samt är kort så fram med det bara ;-)
  10. 5
    Jepp, tjejnamn eftersom det bli en tös, är nästan klart: Alice. Fast 100% är det inte bestämt ännu. Har någon nåt annat förslag som går bra ihop med Isak och funkar hyfsat på engelska samt är kort så fram med det bara ;-)
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    Vi öär nästan på det klara

    Även här är Axel som killnamn aktuellt, och just nu står det mellan Elsa, Emma och Frida.
  12. 6
    Vi öär nästan på det klara Även här är Axel som killnamn aktuellt, och just nu står det mellan Elsa, Emma och Frida.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Trodde vi visste

    men nu efter att ha pratat och pratat så är vi osäkra igen :P

    Min man vill gärna att pojken ska få heta Elis efter hans morfar, jag är inte 100% övertygad eftersom Elis för mig är en gammal farbror, inte en liten bebis :)Fast barnets farmor sa att hon aldrig sett någon elev på skolan heta Elis (å hon har jobbat i några år nu) så det kan ju inte vara så himla vanligt och det är ju ett stort +.

    Flicka hade vi Destiny, men nu är vi inte säkra på det heller.

    Fy va svårt det kan bli ibland :)

    Ser ni några udda namn får ni mer än gärna hojta till! :)
  14. 7
    Trodde vi visste men nu efter att ha pratat och pratat så är vi osäkra igen :P

    Min man vill gärna att pojken ska få heta Elis efter hans morfar, jag är inte 100% övertygad eftersom Elis för mig är en gammal farbror, inte en liten bebis :)Fast barnets farmor sa att hon aldrig sett någon elev på skolan heta Elis (å hon har jobbat i några år nu) så det kan ju inte vara så himla vanligt och det är ju ett stort +.

    Flicka hade vi Destiny, men nu är vi inte säkra på det heller.

    Fy va svårt det kan bli ibland :)

    Ser ni några udda namn får ni mer än gärna hojta till! :)
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Hehe

    min minsting, blivande storebror, heter Elis :-D Mycket vackert namn, tycker jag - såklart!


    Neo, Trinity och Elton?
    Neo, Trinity och Ilon? (Ilon är egentligen ett estniskt flicknamn, men funkar lika bra på pojkar som flickor :-)
  16. 8
    Hehe min minsting, blivande storebror, heter Elis :-D Mycket vackert namn, tycker jag - såklart!


    Neo, Trinity och Elton?
    Neo, Trinity och Ilon? (Ilon är egentligen ett estniskt flicknamn, men funkar lika bra på pojkar som flickor :-)
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Nja

    vi vet ju att det blir en pojke och vi har ett namn som vi båda tycker om. Sen får vi väl se om det verkligen blir en gosse och om namnet passar :-)

    Svårt med namn, tycker jag!
  18. 9
    Nja vi vet ju att det blir en pojke och vi har ett namn som vi båda tycker om. Sen får vi väl se om det verkligen blir en gosse och om namnet passar :-)

    Svårt med namn, tycker jag!
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Nja...

    ...vi brukar fröska ha några olika på förslag så att vi kan välja när vi väl ser vad som passar barnet. :)

    Förslagen brukar variera rätt friskt...*ler*
    Just nu: Elsa, Ida, Vilma, Hugo, Isak och Max.
    Vi är väl någorlunda överens om dem iallafall.

    den som lever får se... ;)
    Fina namn ni valt till era barn förresten!
    Kram!
  20. 10
    Nja... ...vi brukar fröska ha några olika på förslag så att vi kan välja när vi väl ser vad som passar barnet. :)

    Förslagen brukar variera rätt friskt...*ler*
    Just nu: Elsa, Ida, Vilma, Hugo, Isak och Max.
    Vi är väl någorlunda överens om dem iallafall.

    den som lever får se... ;)
    Fina namn ni valt till era barn förresten!
    Kram!
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    ser...

    ....på er lista att vi minsann har väldigt lika smak i namn du o jag :)
    Jättefina era namn med, allihopa.
  22. 11
    ser... ....på er lista att vi minsann har väldigt lika smak i namn du o jag :)
    Jättefina era namn med, allihopa.
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    Athena *imt*

    .
  24. 12
    Athena *imt* .
  25. KajsaKavat m tvåan bf 4/9
    #13

    Långt ifrån

    Vi hade världens problem med att hitta ett namn som båda gillade redan förra gången, och det lär ju inte bli lättare nu. Just nu pratar vi inte ens om det, är liksom ingen idé...
  26. 13
    Långt ifrån Vi hade världens problem med att hitta ett namn som båda gillade redan förra gången, och det lär ju inte bli lättare nu. Just nu pratar vi inte ens om det, är liksom ingen idé...
  27. Medlem sedan
    Jul 2001
    #14

    Nästan

    Vi har ju fått reda på att det troligtvis är en tjej så namnförslagen som är just nu är Linnea eller Matilda, men det lutar väldigt mycket åt Linnea. Tycker att det passar bra ihop med Alicia.
    Killnamn har vi lagt helt på hyllan.
  28. 14
    Nästan Vi har ju fått reda på att det troligtvis är en tjej så namnförslagen som är just nu är Linnea eller Matilda, men det lutar väldigt mycket åt Linnea. Tycker att det passar bra ihop med Alicia.
    Killnamn har vi lagt helt på hyllan.
  29. bms
    #15

    trendfaktorn

    Om ni vill ha ovanliga namn kanske ni får tänka lite på trendfaktorn oxå :-). Finns visserligen bara 730 Neo i Sverige, men det är nog ingen som fick heta det innan matrix - de senaste åren måste det varit bland de 200 vanligaste namnen eftersom Elis har varit det och det tillkom 150 Neo 2003, men bara 130 Elis. Elis finns det dock fler av totalt - 6800 stycken! Båda namnen ökar snabbt i popularitet. Trinity har däremot inte slagit. Finns bara 31 stycken i Sverige än så länge och popularitetstrenden är stabil, så hon lär nog förbli ganska ensam om sitt namn.
    Allt enligt www.svenskanamn.se
  30. 15
    trendfaktorn Om ni vill ha ovanliga namn kanske ni får tänka lite på trendfaktorn oxå :-). Finns visserligen bara 730 Neo i Sverige, men det är nog ingen som fick heta det innan matrix - de senaste åren måste det varit bland de 200 vanligaste namnen eftersom Elis har varit det och det tillkom 150 Neo 2003, men bara 130 Elis. Elis finns det dock fler av totalt - 6800 stycken! Båda namnen ökar snabbt i popularitet. Trinity har däremot inte slagit. Finns bara 31 stycken i Sverige än så länge och popularitetstrenden är stabil, så hon lär nog förbli ganska ensam om sitt namn.
    Allt enligt www.svenskanamn.se
  31. Medlem sedan
    Apr 2006
    #16

    Tror vi vet

    att det blir en Saga eller en Varg... Eventuellt en Samuel kanske, drömde det namnet och det fastnade... vet inte vad sambon säger om det dock :) HAr inte varit nån diskussion direkt, men då och då blir det nån kommentar: Vad tycker du om... Men släpper det nästan jämt. Tror det visar sig när blåbär är född vad h*n passar att heta :) Det kanske blir nåt helt annat!
  32. 16
    Tror vi vet att det blir en Saga eller en Varg... Eventuellt en Samuel kanske, drömde det namnet och det fastnade... vet inte vad sambon säger om det dock :) HAr inte varit nån diskussion direkt, men då och då blir det nån kommentar: Vad tycker du om... Men släpper det nästan jämt. Tror det visar sig när blåbär är född vad h*n passar att heta :) Det kanske blir nåt helt annat!
  33. mia b
    #17

    här är det klart...

    Alicias, Lucas, Isacs o Anielicas lillebror ska heta Carl JACOB Isidor.
    Har jag säkerligen skrivit förut....
  34. 17
    här är det klart... Alicias, Lucas, Isacs o Anielicas lillebror ska heta Carl JACOB Isidor.
    Har jag säkerligen skrivit förut....
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18

    träffade på en

    liten Kimya igår på öppnis. Jätte fint tyckte jag då efter nån timme =)
    Skulle passa mä dom andra namnen.

    Elis känns lite \"fel\" med eran barnaskara =)
    Men det blir säkert bra hur som.
    Va mä typ Maddox?
    För hårt antar jag.
  36. 18
    träffade på en liten Kimya igår på öppnis. Jätte fint tyckte jag då efter nån timme =)
    Skulle passa mä dom andra namnen.

    Elis känns lite \"fel\" med eran barnaskara =)
    Men det blir säkert bra hur som.
    Va mä typ Maddox?
    För hårt antar jag.
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19

    vi e klara tror jag

    med mindre killen skulle råka ha blivit en tjej sen UL och att han inte alls e den vi trode han skulle va...

    Zion ska han heta.
    ZION Gustav Harlye
    Gustav efter min mans morfar och Harlye efter min farsa.

    Kan ju säga att det gick lättare denne gång än förra!
  38. 19
    vi e klara tror jag med mindre killen skulle råka ha blivit en tjej sen UL och att han inte alls e den vi trode han skulle va...

    Zion ska han heta.
    ZION Gustav Harlye
    Gustav efter min mans morfar och Harlye efter min farsa.

    Kan ju säga att det gick lättare denne gång än förra!
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20

    hahaha

    Men du håller väl med om att det inte finns många små som heter så :)

    Ilona heter min systers flicka så det blir kanske lite väl likt med Ilon, men annars var det fint å udda (enligt mig iaf)
  40. 20
    hahaha Men du håller väl med om att det inte finns många små som heter så :)

    Ilona heter min systers flicka så det blir kanske lite väl likt med Ilon, men annars var det fint å udda (enligt mig iaf)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Är ni klara med namn?
    By Fru M in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 20:57
  2. Våra tvillingars namn nästan klara!
    By Alminde in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 22:19
  3. Någon som har namn klara?
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 23:07
  4. Har ni namn klara?
    By gnutten in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 15:08
  5. Har ni namn klara ?
    By sushimushi in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 19:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar