Nu är vi hemma med lillebror
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Nu är vi hemma med lillebror

    Efter knappa två dygn på förlossningen och patienthotellet är nu hemmma med lillebror. Han kom i onsdags kväll 22.14 och var 52cm lång och vägde 3020g, så han är ingen tjockis direkt. Idag vid lunch när vi vägde honom så vägde han 2780g.
    Förlossningen var ganska lång även denna gången, men så mycket mer positiv. Jag hade bara lustgas (som jag egentligen inte gillade) och min älskade man som gjorde ett fanastiskt jobb. Ska skriva en ordentlig förlossningsberättelse snart.
    Nu oroar jag mig bara lite för lillens vikt. Min mjölk kom igång ganska sent med dottern och hon gick ner lite mycket i vikt och lillebror har ju inte direkt mycket att ta av. Men vi har ersättning redo hemma.

    Grattis till er som hunnit få när jag varit borta och kramar till er som fortfarande väntar.

    Nu ska jag lägga mig och vila. Får se om jag hinner läsa ikapp imorgon.

  2. 1
    Nu är vi hemma med lillebror Efter knappa två dygn på förlossningen och patienthotellet är nu hemmma med lillebror. Han kom i onsdags kväll 22.14 och var 52cm lång och vägde 3020g, så han är ingen tjockis direkt. Idag vid lunch när vi vägde honom så vägde han 2780g.
    Förlossningen var ganska lång även denna gången, men så mycket mer positiv. Jag hade bara lustgas (som jag egentligen inte gillade) och min älskade man som gjorde ett fanastiskt jobb. Ska skriva en ordentlig förlossningsberättelse snart.
    Nu oroar jag mig bara lite för lillens vikt. Min mjölk kom igång ganska sent med dottern och hon gick ner lite mycket i vikt och lillebror har ju inte direkt mycket att ta av. Men vi har ersättning redo hemma.

    Grattis till er som hunnit få när jag varit borta och kramar till er som fortfarande väntar.

    Nu ska jag lägga mig och vila. Får se om jag hinner läsa ikapp imorgon.

  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Hej & grattis igen!

    Nä, det var en lång & rätt smal lillebror. Får hoppas att det funkar smidigt med amning och/eller tillägg nu så att han lägger på sig. Det går säkert jättebra!

    Kramar!
  4. 2
    Hej & grattis igen! Nä, det var en lång & rätt smal lillebror. Får hoppas att det funkar smidigt med amning och/eller tillägg nu så att han lägger på sig. Det går säkert jättebra!

    Kramar!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3

    Välkomna hem!

    och hit såklart!!
    Åh vad vill ha nu..
  6. 3
    Välkomna hem! och hit såklart!!
    Åh vad vill ha nu..
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Åh, vad kul att höra ifrån dig!

    Och GRATTIS till lillebror - det var en pojkmage iaf ;)
    Härligt att läsa att allt verkar ha gått bra! Hoppas att ni får en lugn helg och att vi snart ses så jag får kika på lillprinsen :) Vad säger S om lillebror?
    Massor med *kramar* från mig :)
  8. 4
    Åh, vad kul att höra ifrån dig! Och GRATTIS till lillebror - det var en pojkmage iaf ;)
    Härligt att läsa att allt verkar ha gått bra! Hoppas att ni får en lugn helg och att vi snart ses så jag får kika på lillprinsen :) Vad säger S om lillebror?
    Massor med *kramar* från mig :)
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    Graqttis till lillebror

    Han kommer säkert att gå upp i vikt när mjölken runnit till ordentligt!
    Kramar
  10. 5
    Graqttis till lillebror Han kommer säkert att gå upp i vikt när mjölken runnit till ordentligt!
    Kramar
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6

    grattis

    tll killen, skönt å höra att allt gått bra
  12. 6
    grattis tll killen, skönt å höra att allt gått bra
  13. Anonym
    #7

    Välkommen hem

    och GRATTIS till sonen!! Ser fram mot att få hälsa på o snusa lite nyfödd:)
    Hoppas nu att amningen fungerar ordentligt. Fast det är jag säker på att den gör...
    Kram kram
  14. 7
    Välkommen hem och GRATTIS till sonen!! Ser fram mot att få hälsa på o snusa lite nyfödd:)
    Hoppas nu att amningen fungerar ordentligt. Fast det är jag säker på att den gör...
    Kram kram
  15. Medlem sedan
    Feb 1998
    #8

    Välkommen hem

    det blev en kort visit på patienthotellet!
    Skönt att allt gick bra - ser fram emot att höra mer och träffa lillebror.
    Har han fått något namn ännu?
  16. 8
    Välkommen hem det blev en kort visit på patienthotellet!
    Skönt att allt gick bra - ser fram emot att höra mer och träffa lillebror.
    Har han fått något namn ännu?
  17. anna m astrid&märtha 13/5
    #9

    G R A T T I S !

    härligt attv ara hemma! kram!
  18. 9
    G R A T T I S ! härligt attv ara hemma! kram!
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    Grattis!!

    Härligt att han är här nu :)

    Hoppas mjölken rinner till snart!
    Kramar
  20. 10
    Grattis!! Härligt att han är här nu :)

    Hoppas mjölken rinner till snart!
    Kramar
  21. Athena m Hjalmar
    #11

    Vad roligt!!

    Grattis till lillkillen!! Skönt att det gick bra och att ni mår fint! Hoppas att att han äter upp sig snabbt så du slipper oroa dig. Å, tänk vad härligt med en alldeles nyfödd, Hjalmar börjar ju redan ändra sig. Njut allt ni bara kan, mitt i allt disputationsstressande. Jag ser fram emot att höra mer senare och att få se den lille krabaten så småningom kanske??

    Många kramar
  22. 11
    Vad roligt!! Grattis till lillkillen!! Skönt att det gick bra och att ni mår fint! Hoppas att att han äter upp sig snabbt så du slipper oroa dig. Å, tänk vad härligt med en alldeles nyfödd, Hjalmar börjar ju redan ändra sig. Njut allt ni bara kan, mitt i allt disputationsstressande. Jag ser fram emot att höra mer senare och att få se den lille krabaten så småningom kanske??

    Många kramar
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12

    grattis!!

    vad kul med bebis och inte mage mer*ler* kände på mig att de var en kille i din mage.. när du sa att du visste vad de var på Nova så bara kände jag att de var en pojke.:) vad tycker storasyster om denna lilla krabat nu då? skönt att alt verkar ha gått bra. ska bli så kul att träffa er när ni orkar och kan.
    kramar från oss i Svalöv
  24. 12
    grattis!! vad kul med bebis och inte mage mer*ler* kände på mig att de var en kille i din mage.. när du sa att du visste vad de var på Nova så bara kände jag att de var en pojke.:) vad tycker storasyster om denna lilla krabat nu då? skönt att alt verkar ha gått bra. ska bli så kul att träffa er när ni orkar och kan.
    kramar från oss i Svalöv
  25. Medlem sedan
    Sep 2005
    #13

    Grattis!

    Skönt att du tyckte förlossningen kändes positiv. Kram
  26. 13
    Grattis! Skönt att du tyckte förlossningen kändes positiv. Kram
  27. Medlem sedan
    Jan 2006
    #14

    Supergrattis!!!

    Ska bli kul att träffa er snart!
    Tänk vilken jätte Elda ska vara jämfört med honom :)
    Hur i hela friden överlever man på bara lustgas undrar jag? ;)

    Sköt om dig och så kanske vi kommer och våldgästar om det kan bli lite fint väder ngn dag.

    Bamsekram//Linda
  28. 14
    Supergrattis!!! Ska bli kul att träffa er snart!
    Tänk vilken jätte Elda ska vara jämfört med honom :)
    Hur i hela friden överlever man på bara lustgas undrar jag? ;)

    Sköt om dig och så kanske vi kommer och våldgästar om det kan bli lite fint väder ngn dag.

    Bamsekram//Linda
  29. Ullis m son, +12
    #15

    Grattis till lillebror

    Låter bra att även en lång förlossning kan kännas positiv. Hade själv en lång förlossning förra gången, så jag räknar med det denna gången också.

    Kram
  30. 15
    Grattis till lillebror Låter bra att även en lång förlossning kan kännas positiv. Hade själv en lång förlossning förra gången, så jag räknar med det denna gången också.

    Kram

Liknande trådar

  1. Hemma med lillebror!
    By Fixo in forum _0906 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 15:21
  2. Hemma med lillebror!
    By mucksan in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 09:28
  3. Hemma med lillebror!
    By ~Milla~ in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 08:39
  4. Hemma med lillebror!!
    By linda_l in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 20:02
  5. Hemma med lillebror
    By verne in forum _03 Vårbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 06:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar