Åderbråck (intimt)
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Åderbråck (intimt)

    Någon som har tips mot åderbråck i underlivet? Jag har redan börjat fått ont av det. Vid min förra graviditet kom det inte förrän sista månaden, men då riktigt ordentligt. Fast jag kommer inte ihåg att jag hade något ont av det och det försvann ju efter förlossningen. Men nu ömmar det redan... Egenligen tror jag inte att det finns så mycket att göra... man kan ju inte direkt sätta en stödstrumpa på sig som vid vanlig åderbråck ;-) Läste någonstans att man kunde lindra med is, men huh vad kallt... tror inte jag vill testa det förrän det är olidligt... Någon som hört något annat tips?

    *kram*
  2. 1
    Åderbråck (intimt) Någon som har tips mot åderbråck i underlivet? Jag har redan börjat fått ont av det. Vid min förra graviditet kom det inte förrän sista månaden, men då riktigt ordentligt. Fast jag kommer inte ihåg att jag hade något ont av det och det försvann ju efter förlossningen. Men nu ömmar det redan... Egenligen tror jag inte att det finns så mycket att göra... man kan ju inte direkt sätta en stödstrumpa på sig som vid vanlig åderbråck ;-) Läste någonstans att man kunde lindra med is, men huh vad kallt... tror inte jag vill testa det förrän det är olidligt... Någon som hört något annat tips?

    *kram*
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    aldrig

    hört talas om åderbråck i underlivet. låter inte alls trevligt. hoppas du får bukt på det.
  4. 2
    aldrig hört talas om åderbråck i underlivet. låter inte alls trevligt. hoppas du får bukt på det.
  5. Anna m Anton
    #3

    det sägs,

    att det hjälper med stödstrumpor iallafall. Att det lindrar pga att det minskar trycket neråt. Antar att man får bäst effekt med strumpbyxor. Eller möjligtvis stay ups. De till knäna måste ju vara för låga iallafall.
    kolla in mabs hemsida, dom har en massa.
  6. 3
    det sägs, att det hjälper med stödstrumpor iallafall. Att det lindrar pga att det minskar trycket neråt. Antar att man får bäst effekt med strumpbyxor. Eller möjligtvis stay ups. De till knäna måste ju vara för låga iallafall.
    kolla in mabs hemsida, dom har en massa.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    det hade inte jag heller...

    Det hade inte jag heller gjort vid min första graviditet. Men har förstått att det inte är så jätteovanligt som man tror. Många pratar nog inte om det med såna man känner IRL, eller vad vet jag?

    Har varit inne lite på snacket \"graviditetskomplikationer \" och sökt och kanske fått lite tips.
  8. 4
    det hade inte jag heller... Det hade inte jag heller gjort vid min första graviditet. Men har förstått att det inte är så jätteovanligt som man tror. Många pratar nog inte om det med såna man känner IRL, eller vad vet jag?

    Har varit inne lite på snacket \"graviditetskomplikationer \" och sökt och kanske fått lite tips.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Vad är mab?

    Vad står mab för? Hittar ingen hemsida och vet inte vad det är... Det är nog möjligt att det kan hjälpa med strumpbyxor... låter dock inget lockande när jag kommer befinna mig i 30 gradig värme... Jag får väl se hur det utvecklar sig och prata med läkaren här nere...
  10. 5
    Vad är mab? Vad står mab för? Hittar ingen hemsida och vet inte vad det är... Det är nog möjligt att det kan hjälpa med strumpbyxor... låter dock inget lockande när jag kommer befinna mig i 30 gradig värme... Jag får väl se hur det utvecklar sig och prata med läkaren här nere...
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6

    Jag hittade det här

    på nätet, kommer inte ihåg var bara just nu.. Kanske det kan vara någon hjälp?



    Hej!
    Ett tips för att förebygga åderbråck är att två/tre gånger per dag ligga på ryggen med benen rakt upp i luften, ca tio minuter/tillfälle. I bland kan även stadiga benkläder hjälpa att förbättra venernas blodåterflöde till hjärtat. Ett ökat buktryck ner mot underlivet samt de hormonella venförändringar samverkar och ger diverse åderbråcksbesvär i underlivet,ändtarmen (hemorrojder) samt/på benen.

    Med vänlig hälsning

    Maria Hallström
    Barnmorska
  12. 6
    Jag hittade det här på nätet, kommer inte ihåg var bara just nu.. Kanske det kan vara någon hjälp?



    Hej!
    Ett tips för att förebygga åderbråck är att två/tre gånger per dag ligga på ryggen med benen rakt upp i luften, ca tio minuter/tillfälle. I bland kan även stadiga benkläder hjälpa att förbättra venernas blodåterflöde till hjärtat. Ett ökat buktryck ner mot underlivet samt de hormonella venförändringar samverkar och ger diverse åderbråcksbesvär i underlivet,ändtarmen (hemorrojder) samt/på benen.

    Med vänlig hälsning

    Maria Hallström
    Barnmorska
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7

    Det var på

    netdoktor.se såg jag nu.
  14. 7
    Det var på netdoktor.se såg jag nu.
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    jag har

    samma problem, läste i \"på smällen\" boken att stödtrosor ska hjälpa, tänkte prova det om det blir värre
  16. 8
    jag har samma problem, läste i \"på smällen\" boken att stödtrosor ska hjälpa, tänkte prova det om det blir värre
  17. Anna m Anton
    #9

    mabs är ett företag.

    Det är dom som gör produkterna.
    mabs.se får du gå in på.
  18. 9
    mabs är ett företag. Det är dom som gör produkterna.
    mabs.se får du gå in på.

Liknande trådar

  1. Åderbråck på ett intimt ställe
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 18:08
  2. Åderbråck?
    By -malin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 16:45
  3. åderbråck *intimt*
    By AnnaSv in forum _0705 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 20:59
  4. Åderbråck?
    By -ballerina- in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 08:59
  5. Åderbråck i underlivet??? *intimt*
    By Lite anonym... in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar