Nu är jag mamma...
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Nu är jag mamma...

    Den 10 juni kl 18.31 föddes lilla blåbär i v 27+0. Det blev en söt pojke, han vägde 950 gram och var 35 cm lång. Både han och jag mår bra, han är pyttig och röd men lungor och allt funkar som det ska. Han är ändå stor för sin ålder...

    Jag fick göra akutsnitt eftersom han låg med rumpan ned och det gick bra. Visst var det oväntat och jag har fortfarande inte läst ett ord om förlossningar eller snitt, men de tar väl hand om en här på östra. Lilla blåbär ligger på neonatalavdelningen på våningen över mig och är störst i sin sal. JAg har hälsat på honom tre gånger och hjälpt till att mata och byta miniblöja på honom och han har riktigt humör. Trodde inte han skulle se så mycket ut som en riktig bäbis men det gör han, bara lite mindre och rödare. Han är en kämpe och uppenbarligen gör han lite som han vill, så vi ska försöka hitta ett passande namn åt honom...

    Tack för alla uppmuntrande ord, de värmde mycket! (fast hann inte läsa dem innan utan läste idag) Ni ska veta att bäbisarna i era magar är riktiga små barn redan och helt underbara! Det tänker man kanske inte på... Jag är så glad åt min lilla pojk och längtar tills jag är pigg nog att sitta uppe och hålla honom. Konstigt att den lille rackaren klarar av det innan jag gör det ;)

    Ta hand om er och era magar nu, jag tittar in och kollar så ni har det bra här, kommer att vara mycket på sjukhuset men får ju sova hemma snart.

    Kram på er!
  2. 1
    Nu är jag mamma... Den 10 juni kl 18.31 föddes lilla blåbär i v 27+0. Det blev en söt pojke, han vägde 950 gram och var 35 cm lång. Både han och jag mår bra, han är pyttig och röd men lungor och allt funkar som det ska. Han är ändå stor för sin ålder...

    Jag fick göra akutsnitt eftersom han låg med rumpan ned och det gick bra. Visst var det oväntat och jag har fortfarande inte läst ett ord om förlossningar eller snitt, men de tar väl hand om en här på östra. Lilla blåbär ligger på neonatalavdelningen på våningen över mig och är störst i sin sal. JAg har hälsat på honom tre gånger och hjälpt till att mata och byta miniblöja på honom och han har riktigt humör. Trodde inte han skulle se så mycket ut som en riktig bäbis men det gör han, bara lite mindre och rödare. Han är en kämpe och uppenbarligen gör han lite som han vill, så vi ska försöka hitta ett passande namn åt honom...

    Tack för alla uppmuntrande ord, de värmde mycket! (fast hann inte läsa dem innan utan läste idag) Ni ska veta att bäbisarna i era magar är riktiga små barn redan och helt underbara! Det tänker man kanske inte på... Jag är så glad åt min lilla pojk och längtar tills jag är pigg nog att sitta uppe och hålla honom. Konstigt att den lille rackaren klarar av det innan jag gör det ;)

    Ta hand om er och era magar nu, jag tittar in och kollar så ni har det bra här, kommer att vara mycket på sjukhuset men får ju sova hemma snart.

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Grattis till pojken!

    Vad skönt att höra att allt gått bra och att han är så stor! Ta hand om dig och lillkillen, jag hoppas att du snart får ha honom hos dig! Lycka till!!
  4. 2
    Grattis till pojken! Vad skönt att höra att allt gått bra och att han är så stor! Ta hand om dig och lillkillen, jag hoppas att du snart får ha honom hos dig! Lycka till!!
  5. Safir med fyran
    #3

    Ett stort

    GRATTIS till pojken roligt att höra att han mår bra och ta väl hand om er nu.
  6. 3
    Ett stort GRATTIS till pojken roligt att höra att han mår bra och ta väl hand om er nu.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Grattis!!

    Stort Grattis till den lille. Omtumlande kan jag förstå. Lycka till med er!
  8. 4
    Grattis!! Stort Grattis till den lille. Omtumlande kan jag förstå. Lycka till med er!
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Åh!

    Grattis, va skönt att allt är så bra. Vi har ju samma bf du och jag, el du hade kan man väl säga. Betryggande att de klara sig så pass bra ändå utanför magen nu.

    Kramar i mängder
  10. 5
    Åh! Grattis, va skönt att allt är så bra. Vi har ju samma bf du och jag, el du hade kan man väl säga. Betryggande att de klara sig så pass bra ändå utanför magen nu.

    Kramar i mängder
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6

    Åhh..helt otroligt!

    Helt fantastiskt! Hoppas du repar dig snart så du får klämma lite på honom! Ligger han i kuvös? Jag vet ingenting om sånt...Fantastiskt att de redan är så klara...

    *chockad* Ha det bra o GRATTIS! Hoppas ni hittar ett bra namn!

    Massa Kraam genom rymden!
  12. 6
    Åhh..helt otroligt! Helt fantastiskt! Hoppas du repar dig snart så du får klämma lite på honom! Ligger han i kuvös? Jag vet ingenting om sånt...Fantastiskt att de redan är så klara...

    *chockad* Ha det bra o GRATTIS! Hoppas ni hittar ett bra namn!

    Massa Kraam genom rymden!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Men hej å hå

    här går det verkligen undan :) Grattis till lillen :) Måste bara säga att vi bor i rätt land när det handlar om att föda för tidigt! Måste bara fråga vad det var som gjorde att de bestämde att de skulle plocka ut honom...

    Väntar med spänning på att få höra vad han ska heta :)

    Kram på er!
  14. 7
    Men hej å hå här går det verkligen undan :) Grattis till lillen :) Måste bara säga att vi bor i rätt land när det handlar om att föda för tidigt! Måste bara fråga vad det var som gjorde att de bestämde att de skulle plocka ut honom...

    Väntar med spänning på att få höra vad han ska heta :)

    Kram på er!
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8

    Oj, GRATTIS!!!

    Det var faktiskt en stor kille i förhållandet till sin späda ålder! Vad skönt att höra att ni mår bra ändå :)
    STOOOOOOR KRAM till er lilla familj!
  16. 8
    Oj, GRATTIS!!! Det var faktiskt en stor kille i förhållandet till sin späda ålder! Vad skönt att höra att ni mår bra ändå :)
    STOOOOOOR KRAM till er lilla familj!
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Grattis!

    Vad skönt att allt ser bra ut! Behöver han ingen andningshjälp alls?
    Det är otroligt hur pass färdiga dom är så tidigt, men oftast är det ju lungorna som ställer till problem eftersom de behöver längst tid för att mogna.

    Håller tummarna för att er lille kämpe fortsätter visa sin vilja och kämpa-anda.
    Stort grattis och all lycka!
  18. 9
    Grattis! Vad skönt att allt ser bra ut! Behöver han ingen andningshjälp alls?
    Det är otroligt hur pass färdiga dom är så tidigt, men oftast är det ju lungorna som ställer till problem eftersom de behöver längst tid för att mogna.

    Håller tummarna för att er lille kämpe fortsätter visa sin vilja och kämpa-anda.
    Stort grattis och all lycka!
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10

    Grattis till lillkillen!

    Åh, jag blir alldeles tårögd när jag läser ditt inlägg. Härligt att han är så stor och stark, han verkar vara en riktig liten kämpe ditt blåbär. Jätteskönt att lungor och allt fungerar. Har du någon aning om hur länge ni måste vara kvar på sjukhuset? Rör det sig om månader eller veckor?

    Ta hand om er ordentligt nu, jag håller tummarna för att allt ska fortsätta lika bra som det ändå börjat (efter omständigheterna).

    Stora kramar till dig och din familj!!
  20. 10
    Grattis till lillkillen! Åh, jag blir alldeles tårögd när jag läser ditt inlägg. Härligt att han är så stor och stark, han verkar vara en riktig liten kämpe ditt blåbär. Jätteskönt att lungor och allt fungerar. Har du någon aning om hur länge ni måste vara kvar på sjukhuset? Rör det sig om månader eller veckor?

    Ta hand om er ordentligt nu, jag håller tummarna för att allt ska fortsätta lika bra som det ändå börjat (efter omständigheterna).

    Stora kramar till dig och din familj!!
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11

    Åh, grattis

    vad roligt att höra att allt är så bra trots allt.
  22. 11
    Åh, grattis vad roligt att höra att allt är så bra trots allt.
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12

    Tillägg:

    jag har gjort en mycket kort praktik på en neoavdelning för några år sedan och slogs verkligen av vilka unika individer de små knattarna är redan från start. Dom kanske är små på utsidan men stora personlighter på insidan!
    Kram igen :)
  24. 12
    Tillägg: jag har gjort en mycket kort praktik på en neoavdelning för några år sedan och slogs verkligen av vilka unika individer de små knattarna är redan från start. Dom kanske är små på utsidan men stora personlighter på insidan!
    Kram igen :)
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13

    Grattis till gossen!!!

    Nu håller jag tummar och tår för att allt får fortsätta att gå bra!
    Stadig kille för att vara född i v.27+0, skönt!

    Och så tipsar jag om att skaffa en bärsjal, kanske en mjuk elastiskt sjal så att ni kan bära ert barn nära hud mot hud, det är viktigt för deras välmående och utveckling.
    Min kusin födde en liten flicka i v.28+0 förra året, det är en frisk liten flicka nu. Hon var inte mycket större än er son när hon föddes.

    KRAAAM och stort GRATTIS!!!
    Fantastiskt!
    :-D
  26. 13
    Grattis till gossen!!! Nu håller jag tummar och tår för att allt får fortsätta att gå bra!
    Stadig kille för att vara född i v.27+0, skönt!

    Och så tipsar jag om att skaffa en bärsjal, kanske en mjuk elastiskt sjal så att ni kan bära ert barn nära hud mot hud, det är viktigt för deras välmående och utveckling.
    Min kusin födde en liten flicka i v.28+0 förra året, det är en frisk liten flicka nu. Hon var inte mycket större än er son när hon föddes.

    KRAAAM och stort GRATTIS!!!
    Fantastiskt!
    :-D
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14

    Jättegrattis!!

    =)
  28. 14
    Jättegrattis!! =)
  29. Anonym
    #15

    Grattis!!!

    Vad skönt att allt verkar ha gått så bra ändå!

    Otroligt att de redan är så stora och med fungerande lungor, tycker jag som har gått en vecka längre.
  30. 15
    Grattis!!! Vad skönt att allt verkar ha gått så bra ändå!

    Otroligt att de redan är så stora och med fungerande lungor, tycker jag som har gått en vecka längre.
  31. Medlem sedan
    Mar 2005
    #16

    Verkligen grattis!

    Vilken pärs för er men skönt att lilla pojken mår bra. Hoppas du piggar på dig snabbt och kan vara hos honom så mycket du vill. Min stora flicka var inte prematur men fick ändå ligga på neo eftersom hon var annorlunda och tidvis sjuk. Det var svårt men kändes bättre när jag fick lämna BB (födde oxå med snitt) och kunde vara med och sköta henne. Sänder många varma kramar och lyckönskningar!
  32. 16
    Verkligen grattis! Vilken pärs för er men skönt att lilla pojken mår bra. Hoppas du piggar på dig snabbt och kan vara hos honom så mycket du vill. Min stora flicka var inte prematur men fick ändå ligga på neo eftersom hon var annorlunda och tidvis sjuk. Det var svårt men kändes bättre när jag fick lämna BB (födde oxå med snitt) och kunde vara med och sköta henne. Sänder många varma kramar och lyckönskningar!
  33. Medlem sedan
    Sep 1998
    #17

    OJ!

    Grattis! Vad glad jag blir när jag läser att det gått bra!
    En liten, liten pojk har ni fått...ett stort underverk!!

    GRATTIS än en gång!!!
  34. 17
    OJ! Grattis! Vad glad jag blir när jag läser att det gått bra!
    En liten, liten pojk har ni fått...ett stort underverk!!

    GRATTIS än en gång!!!
  35. Morran m. tre + v.22
    #18

    Grattis till lill killen!

    Han måste ha varit lång för sin ålder, blir en riktig 1,90 cm kille :)
    Skönt att höra att allt verkar ha gått bra trots omständigheterna.
    Grattis en engång!!!!
  36. 18
    Grattis till lill killen! Han måste ha varit lång för sin ålder, blir en riktig 1,90 cm kille :)
    Skönt att höra att allt verkar ha gått bra trots omständigheterna.
    Grattis en engång!!!!
  37. Nandi bf 25/9
    #19

    Många grattiskramar!

    Grattis till pojken! Skönt att allt gått bra! Må så gott båda två! KRAM
    N :)
  38. 19
    Många grattiskramar! Grattis till pojken! Skönt att allt gått bra! Må så gott båda två! KRAM
    N :)
  39. Medlem sedan
    Jan 2006
    #20

    Grattis!!!

    Han hade minsann bråttom ut er son!
    Hoppas niåterhämtar er snabbt och att ni kommer på ett bra namn..
  40. 20
    Grattis!!! Han hade minsann bråttom ut er son!
    Hoppas niåterhämtar er snabbt och att ni kommer på ett bra namn..
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. nu har jag hört mamma mamma mamma
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 20:43
  2. Ung mamma - äldre mamma
    By Eyrene in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 19:59
  3. Alzheimers -mamma till mamma och mormor?
    By scamamma in forum Sorg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 17:47
  4. Vajföj mamma (= varför mamma)
    By marmelis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 15:14
  5. duktig mamma var dålig mamma
    By Lineaa in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 22:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar