Förbättring
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Förbättring

    Peppar peppar men nu verkar allt vara i sin ordning igen. Hugo har återgått till att äta varannan timme (som liksom har varit hans grej större delen av hans liv), han är mer nöjd efter måltiderna och inte lika kinkig övrig tid. Dessutom lyckades jag få honom att ta nappen en stund ikväll (men nu vägrar han igen). Skönt! Vill inte att han ska sluta med nappen redan, för både jag och Hugos pappa har dåliga ryggar och orkar inte gå runt och bubba så mycket på honom som vi blir tvungna att göra nu när han inte vill ta nappen.

    Skönt att vädret har blivit svalare. Nu är det bara 15 grader ute. Man ska väl egentligen inte klaga på värmen, men det är ju typiskt att det ska bli en toppensommar när man har bebis.

    Ha det så gott!
  2. 1
    Förbättring Peppar peppar men nu verkar allt vara i sin ordning igen. Hugo har återgått till att äta varannan timme (som liksom har varit hans grej större delen av hans liv), han är mer nöjd efter måltiderna och inte lika kinkig övrig tid. Dessutom lyckades jag få honom att ta nappen en stund ikväll (men nu vägrar han igen). Skönt! Vill inte att han ska sluta med nappen redan, för både jag och Hugos pappa har dåliga ryggar och orkar inte gå runt och bubba så mycket på honom som vi blir tvungna att göra nu när han inte vill ta nappen.

    Skönt att vädret har blivit svalare. Nu är det bara 15 grader ute. Man ska väl egentligen inte klaga på värmen, men det är ju typiskt att det ska bli en toppensommar när man har bebis.

    Ha det så gott!
  3. Lillan
    #2

    Hej!

    Vill Hugo bli buren mycket?
    Har du provat att bära honom i sjal?
    Jag köpte en trikåsjal som jag har till min dotter och det är så mysigt. Är hon minsta gnällig på kvällen tex så sätter jag bara på mej sjalen så blir hon lugn direkt. När jag bar henne i bärselen fick jag ont i ryggen, men med bärsjalen känner jag inte ett endaste dugg!
  4. 2
    Hej! Vill Hugo bli buren mycket?
    Har du provat att bära honom i sjal?
    Jag köpte en trikåsjal som jag har till min dotter och det är så mysigt. Är hon minsta gnällig på kvällen tex så sätter jag bara på mej sjalen så blir hon lugn direkt. När jag bar henne i bärselen fick jag ont i ryggen, men med bärsjalen känner jag inte ett endaste dugg!
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    Nu när han

    inte tar nappen vill han bli buren på kvällarna för att kunna komma till ro inför natten. Vi har bärsele och den avlastar bra tycker jag, men man glömmer ju bort att använda den på kvällarna. Jag brukar alltid använda den som ett komplement till vagnen. Men - peppar peppar - igår somnade han av sig själv igen. Så nu hoppas jag att han ska ha återgått till sin tidigare rutin. Vi får se. :)

    Bärsjal har jag inte testat. I våra umgängeskretsar är det ingen som använder det, så jag känner mig så osäker på hur en sån fungerar (även om jag har sett det förklarats på tv). Läser dock här ofta att många är så nöjda med sina sjalar, och har varit lite nyfiken att testa. Men det får nog bli med det eventuella nästa barnet, för nu har vi lagt ner pengar på en bärsele istället. ;)
  6. 3
    Nu när han inte tar nappen vill han bli buren på kvällarna för att kunna komma till ro inför natten. Vi har bärsele och den avlastar bra tycker jag, men man glömmer ju bort att använda den på kvällarna. Jag brukar alltid använda den som ett komplement till vagnen. Men - peppar peppar - igår somnade han av sig själv igen. Så nu hoppas jag att han ska ha återgått till sin tidigare rutin. Vi får se. :)

    Bärsjal har jag inte testat. I våra umgängeskretsar är det ingen som använder det, så jag känner mig så osäker på hur en sån fungerar (även om jag har sett det förklarats på tv). Läser dock här ofta att många är så nöjda med sina sjalar, och har varit lite nyfiken att testa. Men det får nog bli med det eventuella nästa barnet, för nu har vi lagt ner pengar på en bärsele istället. ;)
  7. Lillan
    #4

    Hej!

    Jag var också nyfiken på en bärsjal och köpte en begagnad och det är det bästa köp jag gjort på länge!
    Min tjej stortrivs där och det sägs ju att det är bättre ergonomiskt för barnen att sitta i en sådan än i en bärsele.
    När hon fått 3-månaders sprutan var hon jättekinkig, men så satte jag henne i sjalen och så kom hon till ro.
    Är du nyfiken så kolla www.sjalbarn.se
    Där finns jättemycket att läsa och även en beg.marknad.
  8. 4
    Hej! Jag var också nyfiken på en bärsjal och köpte en begagnad och det är det bästa köp jag gjort på länge!
    Min tjej stortrivs där och det sägs ju att det är bättre ergonomiskt för barnen att sitta i en sådan än i en bärsele.
    När hon fått 3-månaders sprutan var hon jättekinkig, men så satte jag henne i sjalen och så kom hon till ro.
    Är du nyfiken så kolla www.sjalbarn.se
    Där finns jättemycket att läsa och även en beg.marknad.

Liknande trådar

  1. Ingen förbättring än :(
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 20:32
  2. förbättring
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 20:04
  3. Eksem förbättring
    By Emmet27 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 07:14
  4. En avsevärd förbättring!!!
    By C@ttis in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 12:24
  5. Förbättring!!
    By Mother! in forum Styvfamiljer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 11:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar