Teutonia?
_0512 Decemberbarn
  1. Cinnah
    #1

    Teutonia?

    Någon härinne som kört en Teutonia Timmy? Funderar på att sälja Hesban och köpa en Timmy som Alva kan ha som \"hemmavagn\" o sova i ute i trädgården, eller om man går en promenix i närområdet...?
    Någon som kan ge ris o ros?
  2. 1
    Teutonia? Någon härinne som kört en Teutonia Timmy? Funderar på att sälja Hesban och köpa en Timmy som Alva kan ha som \"hemmavagn\" o sova i ute i trädgården, eller om man går en promenix i närområdet...?
    Någon som kan ge ris o ros?
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    Ja, jag har gjort det!

    Min syster har en till sin dotter. De har varit jättenöjda med den... och den är helt OK att köra! Det är ju lite sämre fjädring än på min mistral och den har ju inget svängbrart styre, men annars tycker jag att den är kanon. Min systerdotter har haft sin från det att hon fyllde 1 fram tills nu när hon har blivit för stor för att åka vagn. Hon är tre nu, så hon har ändå haft den länge.
    Som \"hemmavagn\" att sova i passar den nog utmärkt!
  4. 2
    Ja, jag har gjort det! Min syster har en till sin dotter. De har varit jättenöjda med den... och den är helt OK att köra! Det är ju lite sämre fjädring än på min mistral och den har ju inget svängbrart styre, men annars tycker jag att den är kanon. Min systerdotter har haft sin från det att hon fyllde 1 fram tills nu när hon har blivit för stor för att åka vagn. Hon är tre nu, så hon har ändå haft den länge.
    Som \"hemmavagn\" att sova i passar den nog utmärkt!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Jag har en teutonia...

    dock en mistral, men jag gillar inte själva märket teutonia, en irriterande sak är suffletten som låter knak-knak-knak om man inte trycker ner den när man drar, jag vet att det är så man ska göra, men det är lite smått irriterande när alla utomstående inte vet detta o man får ropa \"NEEEEEEJ, du måste TRYYYYCKAAAAAAA\" när de knakar suffletten (händer oftare än man kan tro). En annan sak är att vi har jämt problem att fälla upp o ner ryggen, så jag har tröttnat rejält, blir nog till o köpa ny av annat märke.
  6. 3
    Jag har en teutonia... dock en mistral, men jag gillar inte själva märket teutonia, en irriterande sak är suffletten som låter knak-knak-knak om man inte trycker ner den när man drar, jag vet att det är så man ska göra, men det är lite smått irriterande när alla utomstående inte vet detta o man får ropa \"NEEEEEEJ, du måste TRYYYYCKAAAAAAA\" när de knakar suffletten (händer oftare än man kan tro). En annan sak är att vi har jämt problem att fälla upp o ner ryggen, så jag har tröttnat rejält, blir nog till o köpa ny av annat märke.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Jag gillar Teutonia...

    har alltid gjort. Har testat hur många vagnar som helst men vänder alltid tillbaka till Teutonia och är på jakt efter en igen då vi _måste_ ha en vändbar vagn att komplettera P&T:n med.

    Nu har jag aldrig testat Timmyn men Rocky, Mistral och Primus/Prestige/Delta. Rocky och Mistral är klara favoriter och jag vill ha en sån igen nu.

    Teutonia har bra kvalitet och av alla (typ 30) vagnar jag ägt så har jag aldrig haft en Tetutonia vagn med problem. Iofs har jag varit förskonad från trasiga vagnar helt tills nu.

    Teutonia är slitstark, robust, stadig och klarar att hänga med överallt. En barnvänlig vagn helt enkelt.

    Jag undrar vad det är som gör att man föredrar en viss sort, för mig är det Teutonia och för andra är det Emmaljunga, jag har haft EL men gillar dem inte speciellt och kan inte förstå att så många lovordar dem.

    Själv har jag aldrig störts av sufflettljudet på Teutonian men så har jag ju också altlid vetat hur man gör och det är bra sällan någon annan använt den och har det hänt har jag bara sagt \"tryck ned\". Själva sitsen på Teutonia har alltid varit bra, dvs barnet sitter bra vilket jag gillar. De flesta Teutonia blir små ihopfällda och är smidiga att hantera. De är lättkörda/lättrullade även om en del tycker de är tunga att lyfta, fast jag lyfter vagnen sällan så det har aldrig stört. Bra fjädring utan att vara svajig som en del andra vagnar. har man någon gång kört en UJ och varit nöjd så lär man iaf inte bli missnöjd med Teutonias fjädring. ;-)

    Jag tycker att Timmyn verkar vara ett bra mellanting mellan sulky och sittvagn men personligen så föredrar jag en vändbar vagn som sovvagn men jag är lite pjoskig också. Jag gillar inte att ha barnen ifrån mig, det är mycket en social bit, jag gillar att konversera med barnen så helst skulle jag även vilja ha den äldre emot mig. *s*

    Men gillar du inte Hesban? Jag blir väldigt nyfiken då det är en vagn jag aldrig testat men som jag tycker är väldigt snygg och stilren.

    Förresten, svar på frågan ovan mer exakt. jag har aldrig testat Timmy men jag gilalr Teutonia över lag så jag tror att Timmyn är kanon. Fast inte med de små originalhjulen utan de större smala isf. :-)
  8. 4
    Jag gillar Teutonia... har alltid gjort. Har testat hur många vagnar som helst men vänder alltid tillbaka till Teutonia och är på jakt efter en igen då vi _måste_ ha en vändbar vagn att komplettera P&T:n med.

    Nu har jag aldrig testat Timmyn men Rocky, Mistral och Primus/Prestige/Delta. Rocky och Mistral är klara favoriter och jag vill ha en sån igen nu.

    Teutonia har bra kvalitet och av alla (typ 30) vagnar jag ägt så har jag aldrig haft en Tetutonia vagn med problem. Iofs har jag varit förskonad från trasiga vagnar helt tills nu.

    Teutonia är slitstark, robust, stadig och klarar att hänga med överallt. En barnvänlig vagn helt enkelt.

    Jag undrar vad det är som gör att man föredrar en viss sort, för mig är det Teutonia och för andra är det Emmaljunga, jag har haft EL men gillar dem inte speciellt och kan inte förstå att så många lovordar dem.

    Själv har jag aldrig störts av sufflettljudet på Teutonian men så har jag ju också altlid vetat hur man gör och det är bra sällan någon annan använt den och har det hänt har jag bara sagt \"tryck ned\". Själva sitsen på Teutonia har alltid varit bra, dvs barnet sitter bra vilket jag gillar. De flesta Teutonia blir små ihopfällda och är smidiga att hantera. De är lättkörda/lättrullade även om en del tycker de är tunga att lyfta, fast jag lyfter vagnen sällan så det har aldrig stört. Bra fjädring utan att vara svajig som en del andra vagnar. har man någon gång kört en UJ och varit nöjd så lär man iaf inte bli missnöjd med Teutonias fjädring. ;-)

    Jag tycker att Timmyn verkar vara ett bra mellanting mellan sulky och sittvagn men personligen så föredrar jag en vändbar vagn som sovvagn men jag är lite pjoskig också. Jag gillar inte att ha barnen ifrån mig, det är mycket en social bit, jag gillar att konversera med barnen så helst skulle jag även vilja ha den äldre emot mig. *s*

    Men gillar du inte Hesban? Jag blir väldigt nyfiken då det är en vagn jag aldrig testat men som jag tycker är väldigt snygg och stilren.

    Förresten, svar på frågan ovan mer exakt. jag har aldrig testat Timmy men jag gilalr Teutonia över lag så jag tror att Timmyn är kanon. Fast inte med de små originalhjulen utan de större smala isf. :-)
  9. Cinnah
    #5

    Tack för svar!

    Du har verkligen kört igenom hela registret med Teutonia:O)
    Läget är såhär: vi har för många vagnar i hallen...
    Sambon förstår inte varför det måste stå 3 stycken o ta upp plats. Har ju Hesban, en toppenvagn faktiskt, men som inte använts så mycket. Åker ju en hel del bil o har dessutom en sedan-variant så dels är vagnen tung att lyfta i/ur, dels måste jag ta isär den i två delar (asjobbigt).

    Så den har mest tjänat som hemmavagn, på promenader eller när Alva ska sova ute i trädgården. När vi har åkt iväg till affären så har UJ:n eller paraplyvagnen fått följa med.

    Så tanken var att sälja Hesban eftersom det är den jag använder minst. Men jag vill inte använda UJ:n som sovvagn ute i trädgården, för att Alva \"kryper\" väldigt högt upp i den o den blir lite ostadig (tippvarning). Jag vill alltså ha en stabil vagn på fyra hjul. Dock känns det lite onödigt med en stor som Hesban (o dyr) så jag tänkte satsa på en mindre men som fortfarande har liggläge, en vagn som det inte gör något om man glömmer ute över en natt. Att den är framåtvänd gör inget, oftast brukar jag bara lägga ut henne i vagnen så somnar hon. Krävs inga promenader alltså.

    Ska kolla runt på Blocket lite till....
  10. 5
    Tack för svar! Du har verkligen kört igenom hela registret med Teutonia:O)
    Läget är såhär: vi har för många vagnar i hallen...
    Sambon förstår inte varför det måste stå 3 stycken o ta upp plats. Har ju Hesban, en toppenvagn faktiskt, men som inte använts så mycket. Åker ju en hel del bil o har dessutom en sedan-variant så dels är vagnen tung att lyfta i/ur, dels måste jag ta isär den i två delar (asjobbigt).

    Så den har mest tjänat som hemmavagn, på promenader eller när Alva ska sova ute i trädgården. När vi har åkt iväg till affären så har UJ:n eller paraplyvagnen fått följa med.

    Så tanken var att sälja Hesban eftersom det är den jag använder minst. Men jag vill inte använda UJ:n som sovvagn ute i trädgården, för att Alva \"kryper\" väldigt högt upp i den o den blir lite ostadig (tippvarning). Jag vill alltså ha en stabil vagn på fyra hjul. Dock känns det lite onödigt med en stor som Hesban (o dyr) så jag tänkte satsa på en mindre men som fortfarande har liggläge, en vagn som det inte gör något om man glömmer ute över en natt. Att den är framåtvänd gör inget, oftast brukar jag bara lägga ut henne i vagnen så somnar hon. Krävs inga promenader alltså.

    Ska kolla runt på Blocket lite till....
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    En annan variant...

    om du ändå är ute efter en robust men inte allt för stor sittvagn är ju Cannon one/EC1. De är poppis som sovvagnar på dagis har jag förstått, rymliga och inte så tunga.

    Jo, jag har haft några teutoniavagnar i mina dar. Fast nu har de ju sprutat fram nya modeller, man hinner ju inte med! ;-)
  12. 6
    En annan variant... om du ändå är ute efter en robust men inte allt för stor sittvagn är ju Cannon one/EC1. De är poppis som sovvagnar på dagis har jag förstått, rymliga och inte så tunga.

    Jo, jag har haft några teutoniavagnar i mina dar. Fast nu har de ju sprutat fram nya modeller, man hinner ju inte med! ;-)
  13. Cinnah
    #7

    Nä, jag vet

    De nya modellerna är poppis må du tro. Säljer mkt Fun o S3 nu för tiden. Förvisso går UJ o Bugaboo också fortfarande fantastiskt bra. Men UJ börjar få lite backning,..de har lite problem att få fram saker nu...
    Ska kolla upp E-L vagnarana också, som du säger så är det ju bra att ha en dagisvagn, som man inte behöver vara så rädd om!
  14. 7
    Nä, jag vet De nya modellerna är poppis må du tro. Säljer mkt Fun o S3 nu för tiden. Förvisso går UJ o Bugaboo också fortfarande fantastiskt bra. Men UJ börjar få lite backning,..de har lite problem att få fram saker nu...
    Ska kolla upp E-L vagnarana också, som du säger så är det ju bra att ha en dagisvagn, som man inte behöver vara så rädd om!
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8

    Halloj

    hoppas att allt är bra med er!

    Jag är också sugen på en vagn till hehe... nåt lite lättare.. men vad..o till vad egentligen...sambon bara ruskar på huvudet.
  16. 8
    Halloj hoppas att allt är bra med er!

    Jag är också sugen på en vagn till hehe... nåt lite lättare.. men vad..o till vad egentligen...sambon bara ruskar på huvudet.
  17. Cinnah
    #9

    Äntligen!

    Har väntat på denna dag:=) Klart du måste ha en lättare vagn! Frågan är bara vilken.....hmmmm, låt mig tänka!
  18. 9
    Äntligen! Har väntat på denna dag:=) Klart du måste ha en lättare vagn! Frågan är bara vilken.....hmmmm, låt mig tänka!

Liknande trådar

  1. teutonia?
    By Ginis in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 20:07
  2. Teutonia?
    By Empa in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 18:51
  3. tyg, teutonia?
    By akki in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 20:26
  4. Ni som har Teutonia S3
    By -LillaMy- in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 13:22
  5. Teutonia Fun
    By Hanna in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar