Minns ni???
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Minns ni???

    Sommaren 2002 ;-)
    ...då en plats i skuggan inte var tillräcklig
    ...då man duschade 4 ggr/dygn
    ...då ens dagliga \"outfit\" endast bestod av BH och trosor.
    ...då öppna fönster och korsdrag varken gjorde till eller från.
    ...då man tänkte \"bara det blir september..\"
    Ja...listan kan göras lång över saker vi fick stå ut med höggravida under århundradets varmaste sommar.
    Jag kan säga att det nu är \"favorit i repris\"...not! Fy fasen för värmen säger jag bara. Magen är stor, allt är svullet och alla kläder för varma.
    Tacka vet jag den härliga kvällsluften, som åtminstone går att avnjutas en stund innan man somnar.

    Hoppas alla har en skön sommar och semester!
  2. 1
    Minns ni??? Sommaren 2002 ;-)
    ...då en plats i skuggan inte var tillräcklig
    ...då man duschade 4 ggr/dygn
    ...då ens dagliga \"outfit\" endast bestod av BH och trosor.
    ...då öppna fönster och korsdrag varken gjorde till eller från.
    ...då man tänkte \"bara det blir september..\"
    Ja...listan kan göras lång över saker vi fick stå ut med höggravida under århundradets varmaste sommar.
    Jag kan säga att det nu är \"favorit i repris\"...not! Fy fasen för värmen säger jag bara. Magen är stor, allt är svullet och alla kläder för varma.
    Tacka vet jag den härliga kvällsluften, som åtminstone går att avnjutas en stund innan man somnar.

    Hoppas alla har en skön sommar och semester!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Så klart att jag minns!!

    Men så har jag ju blivit kraftigt påmind fram till för bara 3 veckor sen med! :)

    Hur är det med dig/er? *nyfiken*
  4. 2
    Så klart att jag minns!! Men så har jag ju blivit kraftigt påmind fram till för bara 3 veckor sen med! :)

    Hur är det med dig/er? *nyfiken*
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    O ja!

    Minns hur jag tog t-banan till jobbet redan 6 på morgonen för att kunna få en sittplats och en någorlunda sval resa och gick tidigt från jobbet av samma skäl. Hur vi 22 mammor i en kokhet sal svettades och kämpade med våra yoga-övningar.
    Hur kroppen protesterade mot all aktivitet som inte skedde i skugga eller luftkonditionering.

    Kära minnen, allihop :-)
  6. 3
    O ja! Minns hur jag tog t-banan till jobbet redan 6 på morgonen för att kunna få en sittplats och en någorlunda sval resa och gick tidigt från jobbet av samma skäl. Hur vi 22 mammor i en kokhet sal svettades och kämpade med våra yoga-övningar.
    Hur kroppen protesterade mot all aktivitet som inte skedde i skugga eller luftkonditionering.

    Kära minnen, allihop :-)
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Usch, ja!

    Käre tid, det har man nästan förträngt :-) Men visst var det mysigt också, på sitt vis. Den här sommaren har verkligen varit toppen, och jag är väldigt glad att jag var höggravid under vintern den här gången, men det har varit varmt för lill-killen, som är ett halvår nu. Man får försöka svalka så gott det går...
  8. 4
    Usch, ja! Käre tid, det har man nästan förträngt :-) Men visst var det mysigt också, på sitt vis. Den här sommaren har verkligen varit toppen, och jag är väldigt glad att jag var höggravid under vintern den här gången, men det har varit varmt för lill-killen, som är ett halvår nu. Man får försöka svalka så gott det går...
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    Ja jösses!

    Det var den sommaren jag fick min sambo att trotsa sina principer och sätta upp en takfläkt i sovrummet. Där bosatte jag mig sedan i en hel vecka:) Kom endast ut för mat:))
  10. 5
    Ja jösses! Det var den sommaren jag fick min sambo att trotsa sina principer och sätta upp en takfläkt i sovrummet. Där bosatte jag mig sedan i en hel vecka:) Kom endast ut för mat:))

Liknande trådar

  1. Nån som minns mig?
    By Trean in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 11:51
  2. Minns ni...
    By Beau in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 16:24
  3. Minns ni mig?
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 19:55
  4. Hej ni som minns mig
    By Suz in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 14:26
  5. Minns ni mig???? :)
    By K-line in forum _0505 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 18:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar