Behöver input...
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Behöver input...

    var på SATS idag och tog med KRistin för första gången på barnpassningen. Hon sov på vägen dit så hon var utvilad, ammade henne lite lätt innan jag fick och bytte om men efter ca 1 timme så fick de ropa på mig och hon grät som hon inte har gjort under hela hennes livstid ännu. Gissa om det kändes kymigt.

    Ammade henne för tänkte att hon kanske var hungrig efterso hon inte åt ordentligt innan jag gick för att byta om.

    Hon vart lugn och jag gick för att duscha och byta om. Och när jag kom tillbaka så var hon lite kinkig, smågrät lite och grät ännu mer när hon såg mig.

    Hon lugnade ner sig fort och sedan när vi kom ut från SATS så pratade hon och visade inga alls tecken på att vara ledsen. Efter en stund så somnade hon på bussen hem.

    Vet inte om det var bara tillfällighet att hon blev ledsen där för att hon var hungrig och lite trött eller om hon kände att hon var på en ny miljö, hon brukar inte vara kinkig med främlingar.

    Hon har visseligen några gånger gråtit i famnen på andra när jag är i närheten och lugnar ner sig när jag tar henne så hon kanske börjar bli mammig.

    Nu är ju frågan om jag ska pröva barnpassningen igen eller inte. Hade tänkt försöka träna de dagar jag är hemma med Kristin efter att ha lämnat Samuel på dagis men nu vet jag inte om det funkar.

    Vad tror ni?
  2. 1
    Behöver input... var på SATS idag och tog med KRistin för första gången på barnpassningen. Hon sov på vägen dit så hon var utvilad, ammade henne lite lätt innan jag fick och bytte om men efter ca 1 timme så fick de ropa på mig och hon grät som hon inte har gjort under hela hennes livstid ännu. Gissa om det kändes kymigt.

    Ammade henne för tänkte att hon kanske var hungrig efterso hon inte åt ordentligt innan jag gick för att byta om.

    Hon vart lugn och jag gick för att duscha och byta om. Och när jag kom tillbaka så var hon lite kinkig, smågrät lite och grät ännu mer när hon såg mig.

    Hon lugnade ner sig fort och sedan när vi kom ut från SATS så pratade hon och visade inga alls tecken på att vara ledsen. Efter en stund så somnade hon på bussen hem.

    Vet inte om det var bara tillfällighet att hon blev ledsen där för att hon var hungrig och lite trött eller om hon kände att hon var på en ny miljö, hon brukar inte vara kinkig med främlingar.

    Hon har visseligen några gånger gråtit i famnen på andra när jag är i närheten och lugnar ner sig när jag tar henne så hon kanske börjar bli mammig.

    Nu är ju frågan om jag ska pröva barnpassningen igen eller inte. Hade tänkt försöka träna de dagar jag är hemma med Kristin efter att ha lämnat Samuel på dagis men nu vet jag inte om det funkar.

    Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Annan barnpassare?

    David var 4 månader när jag började träna på SATS och lämna in honom. Där fanns lite olika personal i barnhörnan. En kille som David ÄLSKADE, han var helt underbar. Ett par tjejer som var OK, och så en tjej som han verkligen inte gillade. Så fort han såg henne började han gallskrika. OCh jag förstår honom, hon hade INGEN hand med bebisar alls. Så jag började ta reda på vem som hade barnpassningen just den dagen innan jag gick och tränade, var den tjejen lät jag hellre bli.
  4. 2
    Annan barnpassare? David var 4 månader när jag började träna på SATS och lämna in honom. Där fanns lite olika personal i barnhörnan. En kille som David ÄLSKADE, han var helt underbar. Ett par tjejer som var OK, och så en tjej som han verkligen inte gillade. Så fort han såg henne började han gallskrika. OCh jag förstår honom, hon hade INGEN hand med bebisar alls. Så jag började ta reda på vem som hade barnpassningen just den dagen innan jag gick och tränade, var den tjejen lät jag hellre bli.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Får pröva mig fram...

    om det är olika med olika personal. Nu var det ju bara en gång så jag ska väl inte dra alltför stora slutsatser på det. Vore dock trist om jag inte kunde träna pga detta.
  6. 3
    Får pröva mig fram... om det är olika med olika personal. Nu var det ju bara en gång så jag ska väl inte dra alltför stora slutsatser på det. Vore dock trist om jag inte kunde träna pga detta.

Liknande trådar

  1. Behöver input!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 21:07
  2. Behöver input
    By lifv in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 17:45
  3. Behöver input ang hus!
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 10:33
  4. Behöver input ang hus!
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 09:57
  5. Behöver input
    By Tira in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 17:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar