Hej ni som minns mig
_0502 Februaribarn
  1. Suz
    #1

    Hej ni som minns mig

    Ebba (en gång smeknamnad \'\'Lillebror\'\') har börjat dagis precis som många av era små. Det går bra förutom i själva separationsögonblicket. Då är det jobbigt för liten Ebba som dock vinkar tappert åt mamma eller pappa genom tårarna. Tio sekunder senare är förstås allt bra igen.

    Såg att Geo75 har bf lagom till nyårsafton. Tänk att då har det nästan gått två år sedan våra älsklingar föddes. Och min stora Anna är nästan fyra år då...

    Får panik när jag tänker på det och längtar nästan lite efter en till bebis...men nej, det blir nog inte så.

    Har börjat jobba. Veckorna i stan rullar på och så gott som varje helg är vi på landet. Så skönt. Barnen går nakna och kissar i gräset, jagar grodor och plockar hallon eller lingon.

    Kram till alla som minns mig (om det är någon som gör det)
  2. 1
    Hej ni som minns mig Ebba (en gång smeknamnad \'\'Lillebror\'\') har börjat dagis precis som många av era små. Det går bra förutom i själva separationsögonblicket. Då är det jobbigt för liten Ebba som dock vinkar tappert åt mamma eller pappa genom tårarna. Tio sekunder senare är förstås allt bra igen.

    Såg att Geo75 har bf lagom till nyårsafton. Tänk att då har det nästan gått två år sedan våra älsklingar föddes. Och min stora Anna är nästan fyra år då...

    Får panik när jag tänker på det och längtar nästan lite efter en till bebis...men nej, det blir nog inte så.

    Har börjat jobba. Veckorna i stan rullar på och så gott som varje helg är vi på landet. Så skönt. Barnen går nakna och kissar i gräset, jagar grodor och plockar hallon eller lingon.

    Kram till alla som minns mig (om det är någon som gör det)
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Knasbubbla!

    Klart vi minns dig. Och vad mysigt landetlivet låter. Kul att få en liten rapport sådär emellanåt.

    Och ja, barnen börjar bli stora nu... Bisarrt.
  4. 2
    Knasbubbla! Klart vi minns dig. Och vad mysigt landetlivet låter. Kul att få en liten rapport sådär emellanåt.

    Och ja, barnen börjar bli stora nu... Bisarrt.
  5. Anonym
    #3

    Klart vi gör!

    Vi glömmer inte så lätt inte*S*
    Skönt att höra att allt går bra med dagis och så. Svårt att veta vart tiden tar vägen, den här sommaren bara försvann...
    kram
  6. 3
    Klart vi gör! Vi glömmer inte så lätt inte*S*
    Skönt att höra att allt går bra med dagis och så. Svårt att veta vart tiden tar vägen, den här sommaren bara försvann...
    kram
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Hej,

    Jag minns dig nog allt. Även fast jag inte heller varit direkt aktiv här inne.

    Skönt att det går bra med dagis och jobb.

    Emilia är inne på sin 2:a veckas inskolning och det går jätte bra. De första 2 dagarna så grät hon när jag gick ifrån varav första dagen så skrek hon i 15 min.

    Nu är hon hur nöjd som helst och går 9-15, nästa vecka blir det 8-15 och sen veckan efter det då jag börjar jobba så blir det 7,30-16. Usch stackars barn så långa dagar!

    Men jag har nytt jobb och ska jobba heltid i 6 månader innan jag kan gå ner i tid.
  8. 4
    Hej, Jag minns dig nog allt. Även fast jag inte heller varit direkt aktiv här inne.

    Skönt att det går bra med dagis och jobb.

    Emilia är inne på sin 2:a veckas inskolning och det går jätte bra. De första 2 dagarna så grät hon när jag gick ifrån varav första dagen så skrek hon i 15 min.

    Nu är hon hur nöjd som helst och går 9-15, nästa vecka blir det 8-15 och sen veckan efter det då jag börjar jobba så blir det 7,30-16. Usch stackars barn så långa dagar!

    Men jag har nytt jobb och ska jobba heltid i 6 månader innan jag kan gå ner i tid.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Jag jobbar ju 75% (skrev jag det) så barnen går 8.30-15.30 eller ibland 16.00. Det är långa dagar man inte jääääättelånga. Men tänk på att de sover mitt på dan, där går några timmar bort.

    Kram,
  10. 5
    Jag jobbar ju 75% (skrev jag det) så barnen går 8.30-15.30 eller ibland 16.00. Det är långa dagar man inte jääääättelånga. Men tänk på att de sover mitt på dan, där går några timmar bort.

    Kram,
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    :-)
  12. 6
    :-)

Liknande trådar

  1. Nån som minns mig?
    By Trean in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 11:51
  2. Minns ni...
    By Beau in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 16:24
  3. Minns ni mig?
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 19:55
  4. Minns ni???
    By Gunilla m 4 in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 21:03
  5. Minns ni mig???? :)
    By K-line in forum _0505 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 18:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar