Så var det Viggos tur!
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Så var det Viggos tur!

    Skriver inte så ofta men läser varje dag! Nu har vi precis kommit hem efter en vecka i Bulgarien med Viggo (6,5mån) Har läst här många ggr om hur barnen har fallit ur sängar osv och tänkt att förr eller senare händer det där mej/oss åxå- Och nu har det alltså hänt! Viggos pappa låg och halvsov i hotellsängen med Viggo bredvid sig. Själv så var jag på toan. Plötsligt hör vi ett dunk! Hjärtat började rusa å jag sprang ut från toan och ser Viggo ligga på stengolvet!!!! Herregud va rädd jag blev. Viggo grinade i 5 sek och hans mamma i 10 min... Som tur var så är man en slarvmaja och så jag hade inte hängt upp handdukarna så det låg på golvet precis där han föll ner... Resten av dan var jag rätt nervös att han skulle ha skadat sig på nåt sätt (ännu värre när man inte är hemma...) men allt gick bra och nu är vi hemma igen! Det räcker verkligen med att titta bort 2 sek så är olyckan där! Var bara tvungen att skriva av mej! Hoppas att alla andra februarimammor och barn har det bra!
  2. 1
    Så var det Viggos tur! Skriver inte så ofta men läser varje dag! Nu har vi precis kommit hem efter en vecka i Bulgarien med Viggo (6,5mån) Har läst här många ggr om hur barnen har fallit ur sängar osv och tänkt att förr eller senare händer det där mej/oss åxå- Och nu har det alltså hänt! Viggos pappa låg och halvsov i hotellsängen med Viggo bredvid sig. Själv så var jag på toan. Plötsligt hör vi ett dunk! Hjärtat började rusa å jag sprang ut från toan och ser Viggo ligga på stengolvet!!!! Herregud va rädd jag blev. Viggo grinade i 5 sek och hans mamma i 10 min... Som tur var så är man en slarvmaja och så jag hade inte hängt upp handdukarna så det låg på golvet precis där han föll ner... Resten av dan var jag rätt nervös att han skulle ha skadat sig på nåt sätt (ännu värre när man inte är hemma...) men allt gick bra och nu är vi hemma igen! Det räcker verkligen med att titta bort 2 sek så är olyckan där! Var bara tvungen att skriva av mej! Hoppas att alla andra februarimammor och barn har det bra!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Ja, fy sjutton. Alva åkte också i

    golvet för nån vecka sedan.
    Jag smög upp efter morgonamningen, Alva somnade om.

    Trodde jag. Satt på toa, hörde ett brak och ett illvrål.
    Hon hade ålat från högst uppe vid kuddarna, och ända ner (förbi täckena) och hamnat på golvet vid fotänden. Stora bloddroppar på golvet och lillan blödde näsblod.

    Fy fasen vad ont det gjorde i mig..!! När hon lugnat sig lite fick hon bröstet, och hon låg och snyftade till mellan snuttningarna. Mitt mammahjärta höll på att brista :-(


    Hur som helst - hoppas ni hade en skön semester så när som på olyckan!!

    Kram Catharina
  4. 2
    Ja, fy sjutton. Alva åkte också i golvet för nån vecka sedan.
    Jag smög upp efter morgonamningen, Alva somnade om.

    Trodde jag. Satt på toa, hörde ett brak och ett illvrål.
    Hon hade ålat från högst uppe vid kuddarna, och ända ner (förbi täckena) och hamnat på golvet vid fotänden. Stora bloddroppar på golvet och lillan blödde näsblod.

    Fy fasen vad ont det gjorde i mig..!! När hon lugnat sig lite fick hon bröstet, och hon låg och snyftade till mellan snuttningarna. Mitt mammahjärta höll på att brista :-(


    Hur som helst - hoppas ni hade en skön semester så när som på olyckan!!

    Kram Catharina
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    stackars viggo o alva

    tänk va de börjar bli snabba nu..lily ligger ju alltid i vår säng..törs man lämna henne ur sikte öht nu...
  6. 3
    stackars viggo o alva tänk va de börjar bli snabba nu..lily ligger ju alltid i vår säng..törs man lämna henne ur sikte öht nu...
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Usch!

    Man vet nästan att det kommer hända en nångång, men man vet inte när. Och olyckor finns det ju tyvärr överallt! Hoppas Alva mår bra nu iallafall!
  8. 4
    Usch! Man vet nästan att det kommer hända en nångång, men man vet inte när. Och olyckor finns det ju tyvärr överallt! Hoppas Alva mår bra nu iallafall!
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Antagligen inte...

    Helt plötsligt så kan dom nåt som de inte kunde igår... Trodde Viggo bara kunde rulla ett halv varv (alltså rygg till mage) men tydligen kunde han rulla flera varv!
  10. 5
    Antagligen inte... Helt plötsligt så kan dom nåt som de inte kunde igår... Trodde Viggo bara kunde rulla ett halv varv (alltså rygg till mage) men tydligen kunde han rulla flera varv!

Liknande trådar

  1. Viggos mage...
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 07:04
  2. Viggos tur att fylla ett år!
    By @ida in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 13:15
  3. viggos mamma
    By undrar... in forum Värme & medkänsla
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 13:08
  4. Viggos hår...*S*
    By Norrskenet in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 21:30
  5. Viggos familj..
    By fordelare in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 12:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar