Ni som dricker blutsaft!
_0609 Septemberbarn
  1. Anna30
    #1

    Ni som dricker blutsaft!

    Jag har köpt blutsaft idag och undrar av er som dricker det om ni spär ut det med någonting (typ blandar i ett glas vatten) eller om ni dricker 20 ml \"rent\" rakt upp och ner. Sedan undrar jag om man kan ta dubbeldos varje dag, det står ju att man inte ska det på förpackningen men jag tänkte att man ändå kanske kan det.
  2. 1
    Ni som dricker blutsaft! Jag har köpt blutsaft idag och undrar av er som dricker det om ni spär ut det med någonting (typ blandar i ett glas vatten) eller om ni dricker 20 ml \"rent\" rakt upp och ner. Sedan undrar jag om man kan ta dubbeldos varje dag, det står ju att man inte ska det på förpackningen men jag tänkte att man ändå kanske kan det.
  3. JohannaK
    #2

    Jag

    dricker det rakt upp o ner :-) Med lite vatten efteråt. Läste inne på ett annat forum att någon tog dubbel dos så det kan man nog göra men kanske inte under en längre period.. Mitt järnvärde har gått upp jätte fint med 20 ml om dagen!
  4. 2
    Jag dricker det rakt upp o ner :-) Med lite vatten efteråt. Läste inne på ett annat forum att någon tog dubbel dos så det kan man nog göra men kanske inte under en längre period.. Mitt järnvärde har gått upp jätte fint med 20 ml om dagen!
  5. A-K
    #3

    Jag tycker du

    ska kolla med din bm innan du dubblar dosen, att ha för högt Hb kan vara skadligt för bebisen.

    Lycka till.
  6. 3
    Jag tycker du ska kolla med din bm innan du dubblar dosen, att ha för högt Hb kan vara skadligt för bebisen.

    Lycka till.
  7. Anna30
    #4

    när dricker du?

    dricker du det en halvtimme innan maten eller när dricker du din blutsaft?
  8. 4
    när dricker du? dricker du det en halvtimme innan maten eller när dricker du din blutsaft?
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5

    Ang. blutsaft

    Trots godkända järnvärden från början har även jag testat blutsaft de senaaste 2 veckorna Var hos min bm i dag och hade då stålande järnvärden. Hurra för blutsaft!!! m a o. Tror dock även jag att du skall undvika att dubblera dosen innan samtal med din bm.
  10. 5
    Ang. blutsaft Trots godkända järnvärden från början har även jag testat blutsaft de senaaste 2 veckorna Var hos min bm i dag och hade då stålande järnvärden. Hurra för blutsaft!!! m a o. Tror dock även jag att du skall undvika att dubblera dosen innan samtal med din bm.
  11. JohannaK
    #6

    Jag

    brukar ta det på kvällen en halvtimme innan kvällsmaten...
  12. 6
    Jag brukar ta det på kvällen en halvtimme innan kvällsmaten...
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7

    Jag fick

    rådet att dubblera dosen å mitt järnvärde gick upp till sitt normala jättebraiga värde så nu dricker jag bara 20 ml (rakt upp å ner för övrigt). Min BM sa att för mycket järn inte skadar. Alltså om man överdoserar som en tok e det givetvis inte bra men hon menade att för att man ska komma upp i skadliga doser så måste man i princip trycka i sig en ask Niferex på en gång :)
    Men som alltid ska du fråga din egen BM å göra som hon anser.
  14. 7
    Jag fick rådet att dubblera dosen å mitt järnvärde gick upp till sitt normala jättebraiga värde så nu dricker jag bara 20 ml (rakt upp å ner för övrigt). Min BM sa att för mycket järn inte skadar. Alltså om man överdoserar som en tok e det givetvis inte bra men hon menade att för att man ska komma upp i skadliga doser så måste man i princip trycka i sig en ask Niferex på en gång :)
    Men som alltid ska du fråga din egen BM å göra som hon anser.
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8

    Var köper man blutsaft?

    Låter intressant att kunna höja järnvärdet! Var köper man denna saft? Kanske kan man ta den istället för niferextabletterna som tar slut om ett par veckor och det känns onödigt att köpa en helt ny förpackning.
  16. 8
    Var köper man blutsaft? Låter intressant att kunna höja järnvärdet! Var köper man denna saft? Kanske kan man ta den istället för niferextabletterna som tar slut om ett par veckor och det känns onödigt att köpa en helt ny förpackning.
  17. JohannaK
    #9

    Häslokosten

    eller konsum.. Konsum har den billigaste här iaf! Värt o kolla på priserna då det kan variera jätte mkt har ja märkt..
  18. 9
    Häslokosten eller konsum.. Konsum har den billigaste här iaf! Värt o kolla på priserna då det kan variera jätte mkt har ja märkt..

Liknande trådar

  1. Ni som dricker blutsaft...
    By stolta mamman in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 08:02
  2. Blutsaft?
    By Familjnu in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 08:32
  3. Blutsaft!
    By jina-p in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 10:27
  4. Blutsaft?
    By Edvins mamma m Pytte in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 20:53
  5. Blutsaft?
    By lotti72 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 19:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar