Vinterskor?
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Vinterskor?

    Vad kommer ni att köpa (eller har redan?) för vinterskor till era barn? Jag kommer mest troligt att köpa ett par fodrade stävlar för slaskiga dagar + någon annan variant men vad? Kouma? Hur tänker ni andra Umeåmammor?
  2. 1
    Vinterskor? Vad kommer ni att köpa (eller har redan?) för vinterskor till era barn? Jag kommer mest troligt att köpa ett par fodrade stävlar för slaskiga dagar + någon annan variant men vad? Kouma? Hur tänker ni andra Umeåmammor?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Fodrade allvädersstövlar...

    är det som är bäst tycker jag... Så pass stora att man får plats m raggsockar i dem oxå...

    :o)
  4. 2
    Fodrade allvädersstövlar... är det som är bäst tycker jag... Så pass stora att man får plats m raggsockar i dem oxå...

    :o)
  5. Nenne med Emilia och Emil
    #3

    Kavat...

    vinterkängor blir det här till Emil. Om det blir ett par eller två är inte betämt ännu.

  6. 3
    Kavat... vinterkängor blir det här till Emil. Om det blir ett par eller två är inte betämt ännu.

  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Inte Umeå

    men jag kommer att köpa Goretex-kängor till Lova, just för att hon ska kunna ha dem oavsett väder, de är ju dessutom lätta och smidiga för en liten 1-åring att springa runt i.

    Lova gillar inte heller sin stövlar så de känns inte som ett alternativ tyvärr.
  8. 4
    Inte Umeå men jag kommer att köpa Goretex-kängor till Lova, just för att hon ska kunna ha dem oavsett väder, de är ju dessutom lätta och smidiga för en liten 1-åring att springa runt i.

    Lova gillar inte heller sin stövlar så de känns inte som ett alternativ tyvärr.
  9. Phio
    #5

    för en stockholmsvinter

    har jag räknat med ett par smidigare kängor som kan stå emot väta åtminstone lite. Därtill ett par varmfodrade stövlar, så pass stora att tjocka sockar går i.

    Men erfarenheten hittills säger att kängorna är viktigast - de är smidigare att gå i samt kan användas under längre period (både i slask och snö, men kanske inte under de få riktigt kalla dagarna). Men då pratar vi ju stockholmsvinter :)
  10. 5
    för en stockholmsvinter har jag räknat med ett par smidigare kängor som kan stå emot väta åtminstone lite. Därtill ett par varmfodrade stövlar, så pass stora att tjocka sockar går i.

    Men erfarenheten hittills säger att kängorna är viktigast - de är smidigare att gå i samt kan användas under längre period (både i slask och snö, men kanske inte under de få riktigt kalla dagarna). Men då pratar vi ju stockholmsvinter :)
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6

    Veeet inte!

    Jag har alltid avskytt att köpa skor till mig själv. Har fryst om fötterna vareviga vinter. Förra året köpte jag ett par snordyra Ecco Goretex till mig själv och jag frös minst lika mycket som vanligt.

    Så jag får lite småångest över att välja vinterskor till smågrabbarnas fötter.

    För närvarande har de joggingskor och gummistövlar som jag tänkte får räcka nu tills snön kommer (i oktober?). Men förr eller senare lär jag väl måsta köpa vinterskor?!

    Väntar också på de svar du får!

  12. 6
    Veeet inte! Jag har alltid avskytt att köpa skor till mig själv. Har fryst om fötterna vareviga vinter. Förra året köpte jag ett par snordyra Ecco Goretex till mig själv och jag frös minst lika mycket som vanligt.

    Så jag får lite småångest över att välja vinterskor till smågrabbarnas fötter.

    För närvarande har de joggingskor och gummistövlar som jag tänkte får räcka nu tills snön kommer (i oktober?). Men förr eller senare lär jag väl måsta köpa vinterskor?!

    Väntar också på de svar du får!

  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    Citat Ursprungligen postat av Esmeralda
    Vad kommer ni att köpa (eller har redan?) för vinterskor till era barn? Jag kommer mest troligt att köpa ett par fodrade stävlar för slaskiga dagar + någon annan variant men vad? Kouma? Hur tänker ni andra Umeåmammor?
    Jag har haft Beaver Nylon stövlar till Matilda jämt o de funkar kanon. Är som ett par vlar hela allvädersstövlar men med bättre foder och skaftet är inte i galon utan i beaver nylon. De har sålt de på Coop här varje år för 150 kr. Hon har nästan aldrig frysit i dem.
  14. 7
    Citat Ursprungligen postat av Esmeralda
    Vad kommer ni att köpa (eller har redan?) för vinterskor till era barn? Jag kommer mest troligt att köpa ett par fodrade stävlar för slaskiga dagar + någon annan variant men vad? Kouma? Hur tänker ni andra Umeåmammor?
    Jag har haft Beaver Nylon stövlar till Matilda jämt o de funkar kanon. Är som ett par vlar hela allvädersstövlar men med bättre foder och skaftet är inte i galon utan i beaver nylon. De har sålt de på Coop här varje år för 150 kr. Hon har nästan aldrig frysit i dem.
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8
    Jag har köpt kavatstövlarna till Elliot i år, han har för runda fötter för Ecco som vi annars kör med...
    Kavaten känns bra, återstår att se!
  16. 8
    Jag har köpt kavatstövlarna till Elliot i år, han har för runda fötter för Ecco som vi annars kör med...
    Kavaten känns bra, återstår att se!
  17. Medlem sedan
    Sep 1999
    #9

    Vinterkängor

    Om jag skulle köpa kängor till Johan så hade jag valt Kuoma med en extra fårskinnssula. Dom är varma och lätta. Nu har vi ett par Ecco Goretex från Linn som Johan får ta.
  18. 9
    Vinterkängor Om jag skulle köpa kängor till Johan så hade jag valt Kuoma med en extra fårskinnssula. Dom är varma och lätta. Nu har vi ett par Ecco Goretex från Linn som Johan får ta.

Liknande trådar

  1. Vinterskor?
    By Grodan och Arvid in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 20:42
  2. Vinterskor
    By mimi64 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 12:20
  3. Nya vinterskor!
    By Linda m. Danne&Zebbe in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 20:30
  4. Pax vinterskor
    By Molle in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 07:57
  5. vinterskor.
    By sarah in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 12:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar