Kan man äta svamp?
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Kan man äta svamp?

    Hej här ute;

    Jag har fått en jättekorg med gula kantareller av min mamma. Det är ju så himla gott. Vet ni om det är ok att äta dem? Jag har hört att det ev. kan finnas restriktioner om hur ofta man kan äta dem.

    Kommer dessutom inte ihåg adressen till den där hemsidan där sådant står.

    Kram
  2. 1
    Kan man äta svamp? Hej här ute;

    Jag har fått en jättekorg med gula kantareller av min mamma. Det är ju så himla gott. Vet ni om det är ok att äta dem? Jag har hört att det ev. kan finnas restriktioner om hur ofta man kan äta dem.

    Kommer dessutom inte ihåg adressen till den där hemsidan där sådant står.

    Kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Kika på www.livsmedelsverket.seDär finns en sida för gravida och ammande med en massa kostråd. Åh va gott med svamp förresten. Här hemma är det nästan förbjudet för min sambo fullkomligt hatar svamp...
  4. 2
    Kika på www.livsmedelsverket.seDär finns en sida för gravida och ammande med en massa kostråd. Åh va gott med svamp förresten. Här hemma är det nästan förbjudet för min sambo fullkomligt hatar svamp...
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Mums ät på du, tillaga dom väl och njut.
    Jag önskar vi kunnde hitta lite kantareller, ska upp till landet nästa helg och kolla om jag hittar några.
  6. 3
    Mums ät på du, tillaga dom väl och njut.
    Jag önskar vi kunnde hitta lite kantareller, ska upp till landet nästa helg och kolla om jag hittar några.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Har inte ens tänkt tanken att det skulle kunna vara farligt. Var ute i lördags och plockade massor av kantareller och Karljohan. Fantastiskt gott!
  8. 4
    Har inte ens tänkt tanken att det skulle kunna vara farligt. Var ute i lördags och plockade massor av kantareller och Karljohan. Fantastiskt gott!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Åh, vad gott

    Jag har aldrig hört något om att gravida ska undvika svamp. Ändå har jag näst intill lusläst broschyren jag fick vid inskrivning på MVC.
    Mina svärföräldrar har jättebra kantarell ställen och de är bortresta den här veckan...
  10. 5
    Åh, vad gott Jag har aldrig hört något om att gravida ska undvika svamp. Ändå har jag näst intill lusläst broschyren jag fick vid inskrivning på MVC.
    Mina svärföräldrar har jättebra kantarell ställen och de är bortresta den här veckan...

Liknande trådar

  1. Är det svamp?
    By snart 4 barn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 08:57
  2. svamp!
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 08:25
  3. Svamp?
    By Jica in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 23:08
  4. svamp?
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 08:52
  5. svamp
    By helle_la in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 22:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar