Emma började tappa sina tänder för ett halvår sen ung. Fram till idag hade hon tappat tre, fått 2 och den tredje börjara synas som ett riskkorn och ett par tänder som var lösa. Idag dansade hon med en kompis och snurrade runt i vardagsrummet. Tjong hörde vi och sen kom Wilma(kompisen) utfarandes från rummet och sen kom vrålet. Först tog jag det lugnt för det lät precis som när Emma slagit i benet eller nåt annat harmlöst men sen körde det igång ordentligt. Jag rusade in i rummet och då sitter hon totalt nerblodad från munnen och ner över hakan. Kikar lite snabbt och inser att det inte ser jättebra ut men skäljer bort det värsta så jagkan kika bättre. Då ser jag att vänstra framtanden uppe och grannen till den till vänster sitter konstigt och är jättelösa. Det vara bara att ringa till tandläkaren och fick komma redan efter 20minuter. Domen blev somv äntat att tänderna kommer rasa ur inom några dagar men tänderna under verkar ha klarat sig bra iaf vad det verkar. Nu har Emma ont i munnen och kan inte äta. Hon hade ju problem innan då den andra framtanden var lös men nu är det ju nästan omöjligt:-) Tycker lite synd om henne ffa som hon precis börjat äta igen och är jättehungrig efter att ha kräkts i fyra dagar.

Har ngn tips på mat man kan och vill äta när man inte har så mkt tänder att tugga med så tas det tacksamt emot:-)
Kram!