Hemorojder?
_0610 Oktoberbarn
  1. Bumbi 22/10
    #1

    Hemorojder?

    När nu alla pratar om sina dåliga magar (som jag förövrigt oxå har till o från) tänkte jag slänga ut en fråga ang. hemorojder.
    Hur ter sig de? Jag undrar för att jag har fått nåt konstigt, som en liten bulle eller nåt.
    Den sitter brevid själva hålet (ursäkta intimt) en bit upp på väggen kan man säga. Men den ömmar som bara tusan o jag kan knappt sitta nu. Började igår att ömma, men ajg har haft den en stund.
    Nån som vet vad man ska göra? Avvakta eller kontakta nån?
  2. 1
    Hemorojder? När nu alla pratar om sina dåliga magar (som jag förövrigt oxå har till o från) tänkte jag slänga ut en fråga ang. hemorojder.
    Hur ter sig de? Jag undrar för att jag har fått nåt konstigt, som en liten bulle eller nåt.
    Den sitter brevid själva hålet (ursäkta intimt) en bit upp på väggen kan man säga. Men den ömmar som bara tusan o jag kan knappt sitta nu. Började igår att ömma, men ajg har haft den en stund.
    Nån som vet vad man ska göra? Avvakta eller kontakta nån?
  3. Erika 17/10
    #2
    Välkommen till klubben! Låter precis som hemmisar om det sitter i anslutning till hålet... annars kanske det är åderbrock
    Har just nu H-problemen från hell och medicinen (xyloproct) funkar inget bra på mig...
    Oskönt till max.
    Om du är osäker på vad det är du drabbats av kan det kanske vara ide att kolla upp det, endera på vårdcentral eller hos BM men annars är medicinen receptfri.
  4. 2
    Välkommen till klubben! Låter precis som hemmisar om det sitter i anslutning till hålet... annars kanske det är åderbrock
    Har just nu H-problemen från hell och medicinen (xyloproct) funkar inget bra på mig...
    Oskönt till max.
    Om du är osäker på vad det är du drabbats av kan det kanske vara ide att kolla upp det, endera på vårdcentral eller hos BM men annars är medicinen receptfri.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Ingen aning. Men jag kommer väl snart att få hemorojder om min mage inte vill ge med sig. Efter alla dessa toa besäk känns hela mitt underliv svullet.
    Ring till din bm och fråga.
  6. 3
    Ingen aning. Men jag kommer väl snart att få hemorojder om min mage inte vill ge med sig. Efter alla dessa toa besäk känns hela mitt underliv svullet.
    Ring till din bm och fråga.
  7. Bumbi 22/10
    #4
    Kommer det och går, besvären? Eller sitter det i nu när man fått det?
    Ska kanske kolla upp det, för det sitter liksom inte i anlsutning till hålet utan det är en bit emellan.
    Men aj vad ont det gör
  8. 4
    Kommer det och går, besvären? Eller sitter det i nu när man fått det?
    Ska kanske kolla upp det, för det sitter liksom inte i anlsutning till hålet utan det är en bit emellan.
    Men aj vad ont det gör
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Ta kontakt med BM eller läkare för om det är hemmisar så vill du ha medicin!

    Får du i/vid själva hålet så vill du ha suppar OCH salva.

    Men om det är i mellangården kanske det är ett åderbråck liknande det man kan få på benen (?)
    (undrar om inte hemmisar är åderbråck dom med men att man behandlar olika)

    I alla fulla fall så ska du inte behöva ha ont och Xyloproct salvan är lite smärtstillande.

    Huuuu en hemsk tanke slog mig.. du kanske bor söderut där det finns f ä s t i n g a r ? *märks det hur mkt jag avskyr såna?*
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  10. 5
    Ta kontakt med BM eller läkare för om det är hemmisar så vill du ha medicin!

    Får du i/vid själva hålet så vill du ha suppar OCH salva.

    Men om det är i mellangården kanske det är ett åderbråck liknande det man kan få på benen (?)
    (undrar om inte hemmisar är åderbråck dom med men att man behandlar olika)

    I alla fulla fall så ska du inte behöva ha ont och Xyloproct salvan är lite smärtstillande.

    Huuuu en hemsk tanke slog mig.. du kanske bor söderut där det finns f ä s t i n g a r ? *märks det hur mkt jag avskyr såna?*
  11. Bumbi 22/10
    #6
    Som du beskriver att du har, med magknip o många toabesök, har jag oxå haft ett par gånger.
    Första gången trodde jag att jag ätit nåt dåligt, men sen kom det tillbaka typ 1 månad senare precis likadant o sen gick det över igen.
    Alltså, jag hade så att jag hade magknip hela tiden i typ 3-4 dagar. Och varje gång jag åt, så var jag tvungen att gå på toa. Det var inte hårt men inte löst heller.
    Båda gångerna höll det i ca 3-4 dagar o sen försvann.
    Kanske har nåt med hormoner att göra eller nåt?!
  12. 6
    Som du beskriver att du har, med magknip o många toabesök, har jag oxå haft ett par gånger.
    Första gången trodde jag att jag ätit nåt dåligt, men sen kom det tillbaka typ 1 månad senare precis likadant o sen gick det över igen.
    Alltså, jag hade så att jag hade magknip hela tiden i typ 3-4 dagar. Och varje gång jag åt, så var jag tvungen att gå på toa. Det var inte hårt men inte löst heller.
    Båda gångerna höll det i ca 3-4 dagar o sen försvann.
    Kanske har nåt med hormoner att göra eller nåt?!
  13. Bumbi 22/10
    #7
    Nä, jag bor inte i södra Sverige. Huh, fästingar där vill man ju inte ha. Uuu, hemska tanke

    Jag ska väl kolla upp vad jag har o isåfall få mediciner.
    Tack tack
  14. 7
    Nä, jag bor inte i södra Sverige. Huh, fästingar där vill man ju inte ha. Uuu, hemska tanke

    Jag ska väl kolla upp vad jag har o isåfall få mediciner.
    Tack tack
  15. Medlem sedan
    Jun 2000
    #8

    Kolla upp det!!!

    OM det är hemmisar så försök göra mesta möjliga åt dem nu innan förlossningen!!! hade bara nån liten innan som inte gjorde direkt ont så jag var tyvärr inte så bra på att "ta hand om dem", OJ, vad jag ångrar mig nu!

    Fick en hel del under förlossningen... vet ju inte om det kunnat förhindrats helt men jag tror att det blivit lindrigare om jag skött dem från början.

    Lycka till!

    *på besök från augustigruppen*
    Mallan med Alex -01 och Hilda -06.
  16. 8
    Kolla upp det!!! OM det är hemmisar så försök göra mesta möjliga åt dem nu innan förlossningen!!! hade bara nån liten innan som inte gjorde direkt ont så jag var tyvärr inte så bra på att "ta hand om dem", OJ, vad jag ångrar mig nu!

    Fick en hel del under förlossningen... vet ju inte om det kunnat förhindrats helt men jag tror att det blivit lindrigare om jag skött dem från början.

    Lycka till!

    *på besök från augustigruppen*
  17. Medlem sedan
    Jul 2004
    #9

    Yes!

    Här är en till som drabbats. Det är inget kul alls. Jag har hittills inte behandlat dem, men nu har jag fått sån jäkla klåda så nåt måste jag pröva. Vet någon om Xyloproct hjälper mot klåda, eller finns det något bättre? Jag har inga inuti, utan det sitter flera knölar i öppningen. Bläää, usch och fy.
  18. 9
    Yes! Här är en till som drabbats. Det är inget kul alls. Jag har hittills inte behandlat dem, men nu har jag fått sån jäkla klåda så nåt måste jag pröva. Vet någon om Xyloproct hjälper mot klåda, eller finns det något bättre? Jag har inga inuti, utan det sitter flera knölar i öppningen. Bläää, usch och fy.

Liknande trådar

  1. hemorojder
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 14:25
  2. Hemorojder?
    By Anonym in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 14:45
  3. Hemorojder...
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 17:40
  4. AJ!!! (hemorojder?)
    By Ulcerösen in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:33
  5. Hemorojder???
    By tingla_bu in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 14:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar