Torsk / svamp
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Torsk / svamp

    Tog oss en promiss till BVC idag för jag skulle höra med henne om torsken som Wilma har och hur mycket wichyvatten man kan/ska ge.
    Det visade sig att Wilma troligen har fått svamp men jag ska köra oftare med vattnet än va jag har gjort och sen om det inte hjälper ska hon skriva ut recept åt både mig och wilma för hon har smittat mig också det är därför det har gjort så ont då hon tagit tag om vårtan.
  2. 1
    Torsk / svamp Tog oss en promiss till BVC idag för jag skulle höra med henne om torsken som Wilma har och hur mycket wichyvatten man kan/ska ge.
    Det visade sig att Wilma troligen har fått svamp men jag ska köra oftare med vattnet än va jag har gjort och sen om det inte hjälper ska hon skriva ut recept åt både mig och wilma för hon har smittat mig också det är därför det har gjort så ont då hon tagit tag om vårtan.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Jobbigt! Svamp gör verkligen ont. Vichyvatten el. bikarbonat kan funka, men för mig (med C) funkade bara mycostatin. Kom ihåg att koka alla nappar o att tvätta alla bh-ar i minst 60 grader. Hoppas ni blir av m svampen/torsken snart!
  4. 2
    Jobbigt! Svamp gör verkligen ont. Vichyvatten el. bikarbonat kan funka, men för mig (med C) funkade bara mycostatin. Kom ihåg att koka alla nappar o att tvätta alla bh-ar i minst 60 grader. Hoppas ni blir av m svampen/torsken snart!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    trist

    Vi har med åkt på detta, ska köpa wichyvatten i morgon. Hoppas det hjälper.

    Mallemus med L-03 och A-06
  6. 3
    trist Vi har med åkt på detta, ska köpa wichyvatten i morgon. Hoppas det hjälper.

  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Hur ser det ut att ha svamp på bröstvårtan??
    Jag har så ont på ena bröstvårtan men den ser helt Ok ut.
  8. 4
    Hur ser det ut att ha svamp på bröstvårtan??
    Jag har så ont på ena bröstvårtan men den ser helt Ok ut.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    det svider så in i.... I början mindre men det blir värre ganska snabbt om man inte behandlar. Det behöver inte ens synas nåt förrän det spricker upp och blir öppna jack *vet*
    Kan annars se lite rödare ut, eller mörkare rosa. Och ser nästan lite torrt ut.
    Men känslan är det som fått mig att fatta, har det nu Som att få salt i öppet sår, nästan så känns det.
  10. 5
    det svider så in i.... I början mindre men det blir värre ganska snabbt om man inte behandlar. Det behöver inte ens synas nåt förrän det spricker upp och blir öppna jack *vet*
    Kan annars se lite rödare ut, eller mörkare rosa. Och ser nästan lite torrt ut.
    Men känslan är det som fått mig att fatta, har det nu Som att få salt i öppet sår, nästan så känns det.
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    ok..ska till BVC i morgon, jag får nog fråga där om hon kan kolla. Tack för svar.
  12. 6
    ok..ska till BVC i morgon, jag får nog fråga där om hon kan kolla. Tack för svar.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Har svamp nu! Och fy för i he----e vad ont det har gjort. Jag fick illröda bröstvårtor och stora läbbiga sprickor. Det gjorde så ont att jag inte kunde ha något emot, som bh eller tröja. Jag handmjölkade ur (gjorde ont, men inte lika ont som att amma) och gav henne på flaska i 1,5 dygn, det blev snabbt bättre och igår fick jag mykostatin till både mig och Elise. Jag hoppas att det hjälper. Jag ammar nu igen, och det gör ooont!
  14. 7
    Har svamp nu! Och fy för i he----e vad ont det har gjort. Jag fick illröda bröstvårtor och stora läbbiga sprickor. Det gjorde så ont att jag inte kunde ha något emot, som bh eller tröja. Jag handmjölkade ur (gjorde ont, men inte lika ont som att amma) och gav henne på flaska i 1,5 dygn, det blev snabbt bättre och igår fick jag mykostatin till både mig och Elise. Jag hoppas att det hjälper. Jag ammar nu igen, och det gör ooont!
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    På mig syntes ingenting när jag fick svamp med Axel men det brände som eld i hela bröstet. Inte bara när jag ammade men framför allt när mjölken rann till. Det var så att jag ville skrika rakt ut. De gjorde en odling men inte heller den visade på svamp men jag fick dubbla kurer med Diflucan och sedan var svampen väck. Man behöver alltså inte se något på bröstet för att ha svamp men det gör ONT!
  16. 8
    På mig syntes ingenting när jag fick svamp med Axel men det brände som eld i hela bröstet. Inte bara när jag ammade men framför allt när mjölken rann till. Det var så att jag ville skrika rakt ut. De gjorde en odling men inte heller den visade på svamp men jag fick dubbla kurer med Diflucan och sedan var svampen väck. Man behöver alltså inte se något på bröstet för att ha svamp men det gör ONT!

Liknande trådar

  1. Svamp och torsk
    By Zasa in forum _0907 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-08-19, 07:41
  2. Svamp/Torsk
    By annika85 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 21:30
  3. Torsk/svamp?
    By maria_72 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 17:34
  4. torsk - svamp...
    By Karin,Tilde03 Rebecca06 in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 08:18
  5. torsk/svamp?
    By Åsa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 20:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar