Hallonbladste
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Hallonbladste

    Jag har hört talas om hallonbladste.
    Vad ska det göra exakt?
    Vart får man tag på det?

    *nyfiken*
    annasthlm - med triss i pojkar
  2. 1
    Hallonbladste Jag har hört talas om hallonbladste.
    Vad ska det göra exakt?
    Vart får man tag på det?

    *nyfiken*
  3. Klara m pojke 16/9
    #2

    Några svar

    Hallonbladste sägs väl kunna framkalla sammadragningar i livmodern. Jag hinkade massor av hallonbladste veckorna innan min första förlossning och det hjälpte inte ett dugg tyckte jag.

    Om du ändå vill försöka så finns det att köpa i hälsokostbutiker.
  4. 2
    Några svar Hallonbladste sägs väl kunna framkalla sammadragningar i livmodern. Jag hinkade massor av hallonbladste veckorna innan min första förlossning och det hjälpte inte ett dugg tyckte jag.

    Om du ändå vill försöka så finns det att köpa i hälsokostbutiker.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Ok

    om det är lika effektivt som färdknäppen kan jag alltså bespara mig besväret att leta upp en hälsokost nära mig... *s*
    Har visserligen hört att själva tet ska vara gott, men äsch, vem orkar?

    Tack för svar i allafall!

    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  6. 3
    Ok om det är lika effektivt som färdknäppen kan jag alltså bespara mig besväret att leta upp en hälsokost nära mig... *s*
    Har visserligen hört att själva tet ska vara gott, men äsch, vem orkar?

    Tack för svar i allafall!

    Kram
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    Det

    sägs att det ska sätta igång sammandragningarna men även ha en förebyggande värkan vid livmoderns tillbakagång.

    Du köper det på hälsokost - men Life säljer den inte. Jag försökte nämligen få lite information om detta på några butiker, då jag itne ville att det skulle sätta gång förlossningen, men de kunde inte riktigt svara på mina frågor.
  8. 4
    Det sägs att det ska sätta igång sammandragningarna men även ha en förebyggande värkan vid livmoderns tillbakagång.

    Du köper det på hälsokost - men Life säljer den inte. Jag försökte nämligen få lite information om detta på några butiker, då jag itne ville att det skulle sätta gång förlossningen, men de kunde inte riktigt svara på mina frågor.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Fast...

    D e oxå väldigt bra att dricka efter förlossningen, när livmodern ska dra ihop sig igen. *hett tips*

    Jag har oxå druckit hallonbladste till o från i några veckor o är väl ett ganska bra bevis på att d inte funkar för alla, men d e jättegott så nu dricker jag d mest bara för att d e mitt favorit-te till smaken. Men ska som sagt dricka det sen efteråt oxå. Då kanske d hjälper mig mer...

    jennie m ärtan *+17dar*
    ♥ ♥ ♥ mamma till Albin -00, Malva -06 & Flora -09 ♥ ♥ ♥
    ~ http://blurpan.blogg.se ~
  10. 5
    Fast... D e oxå väldigt bra att dricka efter förlossningen, när livmodern ska dra ihop sig igen. *hett tips*

    Jag har oxå druckit hallonbladste till o från i några veckor o är väl ett ganska bra bevis på att d inte funkar för alla, men d e jättegott så nu dricker jag d mest bara för att d e mitt favorit-te till smaken. Men ska som sagt dricka det sen efteråt oxå. Då kanske d hjälper mig mer...

    jennie m ärtan *+17dar*
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Aha!

    Låter ju bra, men jag får se om jag orkar *s*

    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  12. 6
    Aha! Låter ju bra, men jag får se om jag orkar *s*

    Kram
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Huuu

    Just det, den ska dra ihop sig också, livmodern.
    Usch, jag har haft såna ONDA eftervärkar, och de säger att de blir värre och värre för varje barn man föder...

    Tack för svar!
    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  14. 7
    Huuu Just det, den ska dra ihop sig också, livmodern.
    Usch, jag har haft såna ONDA eftervärkar, och de säger att de blir värre och värre för varje barn man föder...

    Tack för svar!
    Kram
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    Det ska vara bra när man ammar också, mer mjölk ska det bli har jag läst i min örtbok. Vet inte om det funkar... Ska i princip vara bra efter förlossningen för att livmodern drar ihop sig som de andra skrev, men också så mjölken rinner till...
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  16. 8
    Det ska vara bra när man ammar också, mer mjölk ska det bli har jag läst i min örtbok. Vet inte om det funkar... Ska i princip vara bra efter förlossningen för att livmodern drar ihop sig som de andra skrev, men också så mjölken rinner till...

Liknande trådar

  1. Hallonbladste?
    By Lina_72 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 07:54
  2. Hallonbladste
    By 2linda in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 12:16
  3. Ang. hallonbladste
    By Pianisten in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 16:59
  4. Hallonbladste..
    By mantra in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 19:00
  5. hallonbladste
    By Zarios in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar