svamp
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    svamp

    Skriver inte så mycket, men läser varje dag. Har just nu drabbats av svamp i underlivet, det kliar som tusan och jag har inatt använt Pevaryl depot och salva. Salva nu på morgonen också. Frågan är, kna man göranågot mer? Detkliar ju fortfarande skapligt mycket. Hur lång tid tar det innan det gårväck? Behöver man vara orolig?

    Kram Helena
  2. 1
    svamp Skriver inte så mycket, men läser varje dag. Har just nu drabbats av svamp i underlivet, det kliar som tusan och jag har inatt använt Pevaryl depot och salva. Salva nu på morgonen också. Frågan är, kna man göranågot mer? Detkliar ju fortfarande skapligt mycket. Hur lång tid tar det innan det gårväck? Behöver man vara orolig?

    Kram Helena
  3. Imre v 24
    #2
    Det kan ta ett tag...fast jag blir aldrig hjälpt av Pevaryl, utan köper Canesten (receptfritt) Så släpper det inte på några dagar - testa byt sort.
  4. 2
    Det kan ta ett tag...fast jag blir aldrig hjälpt av Pevaryl, utan köper Canesten (receptfritt) Så släpper det inte på några dagar - testa byt sort.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Hej, för ett tag sen kliade det på mig också jag köpte salva, men jag tror att det kan bero på lite att man har trosskydd på sig hela tiden, den luftas ju ingenting. Mitt tips: Sov naken på nätterna !!! Det hjälpte mig och har inte behövt använda salvan. Jag kanske var lyckligt lottad och aldrig drabbades av svamp, men att sova utan trosor hjälpte verkligen.
  6. 3
    Hej, för ett tag sen kliade det på mig också jag köpte salva, men jag tror att det kan bero på lite att man har trosskydd på sig hela tiden, den luftas ju ingenting. Mitt tips: Sov naken på nätterna !!! Det hjälpte mig och har inte behövt använda salvan. Jag kanske var lyckligt lottad och aldrig drabbades av svamp, men att sova utan trosor hjälpte verkligen.
  7. Mme B.-65
    #4

    Det kan ta tid!

    När jag är gravid, kommer underlivssvampen som ett brev på posten, urtråkigt! Jag har fått rådet att ta en "depot" (eller vad det kan heta) en dag och en till tre dagar senare, och under tiden använda salva, samt fortsätta med salvan en vecka till. Nu har märket varit ett annat än Pevaryl (jag bor inte i Sverige), men jag tror att det är ungefär detsamma. Så ge inte upp än! Fast tyvärr finns det inget som säger att svampen inte kommer tillbaka...
  8. 4
    Det kan ta tid! När jag är gravid, kommer underlivssvampen som ett brev på posten, urtråkigt! Jag har fått rådet att ta en "depot" (eller vad det kan heta) en dag och en till tre dagar senare, och under tiden använda salva, samt fortsätta med salvan en vecka till. Nu har märket varit ett annat än Pevaryl (jag bor inte i Sverige), men jag tror att det är ungefär detsamma. Så ge inte upp än! Fast tyvärr finns det inget som säger att svampen inte kommer tillbaka...

Liknande trådar

  1. Är det svamp?
    By snart 4 barn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 08:57
  2. svamp!
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 08:25
  3. Svamp?
    By Jica in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 23:08
  4. svamp?
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 08:52
  5. Kan man äta svamp?
    By tl-67 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 17:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar