Nya vinterskor!
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Nya vinterskor!

    Så glad jag blev att Coops vinterskor var lika bra som dyra Viking i vi föräldrars test. Och ännu gladare blev jag när de sålde ut de för 199kr på våran Coop. Men sen blev jag lite besviken för Daniel har så små fötter, och den mista storleken som fanns kvar var 26(!!!).
    Det blev istället ett par andra vinterskor på Coop, samma märke och bäst i något test i Norge förra året. De blir nog kanonbra. Kostade 249 kr. Storlek 23, och då var det nästan 2 cm kvar fram till tårna! Är det någon annan som har så små fötter här? Han har grymt små händer oxå, lillebror har ju nästan lika stora händer nu. Haha.
    ¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
    ¸¸.·´¯`·...¸><((((º> ¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
    ¸><((((º>
  2. 1
    Nya vinterskor! Så glad jag blev att Coops vinterskor var lika bra som dyra Viking i vi föräldrars test. Och ännu gladare blev jag när de sålde ut de för 199kr på våran Coop. Men sen blev jag lite besviken för Daniel har så små fötter, och den mista storleken som fanns kvar var 26(!!!).
    Det blev istället ett par andra vinterskor på Coop, samma märke och bäst i något test i Norge förra året. De blir nog kanonbra. Kostade 249 kr. Storlek 23, och då var det nästan 2 cm kvar fram till tårna! Är det någon annan som har så små fötter här? Han har grymt små händer oxå, lillebror har ju nästan lika stora händer nu. Haha.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Vilket kap!

    Jag köpte Viking vinterskor i våras på rea till Elis. De hamnade på ungefär samma pris som dina coop nu
    De är i strolek 26, han hade strl 23 förra vintern, så jag chansade.
    Jag har inte mätt barnens fötter på ett tag, men jag tror det börjar bli dags nu. Måste ju köpa skor till storebror också...
    Jag tror att elis har ganska normala, kanske lite stora fötter. Men det är inte så konstigt eftersom både jag och T står stadigt på jorden
    Hans händer har jag inte ens reflekterat över... De är nog helt vanliga händer

    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  4. 2
    Vilket kap! Jag köpte Viking vinterskor i våras på rea till Elis. De hamnade på ungefär samma pris som dina coop nu
    De är i strolek 26, han hade strl 23 förra vintern, så jag chansade.
    Jag har inte mätt barnens fötter på ett tag, men jag tror det börjar bli dags nu. Måste ju köpa skor till storebror också...
    Jag tror att elis har ganska normala, kanske lite stora fötter. Men det är inte så konstigt eftersom både jag och T står stadigt på jorden
    Hans händer har jag inte ens reflekterat över... De är nog helt vanliga händer

    Kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Dom har vi också köpt! De omtalade Friends kängorna som fick bäst i test i norska råd & rön elelr vad det nu var. *s*

    Jättefina, O fick strl 25. Stod och tittade på ett par i strl 20 också men bestämde mig för att avstå. Brukar undvika stela skor tills de börjar gå. Tossor får räcka så länge. Skor får vi ta om/när de behövs.

    Förra året köpte vi Viking goretex till S för 350:-, nya i butik när Intersport här sålde ut hela sitt lager. Synd att de itne gör så varje år.
  6. 3
    Dom har vi också köpt! De omtalade Friends kängorna som fick bäst i test i norska råd & rön elelr vad det nu var. *s*

    Jättefina, O fick strl 25. Stod och tittade på ett par i strl 20 också men bestämde mig för att avstå. Brukar undvika stela skor tills de börjar gå. Tossor får räcka så länge. Skor får vi ta om/när de behövs.

    Förra året köpte vi Viking goretex till S för 350:-, nya i butik när Intersport här sålde ut hela sitt lager. Synd att de itne gör så varje år.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Alicia med

    hon har storlek 23. Vi har köpt viking gore tex till henne, hoppas de är bra.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  8. 4
    Alicia med hon har storlek 23. Vi har köpt viking gore tex till henne, hoppas de är bra.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5

    Ida får

    börja med att ha samma vinterskor som förra året (Kuoma), de har strl 23. När det blir kallare och man måste ha i extra strumpor får hon ärva storebrors Kuoma i strl 25. Egentligen skulle hon behöva strl 24 för att det skulle passa bäst, men det känns inte ekonomiskt försvarbart att köpa såna när vi har både 23 och 25..
    Vi köper alltid Kuoma-skor till barnen, gillar dem skarpt. Varma, otroligt lätta (i vikt) och lätta att ta på och av. Dessutom har vi fördelen av att kunna köpa dem på rätt sida av gränsen (dvs Finland), där kostar de bara dryga 300:- (jämfört med 600:- i Sverige).
    Hanna m A02 o I04
  10. 5
    Ida får börja med att ha samma vinterskor som förra året (Kuoma), de har strl 23. När det blir kallare och man måste ha i extra strumpor får hon ärva storebrors Kuoma i strl 25. Egentligen skulle hon behöva strl 24 för att det skulle passa bäst, men det känns inte ekonomiskt försvarbart att köpa såna när vi har både 23 och 25..
    Vi köper alltid Kuoma-skor till barnen, gillar dem skarpt. Varma, otroligt lätta (i vikt) och lätta att ta på och av. Dessutom har vi fördelen av att kunna köpa dem på rätt sida av gränsen (dvs Finland), där kostar de bara dryga 300:- (jämfört med 600:- i Sverige).
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Avis!

    Meeeeh!

    Vi vill också ha Kuoma! O hade sådana förra vintern och jag älskade dem! Tyvärr finns de inte att köpa i närheten av oss '( på en radie av 20-30 mil) och de begagnade går bra upp i pris!

    Jag är avundsjuk!
  12. 6
    Avis! Meeeeh!

    Vi vill också ha Kuoma! O hade sådana förra vintern och jag älskade dem! Tyvärr finns de inte att köpa i närheten av oss '( på en radie av 20-30 mil) och de begagnade går bra upp i pris!

    Jag är avundsjuk!
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Syrran köpte såna till pojkarnas kusin. De har stuga i Kalix och brukar då åka över till Finland och kika. Nu ska de ju öppna IKEAn där vid gränsen oxå, det var på tiden att det kom en IKEA till norrland nu oxå, helt OT så här bara
  14. 7
    Syrran köpte såna till pojkarnas kusin. De har stuga i Kalix och brukar då åka över till Finland och kika. Nu ska de ju öppna IKEAn där vid gränsen oxå, det var på tiden att det kom en IKEA till norrland nu oxå, helt OT så här bara
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    Min mamma

    kommer hit nästa vecka, hon ska iväg och köpa nya Kuoma åt Adam innan. Ska jag be henne köpa åt dig också och skicka?? De är verkligen bäst!
    Hanna m A02 o I04
  16. 8
    Min mamma kommer hit nästa vecka, hon ska iväg och köpa nya Kuoma åt Adam innan. Ska jag be henne köpa åt dig också och skicka?? De är verkligen bäst!
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9

    Det håller jag

    fullständigt med om! Med IKEA alltså! Jag kommer ju från Haparanda, nästan så jag börjar ångra att jag flyttade därifrån.. Men bara nästan!! =)
    Hanna m A02 o I04
  18. 9
    Det håller jag fullständigt med om! Med IKEA alltså! Jag kommer ju från Haparanda, nästan så jag börjar ångra att jag flyttade därifrån.. Men bara nästan!! =)
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    en fråga

    jag vet att jag kollade upp Kouma förra vintern eftersom du lovordat dem så
    Jag hittade dem, men i den butiken sa de att Kouma inte har helt vattentäta, att de "endast" är vattenavisande och mycket riktigt VÄLDIGT varma.
    De tyckte att det var skor som passar lite bättre o trakterna uppåt.
    Eftersom Stockholm har ganska slaskiga, ibland inte superkalla vintrar...

    Men detta kanske inte gäller alla Koumas modeller förstås...


    Bara undrar, är de du köper "bara" vattenavvisande?

    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  20. 10
    en fråga jag vet att jag kollade upp Kouma förra vintern eftersom du lovordat dem så
    Jag hittade dem, men i den butiken sa de att Kouma inte har helt vattentäta, att de "endast" är vattenavisande och mycket riktigt VÄLDIGT varma.
    De tyckte att det var skor som passar lite bättre o trakterna uppåt.
    Eftersom Stockholm har ganska slaskiga, ibland inte superkalla vintrar...

    Men detta kanske inte gäller alla Koumas modeller förstås...


    Bara undrar, är de du köper "bara" vattenavvisande?

    Kram
  21. Mirva m. V & D
    #11
    Och Vincent har fått Reima i strl 26 (!) till vintern. Dominic som fyller 13 månader nästa vecka, har redan strl 23 i skor! ska tillägga att jag har 39 och sambon 42...
  22. 11
    Och Vincent har fått Reima i strl 26 (!) till vintern. Dominic som fyller 13 månader nästa vecka, har redan strl 23 i skor! ska tillägga att jag har 39 och sambon 42...
  23. Medlem sedan
    Sep 1999
    #12
    hoppas du blir nöjd. Var ju onekligern ett bra pris.
    även jag fyndade viking kängor för 350kr i våras så jag hoppas tjjerna kan ha dem. Har köpt 25 till greta och tror de blir bra (hon vägrar prova

    Mitt största bekymmer är lillefot Astrid, trodde ju i min enfald att hon skulle kunna ha kavatkängorna i stl 19 som isadora aldrig gick i och greta hade en vecka (när hon var 1,5år så jag vet inte jur jag tänkte).
    Avvaktar med skor till astrid tills hon går iaf...
  24. 12
    hoppas du blir nöjd. Var ju onekligern ett bra pris.
    även jag fyndade viking kängor för 350kr i våras så jag hoppas tjjerna kan ha dem. Har köpt 25 till greta och tror de blir bra (hon vägrar prova

    Mitt största bekymmer är lillefot Astrid, trodde ju i min enfald att hon skulle kunna ha kavatkängorna i stl 19 som isadora aldrig gick i och greta hade en vecka (när hon var 1,5år så jag vet inte jur jag tänkte).
    Avvaktar med skor till astrid tills hon går iaf...
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13
    Grattis, alltid kul att fynda! Själv har jag megaångest över detta med skor, det är ju så himla svårt. Viktors och Elliots fötter är 14 respektive 13 cm och jag vet inte vad jag skall köpa. Modellerna och märkena är ju så olika i storlek och jag är hänvisad till att köpa på Internet eftersom butikerna här i Kalifornein inte har några vinterskor värda namnet (Riversidesk vinter innebär ungefär samma medeltemp som Sveriges varmaste månad...).
  26. 13
    Grattis, alltid kul att fynda! Själv har jag megaångest över detta med skor, det är ju så himla svårt. Viktors och Elliots fötter är 14 respektive 13 cm och jag vet inte vad jag skall köpa. Modellerna och märkena är ju så olika i storlek och jag är hänvisad till att köpa på Internet eftersom butikerna här i Kalifornein inte har några vinterskor värda namnet (Riversidesk vinter innebär ungefär samma medeltemp som Sveriges varmaste månad...).
  27. Medlem sedan
    Jan 2001
    #14

    Det stämmer,

    de är "bara" vattenavvisande och inte helt vattentäta. Vi har dock aldrig haft problem med att barnen blivit blöta om fötterna, men så har vi inte superslaskiga vintrar heller förstås. De är väldigt varma, men man behöver ju inte ha så tjocka strumpor i. Men nog är de goa att ha när temperaturen kryper neråt -20 och så!
    Men visst är det så att de kanske passar bättre här uppe i norr, har man väldigt blöta vintrar och inte så jättekallt kanske man ska satsa på nåt vattentätt istället.
    Hanna m A02 o I04
  28. 14
    Det stämmer, de är "bara" vattenavvisande och inte helt vattentäta. Vi har dock aldrig haft problem med att barnen blivit blöta om fötterna, men så har vi inte superslaskiga vintrar heller förstås. De är väldigt varma, men man behöver ju inte ha så tjocka strumpor i. Men nog är de goa att ha när temperaturen kryper neråt -20 och så!
    Men visst är det så att de kanske passar bättre här uppe i norr, har man väldigt blöta vintrar och inte så jättekallt kanske man ska satsa på nåt vattentätt istället.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Åh vad gulligt av dig! Dessvärre har vi redan inhandlat annat till O, det skulle vara till minibusen då. Måste överlägga med maken så återkommer jag i frågan senast imorgon om det är ok?
  30. 15
    Åh vad gulligt av dig! Dessvärre har vi redan inhandlat annat till O, det skulle vara till minibusen då. Måste överlägga med maken så återkommer jag i frågan senast imorgon om det är ok?
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Vi hade Kouma till O förra vintern och de var jättebra! Han var aldrig blöt trots att de bara är vattenavvisande, han var alltid varm och man slapp extra sockar och kunde i princip ha vanliga strumpor vintern igenom. De väger absolut ingenting och är jättelätta att sätta på. Bara plus tycker jag alltså speciellt till små barn då som inte är så rörliga då det blir viktigare med värme än med vattentätt i mitt tycke.

    S däremot hade vattentäta skor.
  32. 16
    Vi hade Kouma till O förra vintern och de var jättebra! Han var aldrig blöt trots att de bara är vattenavvisande, han var alltid varm och man slapp extra sockar och kunde i princip ha vanliga strumpor vintern igenom. De väger absolut ingenting och är jättelätta att sätta på. Bara plus tycker jag alltså speciellt till små barn då som inte är så rörliga då det blir viktigare med värme än med vattentätt i mitt tycke.

    S däremot hade vattentäta skor.
  33. Medlem sedan
    Jan 2001
    #17
    Det är helt ok! =)
  34. 17
    Det är helt ok! =)
  35. Medlem sedan
    Sep 2001
    #18
    Låter ju som kanon skor.
    Jag vet inte vad vi ska köpa i år.
    Elias brukar ha goretex, vi har provat både eccos och något annat märke, superfit? eller vad dom hette.
    hannes har vi inte hittat några bra goretex till, han har så breda fötter så jag lutar åt kavats vinterstövlar. vi får se
    *.+(\o/)+.*.
    .+.*./_\.*.+. Tänk på att inte dammsuga för ofta, dammtussarna är änglarnas tofflor,
    och du vill väl inte att dom ska frysa om fötterna...
  36. 18
    Låter ju som kanon skor.
    Jag vet inte vad vi ska köpa i år.
    Elias brukar ha goretex, vi har provat både eccos och något annat märke, superfit? eller vad dom hette.
    hannes har vi inte hittat några bra goretex till, han har så breda fötter så jag lutar åt kavats vinterstövlar. vi får se
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19
    Daniel hade ecco förra året, jag tyckte de verkade kanonbra men de fick ju inte så bra på viföräldrars test och man vill ju inte att lilla älsklings-prinsen ska frysa om fossingarna Och att de sen var en tredjedel av priset klagar man ju inte över. Hihi.
    Hoppas du hittar vinterskor som passar till dina killar. Min minsting får köra med fårskinnstofflorna den här vintern, han är ju så liten
  38. 19
    Daniel hade ecco förra året, jag tyckte de verkade kanonbra men de fick ju inte så bra på viföräldrars test och man vill ju inte att lilla älsklings-prinsen ska frysa om fossingarna Och att de sen var en tredjedel av priset klagar man ju inte över. Hihi.
    Hoppas du hittar vinterskor som passar till dina killar. Min minsting får köra med fårskinnstofflorna den här vintern, han är ju så liten

Liknande trådar

  1. Vinterskor?
    By Grodan och Arvid in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 20:42
  2. Vinterskor
    By mimi64 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 12:20
  3. Vinterskor?
    By -Esmeralda- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 06:32
  4. Pax vinterskor
    By Molle in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 07:57
  5. vinterskor.
    By sarah in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 12:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar