Hur ofta "ska" barn som äter puré bajsa?
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Hur ofta "ska" barn som äter puré bajsa?

    Filip bajsar ca 5 gånger om dagen numera, sedan han får "riktig" kost.. eller ja, välling, gröt & puréer. Är detta normalt?
    Hur ofta bajsar era små som är i full gång med att få "vanlig mat"? Tidigare innan han började få enbart sådan kost var det en gång om dagen som gällde, men nu är det som sagt betydligt oftare.
  2. 1
    Hur ofta "ska" barn som äter puré bajsa? Filip bajsar ca 5 gånger om dagen numera, sedan han får "riktig" kost.. eller ja, välling, gröt & puréer. Är detta normalt?
    Hur ofta bajsar era små som är i full gång med att få "vanlig mat"? Tidigare innan han började få enbart sådan kost var det en gång om dagen som gällde, men nu är det som sagt betydligt oftare.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Han är ju förkyld så då är det normalt att dom bajsar hur mycket som helst.

    Om det började innan förkylningen så vet jag faktiskt inte, mina barn har alltid bajsat minst 2 gånger om dagen då dom varit så här små.

    Hur gick det på babysimmet igår?
  4. 2
    Han är ju förkyld så då är det normalt att dom bajsar hur mycket som helst.

    Om det började innan förkylningen så vet jag faktiskt inte, mina barn har alltid bajsat minst 2 gånger om dagen då dom varit så här små.

    Hur gick det på babysimmet igår?
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Ok, ja fast jag tycker nog att det har börjat redan innan han blev förkyld.

    Det gick bra på simmet igår, vi dök dock ingenting. Men de övningarna vi gjorde gillade han skarpt. Svärföräldrarna följde med och filmade & fotade.
  6. 3
    Ok, ja fast jag tycker nog att det har börjat redan innan han blev förkyld.

    Det gick bra på simmet igår, vi dök dock ingenting. Men de övningarna vi gjorde gillade han skarpt. Svärföräldrarna följde med och filmade & fotade.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Emil kan bajsa många gånger vissa dagar och ibland inget alls. Ibland lägger han ett jättelass och inget mer på flera dagar. Det är är jätteolika.

    Dottern bajsade en gång om dagen från det hon var 2 mån. Jag tror att hans tarmar inte vant sig med vanlig kost ännu. Det blir nog färre bajsblöjor så småningom.
  8. 4
    Emil kan bajsa många gånger vissa dagar och ibland inget alls. Ibland lägger han ett jättelass och inget mer på flera dagar. Det är är jätteolika.

    Dottern bajsade en gång om dagen från det hon var 2 mån. Jag tror att hans tarmar inte vant sig med vanlig kost ännu. Det blir nog färre bajsblöjor så småningom.
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Cindy bajsar bara var 3:e var 4:e dag ungefär sedan vi började med fast föda. Det är jättejobbigt för henne (och oss...). Vi tar till allt för att hjälpa henne: Katrinplommon, olja, rivet päron, messmör... Det som brukar dra igång det hela är när man tar tempen vid rätt tidpunkt, så vi har bra koll på hennes kroppstemperatur;-)
    Så det där med bajsning är nog _väldigt_ olika.

    Kram Anna
  10. 5
    Cindy bajsar bara var 3:e var 4:e dag ungefär sedan vi började med fast föda. Det är jättejobbigt för henne (och oss...). Vi tar till allt för att hjälpa henne: Katrinplommon, olja, rivet päron, messmör... Det som brukar dra igång det hela är när man tar tempen vid rätt tidpunkt, så vi har bra koll på hennes kroppstemperatur;-)
    Så det där med bajsning är nog _väldigt_ olika.

    Kram Anna
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    Samma här!

    Jacon körde en gång om dagen förut, alltid några minuter efter att vi gått upp på morgonen. Nu, de senaste dagarna har det lossnat med maten och han äter så mycket bättre. Idag har han bajsat 5 gånger. Det har nog inte hänt sedan han var alldelles ny.

    Minns helt plötsligt hans första vecka när det var fem gånger per natt. Puhhh! Tur att den tiden är förbi!
  12. 6
    Samma här!

    Jacon körde en gång om dagen förut, alltid några minuter efter att vi gått upp på morgonen. Nu, de senaste dagarna har det lossnat med maten och han äter så mycket bättre. Idag har han bajsat 5 gånger. Det har nog inte hänt sedan han var alldelles ny.

    Minns helt plötsligt hans första vecka när det var fem gånger per natt. Puhhh! Tur att den tiden är förbi!

Liknande trådar

  1. Hur ofta "får" 2-åringar vara sjuka?
    By b-boom in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 21:27
  2. Man pratar ofta om de "obildade" amerika
    By lisamea in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 20:49
  3. Läser ofta men skriver "mindre" ofta:)
    By mammaS m F-06 & K-08 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar