svamp?
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    svamp?

    har ätit pencillin... å har nu fått svamp men kan man använda vanliga svampmedel från apoteket?
  2. 1
    svamp? har ätit pencillin... å har nu fått svamp men kan man använda vanliga svampmedel från apoteket?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Jag läste lite på fass om det. Det medel jag läste om var pevaryl - kräm och där var det ok om man inte använde doseringsspruta. Gå in och läs själv.
  4. 2
    Jag läste lite på fass om det. Det medel jag läste om var pevaryl - kräm och där var det ok om man inte använde doseringsspruta. Gå in och läs själv.
  5. fröet
    #3
    Canasten eller hur det stavas var det jag blev rekomenderad av BM att använda vid min förra graviditet
  6. 3
    Canasten eller hur det stavas var det jag blev rekomenderad av BM att använda vid min förra graviditet
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Ja det kan du. Det finns antingen Pevaryl eller Canesten, vid graviditet skall du inte använda införinsverktyget man får med utan fingrarna, tror det står på bipacksedeln.
    Vet att canesten många gånger uppfattas som mildare, Pevaryl gör iaf att jag brinner upp. Fick också det under en penecillinkur och det är inte roligt.
  8. 4
    Ja det kan du. Det finns antingen Pevaryl eller Canesten, vid graviditet skall du inte använda införinsverktyget man får med utan fingrarna, tror det står på bipacksedeln.
    Vet att canesten många gånger uppfattas som mildare, Pevaryl gör iaf att jag brinner upp. Fick också det under en penecillinkur och det är inte roligt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Yoghurt funkar bra att använda och smörja in sig med barnolja. Prova det om du inte vill använda något annat. Canesten är också bra, beror ju på hur mycket man har.
  10. 5
    Yoghurt funkar bra att använda och smörja in sig med barnolja. Prova det om du inte vill använda något annat. Canesten är också bra, beror ju på hur mycket man har.
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6
    Fast yoghurt lindrar bara besvären, det tar inte bort svampen.
  12. 6
    Fast yoghurt lindrar bara besvären, det tar inte bort svampen.

Liknande trådar

  1. Är det svamp?
    By snart 4 barn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 08:57
  2. svamp!
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 08:25
  3. Svamp?
    By Jica in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 23:08
  4. svamp
    By helle_la in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 22:23
  5. Kan man äta svamp?
    By tl-67 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 17:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar