Inga svar...???
Språk- och talstörningar
  1. Lite ledsen
    #1

    Inga svar...???

    Skrev ett inlägg här för flera månader sedan men inget svar, försökte igen för ett par veckor sedan men ingen svarade då heller. Är helt ny här med en 4-åring som är sen med talet och det hade varit roligt om någon i alla fall sa välkommen...även om ni kanske inte kunde ge några råd just i mitt fall! Det är ju ett stort steg att bara våga börja skriva på denna sida, är lite besviken:-(.
  2. 1
    Inga svar...??? Skrev ett inlägg här för flera månader sedan men inget svar, försökte igen för ett par veckor sedan men ingen svarade då heller. Är helt ny här med en 4-åring som är sen med talet och det hade varit roligt om någon i alla fall sa välkommen...även om ni kanske inte kunde ge några råd just i mitt fall! Det är ju ett stort steg att bara våga börja skriva på denna sida, är lite besviken:-(.
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Hej!

    Tråkigt att du inte har blivit välkomnat hit för det ska du vara : Välkommen!
    Men träffar inte varje dag andra föräldrar i samma situation så denna sida är väldigt värdefull.

    Sedan kan de finnas olika anledningar varför man inte får något svar...

    jag vet inte vad dina frågor handlade om...
    Jag kommer ihåg att någon har frågat om gomspalt eller läspning eller något annat på sistone och om dessa ämnen vet jag ingenting och då väljer jag att inte svara alls.

    ibland skriver någon väldigt långa inlägg utan att det är uppspaltad, om jag är trött ger jag upp...
    orkar inte läsa helt enkelt.

    Sedan har det tyvärr hänt några gånger för mig att någon har kommit hit och ställt en fråga, jag har tagit en lång tid att svara och sedan har man inte hört av människan igen...
    det känns lite jobbigt att börja svara långt och tröstande om man inte får ett tack tillbaks....

    Jag säger INTE att dina inlägg har varit något av ovan, men jag ville bara förklara varför man inte alltid får svar.

    Jag tror att vi alla vill vara måna om just nya som tittar in, men här händer tyvärr ofta att det kommer folk som bara slänger in en fråga men stannar inte ens och diskuterar färdigt sitt eget inlägg.

    Men, ännu en gång välkommen hit ska du vara!
  4. 2
    Hej!

    Tråkigt att du inte har blivit välkomnat hit för det ska du vara : Välkommen!
    Men träffar inte varje dag andra föräldrar i samma situation så denna sida är väldigt värdefull.

    Sedan kan de finnas olika anledningar varför man inte får något svar...

    jag vet inte vad dina frågor handlade om...
    Jag kommer ihåg att någon har frågat om gomspalt eller läspning eller något annat på sistone och om dessa ämnen vet jag ingenting och då väljer jag att inte svara alls.

    ibland skriver någon väldigt långa inlägg utan att det är uppspaltad, om jag är trött ger jag upp...
    orkar inte läsa helt enkelt.

    Sedan har det tyvärr hänt några gånger för mig att någon har kommit hit och ställt en fråga, jag har tagit en lång tid att svara och sedan har man inte hört av människan igen...
    det känns lite jobbigt att börja svara långt och tröstande om man inte får ett tack tillbaks....

    Jag säger INTE att dina inlägg har varit något av ovan, men jag ville bara förklara varför man inte alltid får svar.

    Jag tror att vi alla vill vara måna om just nya som tittar in, men här händer tyvärr ofta att det kommer folk som bara slänger in en fråga men stannar inte ens och diskuterar färdigt sitt eget inlägg.

    Men, ännu en gång välkommen hit ska du vara!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Jag har inte fått någpt svar på min fråga ännu (nedan) men jag tänker att det nog beror på att ingen direkt har haft några råd att ge, eller så kanske jag har skrivit lite långt. Jag läser mycket här men har inte börjat skriva förrän härom dagen, håller med om att det kan vara ett stort steg... Kram
  6. 3
    Jag har inte fått någpt svar på min fråga ännu (nedan) men jag tänker att det nog beror på att ingen direkt har haft några råd att ge, eller så kanske jag har skrivit lite långt. Jag läser mycket här men har inte börjat skriva förrän härom dagen, håller med om att det kan vara ett stort steg... Kram
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    men jag hälsar dig gärna välkommen!
    hr inte varit på den här sidan mer än kanske två månader, men det är så skönt att titta in här ibland, både för tips och ideer och för att känna att man inte är ensam.

    Själv har jag en femårig son med uttalssvårigheter, men han var även sen med att komma igång med talet överhuvudtaget.
  8. 4
    men jag hälsar dig gärna välkommen!
    hr inte varit på den här sidan mer än kanske två månader, men det är så skönt att titta in här ibland, både för tips och ideer och för att känna att man inte är ensam.

    Själv har jag en femårig son med uttalssvårigheter, men han var även sen med att komma igång med talet överhuvudtaget.
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Synd att du inte fått några svar, jag är precis i början av det här racet så det är sällan jag har något att komma med som kan hjälpa nån annan. Jag vet att det står i snack-reglerna att man ska hälsa folk välkomna, men jag tycker det är sällan man ser det i något snack. Så vad jag menar med det är att man inte ska ta åt sig om ingen skriver detta lilla ord även om det faktiskt är trevligt när det händer!

    DÅ tycker jag det är desto värre att du inte fått svar. Försök igen!
  10. 5
    Synd att du inte fått några svar, jag är precis i början av det här racet så det är sällan jag har något att komma med som kan hjälpa nån annan. Jag vet att det står i snack-reglerna att man ska hälsa folk välkomna, men jag tycker det är sällan man ser det i något snack. Så vad jag menar med det är att man inte ska ta åt sig om ingen skriver detta lilla ord även om det faktiskt är trevligt när det händer!

    DÅ tycker jag det är desto värre att du inte fått svar. Försök igen!
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Tråkigt att det har blivit så. Hoppas du orkar försöka en gång till.
  12. 6
    Tråkigt att det har blivit så. Hoppas du orkar försöka en gång till.
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    det var synd att det kännas så. det brukar ju alltid va nån som svarar.
    välkommen hit och hoppas att du ger oss en chans.
  14. 7
    det var synd att det kännas så. det brukar ju alltid va nån som svarar.
    välkommen hit och hoppas att du ger oss en chans.
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8

    Känner lika dant

    Hej
    Känner på samma sätt - man får ingen respons alls :-(
    Jag känner ingen jag kan prata med om språkstörning, utom min man, så det hade varit roligt med någon form av respons. Man är ju ensam om detta som det är så jag blev först jätteglad att hitta detta forumet. Har börjat funder på om det bara är "klubben för de som varit med länge".
    Du är inte ensam om att bli besviken. Jag har själv missat ditt inlägg - är ju ny här och har fokuserat på de senare inläggen.
  16. 8
    Känner lika dant Hej
    Känner på samma sätt - man får ingen respons alls :-(
    Jag känner ingen jag kan prata med om språkstörning, utom min man, så det hade varit roligt med någon form av respons. Man är ju ensam om detta som det är så jag blev först jätteglad att hitta detta forumet. Har börjat funder på om det bara är "klubben för de som varit med länge".
    Du är inte ensam om att bli besviken. Jag har själv missat ditt inlägg - är ju ny här och har fokuserat på de senare inläggen.

Liknande trådar

  1. osa och inga svar...
    By Elyzabel in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 19:06
  2. Inga svar...
    By anonymt namn in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 11:54
  3. inga svar??!!
    By anonymt namn in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 23:43
  4. Inga svar
    By anonym majan idag in forum _0505 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 17:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar