Vad händer med mig?
  1. Lilla Lisa
    #1

    Vad händer med mig?

    Hej på er!

    Vet ej om jag skriver på rätt ställe/ställen...men jag gör ett försök i alla fall. Och hoppas att någon kan/vill svara :-)

    Ja, så här är det. Jag och min man hade avbrutet samlag precis två dagar innan min ägglossning. Ägglossningen känner jag exakt då jag har den (har väldigt ont och har dom speciella flytningarna, "äggvita"). Och nu från och med dag 7 från min ägglossningsdag har jag börjat känna mig "konstig", inte som vanligt innan mens som jag får 13-15 dagar efter ägglosningen. Och mest "konstigt" har det nu varit under 3 dagar dvs dag 7-9. Är idag på dag 10 efter min ägglossningsdag...hänger ni med? ;-)

    Mina symtom är följande...
    - Molande värk (väldigt intensiv periodvis) långt ner i magen, under naveln. Men även lite på sidorna.
    - "Tung" känsla i magen.
    - Små "slitningar" i magen.
    - Uppblåst mage.

    Allt dettta brukar jag ALDRIG ha innan mens. Och dessa symtom är annorluna än då jag har mens. Så jag känner inte igen dessa symtom. Jag känner också precis då mensen sätter i gång. Får en molande känsla och så kommer mensen på en gång och sen kan jag få riktig mensvärk, men aldrig innan mens. Sen brukar jag ha sån huvudvärk 1 vecka innan mens...men inget än.

    Vad kan det vara??? Gravid? Har aldrig varit gravid...så jag har inget att jämföra med. Idag är det dock lite mindre symtom...?

    Hur lätt är det att bli gravid med avbrutet samlag?

    //Lilla Lisa (som gärna är gravid ;-)
  2. 1
    Vad händer med mig? Hej på er!

    Vet ej om jag skriver på rätt ställe/ställen...men jag gör ett försök i alla fall. Och hoppas att någon kan/vill svara :-)

    Ja, så här är det. Jag och min man hade avbrutet samlag precis två dagar innan min ägglossning. Ägglossningen känner jag exakt då jag har den (har väldigt ont och har dom speciella flytningarna, "äggvita"). Och nu från och med dag 7 från min ägglossningsdag har jag börjat känna mig "konstig", inte som vanligt innan mens som jag får 13-15 dagar efter ägglosningen. Och mest "konstigt" har det nu varit under 3 dagar dvs dag 7-9. Är idag på dag 10 efter min ägglossningsdag...hänger ni med? ;-)

    Mina symtom är följande...
    - Molande värk (väldigt intensiv periodvis) långt ner i magen, under naveln. Men även lite på sidorna.
    - "Tung" känsla i magen.
    - Små "slitningar" i magen.
    - Uppblåst mage.

    Allt dettta brukar jag ALDRIG ha innan mens. Och dessa symtom är annorluna än då jag har mens. Så jag känner inte igen dessa symtom. Jag känner också precis då mensen sätter i gång. Får en molande känsla och så kommer mensen på en gång och sen kan jag få riktig mensvärk, men aldrig innan mens. Sen brukar jag ha sån huvudvärk 1 vecka innan mens...men inget än.

    Vad kan det vara??? Gravid? Har aldrig varit gravid...så jag har inget att jämföra med. Idag är det dock lite mindre symtom...?

    Hur lätt är det att bli gravid med avbrutet samlag?

    //Lilla Lisa (som gärna är gravid ;-)
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2

    Hej

    Jag läste i en bok att de som praktiserar avbrutet även brukar kallas föräldrar med ett annat ord Det går utmärkt att bli gravid, det räcker ju med att en enda liten simmare slinker iväg.
    Angeånde symptomen, lite på din magkänsla, stämmer det inte med hur du brukar känna kanske du är gravid. Jag trodde min mens var på G med första barnet sådan mensvärk som jag hade, men det var ju livmodern som växte!
    Annars har jag alla tre graviditeterna känt att brösten har spänt mer än normalt + ökade flytningar för att vara den tiden i månaden. Du får testa! Och berätta gärna hur det gick!
    Kristina med 3♥
  4. 2
    Hej Jag läste i en bok att de som praktiserar avbrutet även brukar kallas föräldrar med ett annat ord Det går utmärkt att bli gravid, det räcker ju med att en enda liten simmare slinker iväg.
    Angeånde symptomen, lite på din magkänsla, stämmer det inte med hur du brukar känna kanske du är gravid. Jag trodde min mens var på G med första barnet sådan mensvärk som jag hade, men det var ju livmodern som växte!
    Annars har jag alla tre graviditeterna känt att brösten har spänt mer än normalt + ökade flytningar för att vara den tiden i månaden. Du får testa! Och berätta gärna hur det gick!
  5. Lilla Lisa
    #3
    Ja, du har rätt en simmare räcker ;-)

    Jag ska ha mens till helgen...så får vi se om den kommer. Och hur mina symtom utvecklas under veckan.
  6. 3
    Ja, du har rätt en simmare räcker ;-)

    Jag ska ha mens till helgen...så får vi se om den kommer. Och hur mina symtom utvecklas under veckan.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Hoppar in...

    från en annan grupp m dååålig aktivitet just nu (min syster tillhör denna grupp).

    Det räcker tyvärr inte m en liten simmare, men dock väl m en droppe (tror jag har läst att det krävs minst 20 000 spermier ungefär för att tillräckligt många ska nå fram till ägget, de flesta stupar ju på vägen). Sedan krävs det rätt så många spermier för att "skala" av ägget det yttersta lagret som ska bort innan befruktning kan ske. Detta är ett teamwork av spermierna, det är inte alla spermier som kapaciteras, blir befruktningsdugliga, många spermier är där endast för att se till att EN spermie lyckas befrukta ägget. Är såååå häftigt det där. Wow vad våra kroppar är fantastiska. När man läser om allt som ska klaffa så är det ju faktiskt helt otroligt att man blir gravid. Varje barn är verkligen ett mirakel

    Hoppas att du är gravid Jag hade inte kunnat låta bli att testa om jag var du. Med så mkt symptom så kan du kanske få ett resultat trots att det är tidigt ännu!!

    kramar

    Anja (skickar ett hej till min kära syster Maria med Edvin & bf i mars)
  8. 4
    Hoppar in... från en annan grupp m dååålig aktivitet just nu (min syster tillhör denna grupp).

    Det räcker tyvärr inte m en liten simmare, men dock väl m en droppe (tror jag har läst att det krävs minst 20 000 spermier ungefär för att tillräckligt många ska nå fram till ägget, de flesta stupar ju på vägen). Sedan krävs det rätt så många spermier för att "skala" av ägget det yttersta lagret som ska bort innan befruktning kan ske. Detta är ett teamwork av spermierna, det är inte alla spermier som kapaciteras, blir befruktningsdugliga, många spermier är där endast för att se till att EN spermie lyckas befrukta ägget. Är såååå häftigt det där. Wow vad våra kroppar är fantastiska. När man läser om allt som ska klaffa så är det ju faktiskt helt otroligt att man blir gravid. Varje barn är verkligen ett mirakel

    Hoppas att du är gravid Jag hade inte kunnat låta bli att testa om jag var du. Med så mkt symptom så kan du kanske få ett resultat trots att det är tidigt ännu!!

    kramar

    Anja (skickar ett hej till min kära syster Maria med Edvin & bf i mars)
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Hej Anja

    Kul att du hänger här och att din syster ska få bebis i mars Det är ju hel-dött i maj-04 gruppen! Vet ej om du minns mig men jag hängde mycket i majgruppen förrut och fick ju en liten Émil. Visst har du en Emil också plus två till Om jag minns rätt så var du den som först fick syskon till våra majbebisar
    Kramar från Lina a.k.a Ava på fn
  10. 5
    Hej Anja Kul att du hänger här och att din syster ska få bebis i mars Det är ju hel-dött i maj-04 gruppen! Vet ej om du minns mig men jag hängde mycket i majgruppen förrut och fick ju en liten Émil. Visst har du en Emil också plus två till Om jag minns rätt så var du den som först fick syskon till våra majbebisar
    Kramar från Lina a.k.a Ava på fn
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Hejsan

    Det låter ju som det kan vara något på gång! Jag har också stenkoll på min ÄL och kände flera dagar innan mensen skulle kommit att jag var gravid. Mest att det kändes annorlunda som du beskriver. Jag håller tummarna för att det flyttat in en liten bebis hos dig
    Kram
  12. 6
    Hejsan Det låter ju som det kan vara något på gång! Jag har också stenkoll på min ÄL och kände flera dagar innan mensen skulle kommit att jag var gravid. Mest att det kändes annorlunda som du beskriver. Jag håller tummarna för att det flyttat in en liten bebis hos dig
    Kram
  13. Nine
    #7

    En till från...

    ... maj -04 här. Har dock inte varit aktiv där sedan dottern blev några månader. Jag har bytt nick också...
  14. 7
    En till från... ... maj -04 här. Har dock inte varit aktiv där sedan dottern blev några månader. Jag har bytt nick också...
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Kul :)

    Är det ditt andra barn också eller har du flera?
  16. 8
    Kul :) Är det ditt andra barn också eller har du flera?
  17. Lilla Lisa
    #9
    Då kanske risken/chansen inte är så stor i alla fall.
  18. 9
    Då kanske risken/chansen inte är så stor i alla fall.
  19. Lilla Lisa
    #10
    Ja, jag har alltid haft regelbunden ägglossning och mens....som en klocka. Jag har känt precis då ägglossning är på G och exakt då mensen är på gång.

    Och jag har inte alls tänkt på att jag kunde ha ev. vara gravid förrän jag fick så konstigt i magen..då först började jag fundera..Vad händer? Detta är inte normalt!!!

    Så, nu är det bara att vänta och se...
  20. 10
    Ja, jag har alltid haft regelbunden ägglossning och mens....som en klocka. Jag har känt precis då ägglossning är på G och exakt då mensen är på gång.

    Och jag har inte alls tänkt på att jag kunde ha ev. vara gravid förrän jag fick så konstigt i magen..då först började jag fundera..Vad händer? Detta är inte normalt!!!

    Så, nu är det bara att vänta och se...
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11

    Klart jag kommer ihåg :)

    dig o Émil... Vi har ju hängt på maj-04 länge ihop och jaaaa visst är det helt sanslöst händelselöst där inne... Trist! Men jag orkar inte skriva nåt själv heller. Har MASSOR just nu i skolan osv o tycker inte jag har nåt att skriva lixom... Jag tar examen 17 januari (socionomprogrammet) läskigt värre...

    har börjat söka jobb nu, är ju superskrämmande!

    Kul att ni ska få en liten till och du har ju alldeles rätt... vi var de första som fick syskon t majbarnen. Fick ju Ivan i juni-05 *asg*

    Så jag blev ju gravid igen när Alice var 3,5 månad snabbt marscherat men inte riktigt planerat.

    Underbart är det dock. Helt ljuvligt att ha dem så tätt. Blir lite tvillingkänsla över det hela o nu är de så samspelta och kan leka. Jättekul. (fast oj som de bråkar ibland)...

    Båda har jättemkt humör

    Visst är väl din man från Kanada? Eller har jag fel för mig??

    kramar

    Anja
  22. 11
    Klart jag kommer ihåg :) dig o Émil... Vi har ju hängt på maj-04 länge ihop och jaaaa visst är det helt sanslöst händelselöst där inne... Trist! Men jag orkar inte skriva nåt själv heller. Har MASSOR just nu i skolan osv o tycker inte jag har nåt att skriva lixom... Jag tar examen 17 januari (socionomprogrammet) läskigt värre...

    har börjat söka jobb nu, är ju superskrämmande!

    Kul att ni ska få en liten till och du har ju alldeles rätt... vi var de första som fick syskon t majbarnen. Fick ju Ivan i juni-05 *asg*

    Så jag blev ju gravid igen när Alice var 3,5 månad snabbt marscherat men inte riktigt planerat.

    Underbart är det dock. Helt ljuvligt att ha dem så tätt. Blir lite tvillingkänsla över det hela o nu är de så samspelta och kan leka. Jättekul. (fast oj som de bråkar ibland)...

    Båda har jättemkt humör

    Visst är väl din man från Kanada? Eller har jag fel för mig??

    kramar

    Anja
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    Du har

    ju bra minne också *ler* Japp maken är från Kanada och lilla Émil talar ju både svenska och franska

    Grattis till den närstående examen, jag är så impad av er som pluggar och har småbarn... jag tyckte att det var tufft att plugga som 21-åring utan ansvar och långa sovmornar!!

    Jag var sugen att skaffa syskon tidigare men jag blev arbetslös strax innan Émil föddes så jag ville skaffa ett jobb innan vi försökte med syskon.

    Du får fortsätta att hänga här med oss där det händer massor av saker

    Kramar
  24. 12
    Du har ju bra minne också *ler* Japp maken är från Kanada och lilla Émil talar ju både svenska och franska

    Grattis till den närstående examen, jag är så impad av er som pluggar och har småbarn... jag tyckte att det var tufft att plugga som 21-åring utan ansvar och långa sovmornar!!

    Jag var sugen att skaffa syskon tidigare men jag blev arbetslös strax innan Émil föddes så jag ville skaffa ett jobb innan vi försökte med syskon.

    Du får fortsätta att hänga här med oss där det händer massor av saker

    Kramar
  25. Nine
    #13

    Det blir

    nummer två för mig också.
  26. 13
    Det blir nummer två för mig också.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    hej...ville bara dela med mig av min erfarenhet. För ca 8 år sedan hade jag och min man avbrutet samlag. Vi hade faktiskt under en hektisk tid i vårt liv inte mycket tid till sex och detta var en av de få tillfällena på lååång tid....Vår dotter fyller 7 år om tre veckor. Så kan det alltså gå....
    Lycka till, hur det än går.
    K
  28. 14
    hej...ville bara dela med mig av min erfarenhet. För ca 8 år sedan hade jag och min man avbrutet samlag. Vi hade faktiskt under en hektisk tid i vårt liv inte mycket tid till sex och detta var en av de få tillfällena på lååång tid....Vår dotter fyller 7 år om tre veckor. Så kan det alltså gå....
    Lycka till, hur det än går.
    K

Liknande trådar

  1. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 21:53
  2. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 17:40
  3. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 17:40
  4. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 17:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar