Försäkringar?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Försäkringar?

    Nu har jag tecknat den där Trygg hansa gravidförsäkringen som kostar pengar, har tidigare bara haft den som är gratis.

    En bra sak är ju att den gäller olycksfall både hos mig och bebis från tecknardagen och ett år framöver om man tex slår ut tänder eller bryter benet.

    Hur gör ni?
  2. 1
    Försäkringar? Nu har jag tecknat den där Trygg hansa gravidförsäkringen som kostar pengar, har tidigare bara haft den som är gratis.

    En bra sak är ju att den gäller olycksfall både hos mig och bebis från tecknardagen och ett år framöver om man tex slår ut tänder eller bryter benet.

    Hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    har bara tecknat den som inte kostar nåt...
    har inte pengar tyvärr..... annars skulle jag även teckna den som kostar... skulle ju vara bra om något händer, men ja vet inte ? man e väl lite dum, men de känns som om man inte har råd..... jobbigt med pengar å så... tyvärr....
  4. 2
    har bara tecknat den som inte kostar nåt...
    har inte pengar tyvärr..... annars skulle jag även teckna den som kostar... skulle ju vara bra om något händer, men ja vet inte ? man e väl lite dum, men de känns som om man inte har råd..... jobbigt med pengar å så... tyvärr....
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Jo, jag tecknade den eftersom den även gäller som barnförsäkring till barnets 6 månaders dag. Det är alltså en kostnad jag ändå kommer lägga ut så varför inte göra det nu och samtidigt slippa obehagliga överraskningar utifall något skulle hända som skulle kunna göra att jag inte får en fullständig barnförsäkring senare.

    Den olycksfallsförsäkring som ingår är jag dock inte intresserad av eftersom den redan ingår i min sjukdoms och olycksfallsförsäkring, det samma gäller faktiskt livförsäkringen för barnet.

    Jag skaffade gravidförsäkring i samma bolag som jag själv är försäkrad i eftersom det annars kan bli bråk om vilken av försäkringarna det är man ska få ut på, alltså vilket bolag det är som ska betala för skadan om den täcks av två försäkringar.
  6. 3
    Jo, jag tecknade den eftersom den även gäller som barnförsäkring till barnets 6 månaders dag. Det är alltså en kostnad jag ändå kommer lägga ut så varför inte göra det nu och samtidigt slippa obehagliga överraskningar utifall något skulle hända som skulle kunna göra att jag inte får en fullständig barnförsäkring senare.

    Den olycksfallsförsäkring som ingår är jag dock inte intresserad av eftersom den redan ingår i min sjukdoms och olycksfallsförsäkring, det samma gäller faktiskt livförsäkringen för barnet.

    Jag skaffade gravidförsäkring i samma bolag som jag själv är försäkrad i eftersom det annars kan bli bråk om vilken av försäkringarna det är man ska få ut på, alltså vilket bolag det är som ska betala för skadan om den täcks av två försäkringar.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    Har precis tecknat samma

    försäkring som dig. Hade en till båda barnen tidigare och vi är försäkrade i TH alla utom sambon som har en heltäckande försäkring som jobbet betalar (som förmån). Tycker det är smidigast att ha allt samlat och TH ha ju en utav de bättre barnförsäkringarna så det känns tryggt.
  8. 4
    Har precis tecknat samma försäkring som dig. Hade en till båda barnen tidigare och vi är försäkrade i TH alla utom sambon som har en heltäckande försäkring som jobbet betalar (som förmån). Tycker det är smidigast att ha allt samlat och TH ha ju en utav de bättre barnförsäkringarna så det känns tryggt.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    jag ska teckna den som du har, den hade jag sist också samt att dottern har deras barnförsäkring.
  10. 5
    jag ska teckna den som du har, den hade jag sist också samt att dottern har deras barnförsäkring.

Liknande trådar

  1. försäkringar
    By rockabilly_gal in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 17:53
  2. Försäkringar
    By Wernan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 10:03
  3. Försäkringar???
    By kladdmaja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:58
  4. Försäkringar
    By Nyman in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 07:11
  5. försäkringar??
    By druvan in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 16:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar