Lika syskon?
_0610 Oktoberbarn
  1. Cissi med G och A
    #1

    Lika syskon?

    är era småttisar lik ev. syskon i sättet? Är det något som ni redan har märkt? Annie är lik Gustav i humöret (hon hörs!!!), gillar inte att åka bil eller vagn vaken och hon är lika nyfiken. Dessutom är de lika i utseendet också.
  2. 1
    Lika syskon? är era småttisar lik ev. syskon i sättet? Är det något som ni redan har märkt? Annie är lik Gustav i humöret (hon hörs!!!), gillar inte att åka bil eller vagn vaken och hon är lika nyfiken. Dessutom är de lika i utseendet också.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Näe... Vår son är inte lik sin storasyster, tycker jag. Varken i utseende eller sätt.
    Hon var mer högröstad men också mindre kinkig än vsd han är. Hon sov mindre men mer i egen säng. Hon log och var mer social tidigare. Hon kräktes mer än vad han gör!
  4. 2
    Näe... Vår son är inte lik sin storasyster, tycker jag. Varken i utseende eller sätt.
    Hon var mer högröstad men också mindre kinkig än vsd han är. Hon sov mindre men mer i egen säng. Hon log och var mer social tidigare. Hon kräktes mer än vad han gör!
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Ja otroligt lika är de! Till utseendet då... Lillebror verkar lugnare än vad storebror var, och ändå var han ganska lugn. Bland annat hade maken på sig hörselkåpor när han bytte blöja på storebror (han har tinnitus så det var inte så illa som det låter), men det behövs inte med lillebror
  6. 3
    Ja otroligt lika är de! Till utseendet då... Lillebror verkar lugnare än vad storebror var, och ändå var han ganska lugn. Bland annat hade maken på sig hörselkåpor när han bytte blöja på storebror (han har tinnitus så det var inte så illa som det låter), men det behövs inte med lillebror
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Jag har haft väldigt lugna spädisar men jag tycker nog att Juni är snäppet lugnare och mer nöjd än sina bröder och mer lik storasyster som alltid varit en väldigt lätt och nöjd dam.
    Lycklig mamma till fem!
    http://asefredrikson.se
  8. 4
    Jag har haft väldigt lugna spädisar men jag tycker nog att Juni är snäppet lugnare och mer nöjd än sina bröder och mer lik storasyster som alltid varit en väldigt lätt och nöjd dam.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Ester är nog mer lik äldste sonen. Sällskapssjuk, vill gärna vara i famnen, sover halvdåligt på dagarna och kinkar en del. Utseendemässigt så är hon en blandning av båda storebröderna, men hon är nog mer lik äldste sonen även där.
  10. 5
    Ester är nog mer lik äldste sonen. Sällskapssjuk, vill gärna vara i famnen, sover halvdåligt på dagarna och kinkar en del. Utseendemässigt så är hon en blandning av båda storebröderna, men hon är nog mer lik äldste sonen även där.
  11. Marmelad
    #6
    Både och. Storasyster var mycket mer krävande som bebis, ville bli buren och hade kolik. Lillasyster är mer nöjd med livet som det är, skriker bara om hon inte får mat, har ingen kolik.

    Annars är de lika, till utseendet och glada till humöret (om inget är "fel"). Stadiga tidigt, lyfter huvudet, fixerar blicken och skrattar tidigt båda två.

    De har ju iofs inte samma pappa, men jag tycker de är mer lika än olika i alla fall!
  12. 6
    Både och. Storasyster var mycket mer krävande som bebis, ville bli buren och hade kolik. Lillasyster är mer nöjd med livet som det är, skriker bara om hon inte får mat, har ingen kolik.

    Annars är de lika, till utseendet och glada till humöret (om inget är "fel"). Stadiga tidigt, lyfter huvudet, fixerar blicken och skrattar tidigt båda två.

    De har ju iofs inte samma pappa, men jag tycker de är mer lika än olika i alla fall!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Jaa...

    Ja jag tycker mina två söner är otroligt lika. De första dagarna var det som om jag kommit tre år tillbaka i tiden. Det kändes som om jag hade samma unge att ta hand om, skillnanden var ju att jag även hade en treåring om jag tänkte efter :-) Jag tycker de liknar varandra i utseende men vissa skillnader finns. Humöret och personligheten känns precis samma hittills. De gnyr och låter till exempel på samma sätt, har samma ansiktsuttryck, samma vanor med amningen... Det som skiljer mest är storleken. Alfons var ju mycket större som nyfödd, men nu börjar det jämna ut sig eftersom Albin ökade enormt fort den första tiden och Alfons ökar lite saktare.

    Jag hoppas att det snart börjar märkas skillnader så man inser att Alfons är en egen liten individ och inte en liten kopia av sin storebro, även om det är roligt att de är lika.
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  14. 7
    Jaa... Ja jag tycker mina två söner är otroligt lika. De första dagarna var det som om jag kommit tre år tillbaka i tiden. Det kändes som om jag hade samma unge att ta hand om, skillnanden var ju att jag även hade en treåring om jag tänkte efter :-) Jag tycker de liknar varandra i utseende men vissa skillnader finns. Humöret och personligheten känns precis samma hittills. De gnyr och låter till exempel på samma sätt, har samma ansiktsuttryck, samma vanor med amningen... Det som skiljer mest är storleken. Alfons var ju mycket större som nyfödd, men nu börjar det jämna ut sig eftersom Albin ökade enormt fort den första tiden och Alfons ökar lite saktare.

    Jag hoppas att det snart börjar märkas skillnader så man inser att Alfons är en egen liten individ och inte en liten kopia av sin storebro, även om det är roligt att de är lika.
  15. Medlem sedan
    Feb 2004
    #8
    Till utseendet -lika som bär! Ulrica
  16. 8
    Till utseendet -lika som bär! Ulrica

Liknande trådar

  1. Hur lika kan syskon bli?
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 22:13
  2. Lika syskon
    By -Fluffyn- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 18:29
  3. Lika syskon eller
    By singoalla in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 19:10
  4. Lika namn på syskon!!
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 19:09
  5. ang. lika kläder till syskon
    By Line in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar