Ang förlossningen..
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Ang förlossningen..

    Hallå..

    Är det någon mer än jag som börjat oroa sig inför förlossningen?
    Jag har tre barn innan så jag vet ju vad det går det på på både gott och ont..

    Ser så klart ändå fram emot det, (med blandade känslor..) det är ju sambons första barn, så hela den här graviditeten och förlossningen är som att börja om för mig oxå på nåt vis..

    Hur som helst har dom här tankarna kring förlossningen börjat gnaga..har tagit upp det ett par gånger med min barnmorska, och får då ett käckt svar att..det är ju mitt fjärde barn, jag vet väl hur det går till...eh, ja..men det finns ju en del saker man varje gång man föder barn vill lufta och diskutera..eller?!

    Hur känner ni andra?
    Är det bara jag som oroar och plågar mig onödigt tidigt?
  2. 1
    Ang förlossningen.. Hallå..

    Är det någon mer än jag som börjat oroa sig inför förlossningen?
    Jag har tre barn innan så jag vet ju vad det går det på på både gott och ont..

    Ser så klart ändå fram emot det, (med blandade känslor..) det är ju sambons första barn, så hela den här graviditeten och förlossningen är som att börja om för mig oxå på nåt vis..

    Hur som helst har dom här tankarna kring förlossningen börjat gnaga..har tagit upp det ett par gånger med min barnmorska, och får då ett käckt svar att..det är ju mitt fjärde barn, jag vet väl hur det går till...eh, ja..men det finns ju en del saker man varje gång man föder barn vill lufta och diskutera..eller?!

    Hur känner ni andra?
    Är det bara jag som oroar och plågar mig onödigt tidigt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Jag längtar Det ända som jag funderar på är att jag är så rädd för att kräkas.

    Men visst kommer ibland tankarna iväg lite längre, men överlag så ser jag fram emot vår förlossning och ser det som ngt kul och mysigt.

    Kram och lycka till
  4. 2
    Jag längtar Det ända som jag funderar på är att jag är så rädd för att kräkas.

    Men visst kommer ibland tankarna iväg lite längre, men överlag så ser jag fram emot vår förlossning och ser det som ngt kul och mysigt.

    Kram och lycka till
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Hallå..
    Jo, jag ser självklart oxå fram emot förlossningen, att få uppleva det och dela det med min sambo!
    Men samtidigt är det ju vissa bitar som känns mindre kul.
    Har just nu väldigt svårt att tänka bort dom!
    Tidigare förlossningar har varit förhållandevis normala, så det är inget sånt jag är direkt orolig över..
    Det hinner väl ändra sig med tiden..

    Tack och lycka till du med!
  6. 3
    Hallå..
    Jo, jag ser självklart oxå fram emot förlossningen, att få uppleva det och dela det med min sambo!
    Men samtidigt är det ju vissa bitar som känns mindre kul.
    Har just nu väldigt svårt att tänka bort dom!
    Tidigare förlossningar har varit förhållandevis normala, så det är inget sånt jag är direkt orolig över..
    Det hinner väl ändra sig med tiden..

    Tack och lycka till du med!
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Vet du vad som är lustigt. Jag är också mer nervig nu än vad jag var inför min första förlossning.
    Jag menar , nu vet man ju "hur det kan gå till" men ändå oroar jag mig mer nu.
    Fast som jag skrev innan så tänker jag mest positva tankar.

    Men jag förstår precis hur du känner & tänker
  8. 4
    Vet du vad som är lustigt. Jag är också mer nervig nu än vad jag var inför min första förlossning.
    Jag menar , nu vet man ju "hur det kan gå till" men ändå oroar jag mig mer nu.
    Fast som jag skrev innan så tänker jag mest positva tankar.

    Men jag förstår precis hur du känner & tänker
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Jag har inte börjat fundera i de banorna ännu. Kanske för att jag enda tills igår inte vågade tro på det här. Men nu vet jag ju bebis mår bra där inne. Så snart kanske jag med börjar fundera på det, men just nu är det annat som finns i tankarna om förberedelser o så.
  10. 5
    Jag har inte börjat fundera i de banorna ännu. Kanske för att jag enda tills igår inte vågade tro på det här. Men nu vet jag ju bebis mår bra där inne. Så snart kanske jag med börjar fundera på det, men just nu är det annat som finns i tankarna om förberedelser o så.
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    inte än iaf...

    men eftersom jag sa till sambon vid förra förlossningen "påminn mig om att jag aldrig ska göra om det här" så kommer det kanske längre fram

    Första förlossningen var knappt jobbig ens *s*

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  12. 6
    inte än iaf... men eftersom jag sa till sambon vid förra förlossningen "påminn mig om att jag aldrig ska göra om det här" så kommer det kanske längre fram

    Första förlossningen var knappt jobbig ens *s*

Liknande trådar

  1. Förlossningen in och ut
    By Studentmorsan in forum _1106 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 21:50
  2. Förlossningen??
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 22:45
  3. Förlossningen....
    By MariaWe in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 14:18
  4. förlossningen
    By x-tjejen in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 15:28
  5. det här med tid på förlossningen..
    By lillafru in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar