Förlossningen
_0612 Decemberbarn
  1. awesome
    #1

    Förlossningen

    Hej på er!

    Jag har lyst med min frånvaro på sistone och likväl varit förtegen om min förlossning. Jag har nu skrivit ihop en liten förlossningsberättelse om vad som egentligen hände. Om hur det som såg ut att bli en normal förlossning plötsligt blev något helt annat. http://klasegon.blogg.se/08010716300...kaffar_si.html

    Hoppas att alla mår bra och att bebisarna växer och frodas! Stora kramar från mig!
  2. 1
    Förlossningen Hej på er!

    Jag har lyst med min frånvaro på sistone och likväl varit förtegen om min förlossning. Jag har nu skrivit ihop en liten förlossningsberättelse om vad som egentligen hände. Om hur det som såg ut att bli en normal förlossning plötsligt blev något helt annat. http://klasegon.blogg.se/08010716300...kaffar_si.html

    Hoppas att alla mår bra och att bebisarna växer och frodas! Stora kramar från mig!
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Oj, vilken tur att allt gick bra till slut. Vad underbart det lät att komma till en sådan förlossning. Hoppas att allt är bra nu och att kejsarsnittärret läker som det skall.
  4. 2
    Oj, vilken tur att allt gick bra till slut. Vad underbart det lät att komma till en sådan förlossning. Hoppas att allt är bra nu och att kejsarsnittärret läker som det skall.
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Det låter ju som om du fick en fin förlossning även om den inte slutade som du hade önskat. Fast på sätt och vis gjorde den väl ändå det - lille Agaton kom tillsist och det hela slutade lyckligt

    Kram!
  6. 3
    Det låter ju som om du fick en fin förlossning även om den inte slutade som du hade önskat. Fast på sätt och vis gjorde den väl ändå det - lille Agaton kom tillsist och det hela slutade lyckligt

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4

    Åh

    ja det slutar inte alltid som man förväntat sig..
    Men vad skönt att allt ändå gick bra!!
    Tessan m Albin -97, Elliot -01 och Charlie 061225
    http://tessie.bloggagratis.se/

    "En resa på tusen mil börjar alltid med ett enda steg"
  8. 4
    Åh ja det slutar inte alltid som man förväntat sig..
    Men vad skönt att allt ändå gick bra!!
  9. fantasymoon
    #5
    vilken vacker pojke! Så skönt att det äntligen kom till ett slut då. Ett lyckligt slut även om det var lite snuveri där..
  10. 5
    vilken vacker pojke! Så skönt att det äntligen kom till ett slut då. Ett lyckligt slut även om det var lite snuveri där..
  11. awesome
    #6
    Det nya leendet på magen läker fint!
  12. 6
    Det nya leendet på magen läker fint!
  13. awesome
    #7
    Huvudsaken är -som du säger- att han kom ut! På sätt och vis tycker jag att man kan säga att han banat väg för sina syskon! Kram
  14. 7
    Huvudsaken är -som du säger- att han kom ut! På sätt och vis tycker jag att man kan säga att han banat väg för sina syskon! Kram
  15. awesome
    #8
    Ja jag har verkligen insett att man inte skall skapa för höga förväntningar inför förlossningen. Hur som helst är jag glad över att ha skrivit ett förlossningsbrev som gjorde att jag kunde få några av mina önskningar uppfyllda!
  16. 8
    Ja jag har verkligen insett att man inte skall skapa för höga förväntningar inför förlossningen. Hur som helst är jag glad över att ha skrivit ett förlossningsbrev som gjorde att jag kunde få några av mina önskningar uppfyllda!
  17. awesome
    #9
    Tack! Förhoppningsvis får jag vara med om en hel riktig förlossning nästa gång!
  18. 9
    Tack! Förhoppningsvis får jag vara med om en hel riktig förlossning nästa gång!
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Men så skönt att allt gick bra i slutändan... men varför kunde han inte komma ut, var det ansiktsbjudningen som var orsaken?

    Kramar till dig & fina, fina Agaton..
  20. 10
    Men så skönt att allt gick bra i slutändan... men varför kunde han inte komma ut, var det ansiktsbjudningen som var orsaken?

    Kramar till dig & fina, fina Agaton..
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Ja, visst känner man isg lite snuvad på nånting, jag har svårt för att säga att jag "fött barn", då jag mer ser det som att någon plockade ut henne. Nu har jag ju självklart glömt hur ont jag hade när jag vrålade att jag inte orkade mer, men sambon brukar påminna mig om mina ansiktsutrryck och så. Så skönt att allt gick bra, hoppas att du mår bra efter snittet!
  22. 11
    Ja, visst känner man isg lite snuvad på nånting, jag har svårt för att säga att jag "fött barn", då jag mer ser det som att någon plockade ut henne. Nu har jag ju självklart glömt hur ont jag hade när jag vrålade att jag inte orkade mer, men sambon brukar påminna mig om mina ansiktsutrryck och så. Så skönt att allt gick bra, hoppas att du mår bra efter snittet!
  23. Medlem sedan
    Feb 2004
    #12
    Vilken förlossning. Jag hade min förlossning i Södra BB jag med och jag måste absolut hålla med om att den atmosfären där gjorde det hela mycket bättre.
  24. 12
    Vilken förlossning. Jag hade min förlossning i Södra BB jag med och jag måste absolut hålla med om att den atmosfären där gjorde det hela mycket bättre.
  25. Medlem sedan
    Jul 2005
    #13

    tack

    för att vi fick läsa...Min förlossning med nr 3 var med ansiktet fram Det var fruktansvärt att FÖDA henne och jag fick inte veta förrän 2 dar efter VARFÖR det gjorde så ont/blev så långdraget. Denna gången tror jag det hade blivit akutsnitt om de inte "fått ut honom" när han kom.
    Mizaja m 5, Josef 12/12-06
  26. 13
    tack för att vi fick läsa...Min förlossning med nr 3 var med ansiktet fram Det var fruktansvärt att FÖDA henne och jag fick inte veta förrän 2 dar efter VARFÖR det gjorde så ont/blev så långdraget. Denna gången tror jag det hade blivit akutsnitt om de inte "fått ut honom" när han kom.
  27. awesome
    #14
    Han hade ansiktet nedåt och kroppen vriden på ett sådant sätt att han inte skulle överlevt en vanlig förlossning... hu, jag ryser bara jag tänker på det
  28. 14
    Han hade ansiktet nedåt och kroppen vriden på ett sådant sätt att han inte skulle överlevt en vanlig förlossning... hu, jag ryser bara jag tänker på det
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15
    Hej, låter ju ändå som en bra "start" på förlossningen men tack gode gud för att man inte väljer att föda hemma med tanke på hur det kan gå.

    Kram
  30. 15
    Hej, låter ju ändå som en bra "start" på förlossningen men tack gode gud för att man inte väljer att föda hemma med tanke på hur det kan gå.

    Kram
  31. awesome
    #16
    Vi vill absolut tillbaka dit när det är dags för barn nummer två! Helt fantastiskt!
  32. 16
    Vi vill absolut tillbaka dit när det är dags för barn nummer två! Helt fantastiskt!
  33. awesome
    #17
    Agaton låg tydligen med huvudet vridet på ett sådant sätt att han förmodligen brutit nacken vid en vanlig förlossning. Jag är så otroligt glad att han kom ut via "nödutgången"!
  34. 17
    Agaton låg tydligen med huvudet vridet på ett sådant sätt att han förmodligen brutit nacken vid en vanlig förlossning. Jag är så otroligt glad att han kom ut via "nödutgången"!
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18
    Jag ryser jag med.. *huuua*.. sån tur att det gick bra & personalen är ju så duktiga på förlossningen...

    & en vacker fin Agaton du fick!..
  36. 18
    Jag ryser jag med.. *huuua*.. sån tur att det gick bra & personalen är ju så duktiga på förlossningen...

    & en vacker fin Agaton du fick!..
  37. awesome
    #19
    Jag har varit inne och kikat på din blogg (får dock inte till det med kommentarer eftersom jag inte är reg. användare...) och måste bara säga att jag tycker att Alex verkligen är hur söt som helst! Stor kram
  38. 19
    Jag har varit inne och kikat på din blogg (får dock inte till det med kommentarer eftersom jag inte är reg. användare...) och måste bara säga att jag tycker att Alex verkligen är hur söt som helst! Stor kram
  39. Medlem sedan
    Jul 2002
    #20
    Tack!.. Ja en riktig liten prins...

    Som Agaton han är ju supersöt han med!...

    som alla prinsar & prinsessor som kommit..
  40. 20
    Tack!.. Ja en riktig liten prins...

    Som Agaton han är ju supersöt han med!...

    som alla prinsar & prinsessor som kommit..

Liknande trådar

  1. Förlossningen in och ut
    By Studentmorsan in forum _1106 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 21:50
  2. Förlossningen??
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 22:45
  3. Förlossningen....
    By MariaWe in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 14:18
  4. förlossningen
    By x-tjejen in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 15:28
  5. det här med tid på förlossningen..
    By lillafru in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar