Ersättning ?
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Ersättning ?

    Hur mycker ersättning i ml. äter era barn ? Vad äter de nan 1, nan2 eller vad ?
    Kan man ge 1 gång i veckan, tex. när jag ska på träning ?

    Jag helammar Edvin fortfarande men tänkte börja på showdans på måndag kväll och den igentliga frågan är om han får ont i magen eller något om han bara äter ersättning 1 gång i veckan ?

    ______________________________ ________
    Malin med Cajsa-00, Stina-02 och Edvin-06.
  2. 1
    Ersättning ? Hur mycker ersättning i ml. äter era barn ? Vad äter de nan 1, nan2 eller vad ?
    Kan man ge 1 gång i veckan, tex. när jag ska på träning ?

    Jag helammar Edvin fortfarande men tänkte börja på showdans på måndag kväll och den igentliga frågan är om han får ont i magen eller något om han bara äter ersättning 1 gång i veckan ?

    ______________________________ ________
    Malin med Cajsa-00, Stina-02 och Edvin-06.
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    kan bara svara på de 2 första frågorna att riktlinje för barn i denna åldern är 160-200 ml. Min är lite bökig nu, men hon äter aldrig mer än 200 ml. Nan1 är från födseln, Nan2 är för barn från 4 månader.
  4. 2
    kan bara svara på de 2 första frågorna att riktlinje för barn i denna åldern är 160-200 ml. Min är lite bökig nu, men hon äter aldrig mer än 200 ml. Nan1 är från födseln, Nan2 är för barn från 4 månader.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Ja

    han kan få ont i magen, men han kan lika gärna klara sig alldeles utmärkt!
    Min kompis åkte iväg för julbord med sitt jobb, mannen gav ersättning och lilltjejen sov inte bra dygnet efter. Massor med magknip, stackaren.
    Men så kan det ju gå superbra också, du märker
    annasthlm - med triss i pojkar
  6. 3
    Ja han kan få ont i magen, men han kan lika gärna klara sig alldeles utmärkt!
    Min kompis åkte iväg för julbord med sitt jobb, mannen gav ersättning och lilltjejen sov inte bra dygnet efter. Massor med magknip, stackaren.
    Men så kan det ju gå superbra också, du märker
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Wow!

    jag tycker 200 ml låter jättemycket/mål för en 4 månaders...
    annasthlm - med triss i pojkar
  8. 4
    Wow! jag tycker 200 ml låter jättemycket/mål för en 4 månaders...
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Viggo äter ca 200 ml per mål, han äter NAN2. De kan bli rätt gasiga i magen när man byter vet jag, och Viggos pruttar och bajs började stinka som bara den när vi började ge ersättning. Men det vet man ju inte förän man testat, en del reagerar säkert inte lika mycket på bytet. Du kanske kan pumpa ut bröstmjölk till denna enda gång i veckan? Fast det är ju lite bök med det också... Jag skulle nog provat ge lite nån dag för att se vad som händer, men på neo bytte de bara rakt av och då var ju Viggo mycket mindre också, så så farligt kan det ju inte vara? Ja, det var mina tankar iaf Hoppas det går bra, showdans låter superkul!
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  10. 5
    Viggo äter ca 200 ml per mål, han äter NAN2. De kan bli rätt gasiga i magen när man byter vet jag, och Viggos pruttar och bajs började stinka som bara den när vi började ge ersättning. Men det vet man ju inte förän man testat, en del reagerar säkert inte lika mycket på bytet. Du kanske kan pumpa ut bröstmjölk till denna enda gång i veckan? Fast det är ju lite bök med det också... Jag skulle nog provat ge lite nån dag för att se vad som händer, men på neo bytte de bara rakt av och då var ju Viggo mycket mindre också, så så farligt kan det ju inte vara? Ja, det var mina tankar iaf Hoppas det går bra, showdans låter superkul!
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    ja, visst gör det. i deras lilla mage..men ibland så slukar hon det.
  12. 6
    ja, visst gör det. i deras lilla mage..men ibland så slukar hon det.
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    Jag vet inte vad Jacob äter men han åt mängder (typ flera flaskor varav en definitivt var 200 ml) när vi var på CHbG på Sergelgatan och det var ju tidigt i december, så nog kan de äta mycket, de små liven. Mia kanske kommer ihåg hur mycket det var.

    Känner oxå att jag inte orkar pumpa och böka utan att det verkar lättare att ta till ersättning - om unge herrn väljer att ta flaskan förståss...
  14. 7
    Jag vet inte vad Jacob äter men han åt mängder (typ flera flaskor varav en definitivt var 200 ml) när vi var på CHbG på Sergelgatan och det var ju tidigt i december, så nog kan de äta mycket, de små liven. Mia kanske kommer ihåg hur mycket det var.

    Känner oxå att jag inte orkar pumpa och böka utan att det verkar lättare att ta till ersättning - om unge herrn väljer att ta flaskan förståss...

Liknande trådar

  1. Ni som ger ersättning..
    By miixs in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 17:22
  2. Ersättning
    By ping in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 08:27
  3. Ersättning...
    By Ruby in forum Föräldraskap
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 18:21
  4. Ersättning för ersättning.
    By Ruby in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 16:44
  5. Ersättning?
    By Kompis in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 13:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar