bvc igår, ingen spruta
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    bvc igår, ingen spruta

    Hej!
    Vera var på bvc för 3 månaderskontroll igår. Hon hade lite feber och var förkyld så jag räknade redan innan bort sprutan hon egentligen skulle fått. sen sa visserligen bvc-sköterskan att hon inte skulle fått nånn spruta ändå eftersom hon inte kommit upp i 5 klio än.
    Hur som helst så skullle vi bevaka hostan lite och hålla koll på om den blev värre.
    Hon väger nu 4800 och är 57 cm lång.

    Hostan var riktigt jobbig inatt. Låter väldigt slemmig och jobbig. Idag verkar hon dock inte ha någon feber. Hoppas att natthostan också håller sig borta!
    Kram på er!
  2. 1
    bvc igår, ingen spruta Hej!
    Vera var på bvc för 3 månaderskontroll igår. Hon hade lite feber och var förkyld så jag räknade redan innan bort sprutan hon egentligen skulle fått. sen sa visserligen bvc-sköterskan att hon inte skulle fått nånn spruta ändå eftersom hon inte kommit upp i 5 klio än.
    Hur som helst så skullle vi bevaka hostan lite och hålla koll på om den blev värre.
    Hon väger nu 4800 och är 57 cm lång.

    Hostan var riktigt jobbig inatt. Låter väldigt slemmig och jobbig. Idag verkar hon dock inte ha någon feber. Hoppas att natthostan också håller sig borta!
    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Skönt att hon inte har feber

    längre. Såg att du hade frågat efter mig längre ner och Loves feber försvann lika snabbt som den kom ungefär. Skönt!
    Så de måste väga 5 kg innan sprutan alltså, då får jag hoppas att Love gör det när han ska dit, men det borde han göra om han fortsätter gå upp 150g i v, han vägde 4800 för 2 veckor sedan nämligen.
    Hoppas Vera blir frisk snart nu hon med!
  4. 2
    Skönt att hon inte har feber längre. Såg att du hade frågat efter mig längre ner och Loves feber försvann lika snabbt som den kom ungefär. Skönt!
    Så de måste väga 5 kg innan sprutan alltså, då får jag hoppas att Love gör det när han ska dit, men det borde han göra om han fortsätter gå upp 150g i v, han vägde 4800 för 2 veckor sedan nämligen.
    Hoppas Vera blir frisk snart nu hon med!
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Skönt att febern är borta iaf! Men jobbigt med hostan, de är ju inte så bra på att hosta heller de små liven! Hoppas hon kryar på sig snart!
    Kram
  6. 3
    Skönt att febern är borta iaf! Men jobbigt med hostan, de är ju inte så bra på att hosta heller de små liven! Hoppas hon kryar på sig snart!
    Kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Ett litet tips för hostan: Ge henne lite vatten, det brukar hjälpa mot slemmig hosta. Till skillnad från mjölk, som bara gör att det blir mer slemmigt...
  8. 4
    Ett litet tips för hostan: Ge henne lite vatten, det brukar hjälpa mot slemmig hosta. Till skillnad från mjölk, som bara gör att det blir mer slemmigt...
  9. Marmelad
    #5
    Vilket elände med hosta :-(, men skönt i alla fall att febern verkar vara borta!
  10. 5
    Vilket elände med hosta :-(, men skönt i alla fall att febern verkar vara borta!

Liknande trådar

  1. Så vad säger ni? Spruta/Ingen spruta?
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 17:49
  2. Det bidde ingen spruta...
    By Therese & 3 små barn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 09:13
  3. BVC och spruta igår
    By Finskan in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 12:16
  4. Ingen spruta idag
    By Nilla* in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 09:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar