Framfall?
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Framfall?

    Vad är det egentligen? Någon som kan förklara? Känner mig lite dum som inte vet, men vi har ju högt i tak här inne... Har hört att man ska undvika tunga lyft osv för att man kan få framfall.
  2. 1
    Framfall? Vad är det egentligen? Någon som kan förklara? Känner mig lite dum som inte vet, men vi har ju högt i tak här inne... Har hört att man ska undvika tunga lyft osv för att man kan få framfall.
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    framfall är när livmodern lossnar från sina fästen och kan tränga ut genom slidan.
    min mamma opererades för det för 6 mån sen,dom tog bort hela livmodern på henne,men på en yngre människa kan man "hänga tillbaka" den o stärka upp fästena.
  4. 2
    framfall är när livmodern lossnar från sina fästen och kan tränga ut genom slidan.
    min mamma opererades för det för 6 mån sen,dom tog bort hela livmodern på henne,men på en yngre människa kan man "hänga tillbaka" den o stärka upp fästena.

Liknande trådar

  1. Framfall
    By Anonym in forum _1206 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 20:30
  2. Framfall
    By See Me in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:04
  3. Framfall??
    By gordii in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 08:53
  4. Nån som op framfall?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 22:55
  5. Framfall!
    By nirtaknna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar