God morgon.
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    God morgon.

    Först in igen? Börjar detta blir en vana..?

    Natten har varit sådär, malva har vaknat o ätit två gånger bara, men jag har sovit oroligt, vet inte varför.
    Var uppe o skickade iväg brorsan till skolan o insåg att det var lika bra o va uppe, ska på babysång kl tio.
    Så här sitter jag nu m min stooora te-kopp o keso/avocado-mackor och försöker piggna till.

    Fick precis en bild på min nya brorsdotter. Oj så söt hon är och oj så stor Malva blev helt plötsligt. Nu är hon inte minst i familjen nå länge. Konstigt.

    Vad händer i era liv idag och hur var natten?
    ♥ ♥ ♥ mamma till Albin -00, Malva -06 & Flora -09 ♥ ♥ ♥
    ~ http://blurpan.blogg.se ~
  2. 1
    God morgon. Först in igen? Börjar detta blir en vana..?

    Natten har varit sådär, malva har vaknat o ätit två gånger bara, men jag har sovit oroligt, vet inte varför.
    Var uppe o skickade iväg brorsan till skolan o insåg att det var lika bra o va uppe, ska på babysång kl tio.
    Så här sitter jag nu m min stooora te-kopp o keso/avocado-mackor och försöker piggna till.

    Fick precis en bild på min nya brorsdotter. Oj så söt hon är och oj så stor Malva blev helt plötsligt. Nu är hon inte minst i familjen nå länge. Konstigt.

    Vad händer i era liv idag och hur var natten?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2

    God morgon !

    Natten har varit, stoppa i nappen ett antal gånger. Edvin har inte ätit i natt, åt först kl.6.00. Systrarna sover hos farmor och farfar i natt så Edvin och jag är själva idag.

    Edvin sitter i mitt knä just nu, jag ska äta frukost straxt och sedan vet jag inte vad vi ska göra. Det snöar och blåser ute.

    Grattis till kusinen!
    Mina barn väntar på sin kusin, den kommer i april.
    ______________________________ ____
    Malin med Cajsa-00, Stina-02 och Edvin-06.
  4. 2
    God morgon ! Natten har varit, stoppa i nappen ett antal gånger. Edvin har inte ätit i natt, åt först kl.6.00. Systrarna sover hos farmor och farfar i natt så Edvin och jag är själva idag.

    Edvin sitter i mitt knä just nu, jag ska äta frukost straxt och sedan vet jag inte vad vi ska göra. Det snöar och blåser ute.

    Grattis till kusinen!
    Mina barn väntar på sin kusin, den kommer i april.
    ______________________________ ____
    Malin med Cajsa-00, Stina-02 och Edvin-06.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Morrn, morrn! Natten har varit bra, han äter och jag sover hi,hi! Fast han har knappt kissat inatt. Har ärkt att det blir mindre och mindre kissande på natten, är det samma för era ungar?

    Idag kan vi inte somna om vid första matningen för vi ska inte till centralen och träffa Hello och Klara. Ska bi kul att få möta ännu en affare IRL.

    Den största spänningen idag är om jag ska vinna två auktioner på Tradera som slutar ikväll. Vill, vill ha!!!
  6. 3
    Morrn, morrn! Natten har varit bra, han äter och jag sover hi,hi! Fast han har knappt kissat inatt. Har ärkt att det blir mindre och mindre kissande på natten, är det samma för era ungar?

    Idag kan vi inte somna om vid första matningen för vi ska inte till centralen och träffa Hello och Klara. Ska bi kul att få möta ännu en affare IRL.

    Den största spänningen idag är om jag ska vinna två auktioner på Tradera som slutar ikväll. Vill, vill ha!!!
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    Å va kul.

    Vad har du budat på? Jag håller på å budar på en mössa till malva och den går ut vid 11-tiden och då är jag inte hemma. Nervös att nån ska buda över mig i sista stund...
    ♥ ♥ ♥ mamma till Albin -00, Malva -06 & Flora -09 ♥ ♥ ♥
    ~ http://blurpan.blogg.se ~
  8. 4
    Å va kul. Vad har du budat på? Jag håller på å budar på en mössa till malva och den går ut vid 11-tiden och då är jag inte hemma. Nervös att nån ska buda över mig i sista stund...
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Morron *lite långt.*

    Har inte varit inne på ett tag nu.
    Grattis till brorsdottern!
    Senaste nätterna har varit tunga. Ellen har börjat hosta o det gör hon mest på nätterna, så jag sover inte. Positivt är att hon börjat skjuta lite på tidiga morgonmålet o äter inte förrän runt 6.30-7 nu.
    Vi var på bvc igår, hon skulle fått spruta men pga hosta, blev det inte så. Hon väger iaf 7140 o är 65 lång. Hon hade gått upp i vikt, men man kan se på kurvan att hon behöver lite annan mat nu, den börjar dippa något. Så vi satsar på gröten först.
    I helgen var det fullt upp, vi var o badade, med mina föräldrar o syster med sambo. Det är ett mindre badland. Det var en hit. Ellen låg länge i barnbassänge o hade så mysigt, sprattlade o höll igång, men låg o bara myste mellan varven. Får vi göra oftare. (fast det var väl det som orsakade hostan säkert iof sig)
    Idag tog jag dottern ledig från fsk, orkade inte dra iväg. Vi ska till öppna förskolan i eftermiddag, sen blir det ju fårstås den obligatoriska SEMLAN *längtar*. Behöver jag säga att det inte går ngt vidare med min viktminskning..?

    Ha en bra dag.
    A- med 3 flickor, 2 på jorden och en i himlen
  10. 5
    Morron *lite långt.* Har inte varit inne på ett tag nu.
    Grattis till brorsdottern!
    Senaste nätterna har varit tunga. Ellen har börjat hosta o det gör hon mest på nätterna, så jag sover inte. Positivt är att hon börjat skjuta lite på tidiga morgonmålet o äter inte förrän runt 6.30-7 nu.
    Vi var på bvc igår, hon skulle fått spruta men pga hosta, blev det inte så. Hon väger iaf 7140 o är 65 lång. Hon hade gått upp i vikt, men man kan se på kurvan att hon behöver lite annan mat nu, den börjar dippa något. Så vi satsar på gröten först.
    I helgen var det fullt upp, vi var o badade, med mina föräldrar o syster med sambo. Det är ett mindre badland. Det var en hit. Ellen låg länge i barnbassänge o hade så mysigt, sprattlade o höll igång, men låg o bara myste mellan varven. Får vi göra oftare. (fast det var väl det som orsakade hostan säkert iof sig)
    Idag tog jag dottern ledig från fsk, orkade inte dra iväg. Vi ska till öppna förskolan i eftermiddag, sen blir det ju fårstås den obligatoriska SEMLAN *längtar*. Behöver jag säga att det inte går ngt vidare med min viktminskning..?

    Ha en bra dag.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Morgon, morgon! Fettisdagen idag!
    Jag är en mycket piggare mamma idag, igår kände jag mig som en skugga. Elsa har sovit mycket bättre inatt, ögoninfektionen verkar inte bekomma henne och kanske att hon har snorat lite mindre.
    Storebror är hemma idag, han kände sig inte helt OK och jag tycker det är mysigt att ha båda hemma ibland. Och Elsa ääälskar att titta på sin storebror.
    Vi ska fira Fettisdagen idag. Mina föräldrar kommer hit om en timma och vi ska äta egenhändigt bakade semlor.
    Ikväll ska jag försöka träna lite här hemma. Har köpt en träningsmaskin. Nu är det dags att få lite mer bukt med konditionen och kroppen.
    Ska du iväg och snuffa bebis de närmaste dagarna nu? Åååh det är ju så ljuvligt
  12. 6
    Morgon, morgon! Fettisdagen idag!
    Jag är en mycket piggare mamma idag, igår kände jag mig som en skugga. Elsa har sovit mycket bättre inatt, ögoninfektionen verkar inte bekomma henne och kanske att hon har snorat lite mindre.
    Storebror är hemma idag, han kände sig inte helt OK och jag tycker det är mysigt att ha båda hemma ibland. Och Elsa ääälskar att titta på sin storebror.
    Vi ska fira Fettisdagen idag. Mina föräldrar kommer hit om en timma och vi ska äta egenhändigt bakade semlor.
    Ikväll ska jag försöka träna lite här hemma. Har köpt en träningsmaskin. Nu är det dags att få lite mer bukt med konditionen och kroppen.
    Ska du iväg och snuffa bebis de närmaste dagarna nu? Åååh det är ju så ljuvligt
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7

    Tyvärr inte.

    Det är ju tyvärr så att dom bor utanför Uppsala och jag bor i Luleå!! Så jag får nog inte träffa henne förrän dopet i sommar, buhuu...
    ♥ ♥ ♥ mamma till Albin -00, Malva -06 & Flora -09 ♥ ♥ ♥
    ~ http://blurpan.blogg.se ~
  14. 7
    Tyvärr inte. Det är ju tyvärr så att dom bor utanför Uppsala och jag bor i Luleå!! Så jag får nog inte träffa henne förrän dopet i sommar, buhuu...
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    "Slutat" kissa nattetid !!??

    Min son äter inte på natten men jag måste byta blöja på natten!!?? Om jag inte byter så blir det blött i sängen.

    Konstigt, jag har faktiskt funderat på detta. Det borde ju vara så att de som äter på natten kissar mer på natten och de som äter mindre kissar mindre ???
    ______________________________ ____________________
    Malin med Cajsa-00, Stina-02 och Edvin-06.
  16. 8
    "Slutat" kissa nattetid !!??

    Min son äter inte på natten men jag måste byta blöja på natten!!?? Om jag inte byter så blir det blött i sängen.

    Konstigt, jag har faktiskt funderat på detta. Det borde ju vara så att de som äter på natten kissar mer på natten och de som äter mindre kissar mindre ???
    ______________________________ ____________________
    Malin med Cajsa-00, Stina-02 och Edvin-06.
  17. Medlem sedan
    Apr 2006
    #9
    God morgon Te och avokadomackor lät supermumsigt! Jag behöver kaffe jag, det är nog ca en timma till kaffehuvudvärken dyker upp annars tror jag *känner efter*

    Nu ni tjejer ska ni få höra vad jag hittat på idag Jag var till barnmorskemottagningen i morse och plockade ut spiralen (JA, vi ÄR velpottor, jag vet det) för nu ska vi börja jobba på nr 2! De ni Synd att sambon inte är hemma idag, känner att jag vill sätta igång direkt, i det här fallet funkar det ju inte med telefonsex *fnissar*...

    Så, annars idag står bara mys med Viggo och hundarna på agendan, det är nog när vi är ensamma hemma...
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  18. 9
    God morgon Te och avokadomackor lät supermumsigt! Jag behöver kaffe jag, det är nog ca en timma till kaffehuvudvärken dyker upp annars tror jag *känner efter*

    Nu ni tjejer ska ni få höra vad jag hittat på idag Jag var till barnmorskemottagningen i morse och plockade ut spiralen (JA, vi ÄR velpottor, jag vet det) för nu ska vi börja jobba på nr 2! De ni Synd att sambon inte är hemma idag, känner att jag vill sätta igång direkt, i det här fallet funkar det ju inte med telefonsex *fnissar*...

    Så, annars idag står bara mys med Viggo och hundarna på agendan, det är nog när vi är ensamma hemma...
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    Men oj!!! Så spännande!! Stort Lycka till!
  20. 10
    Men oj!!! Så spännande!! Stort Lycka till!
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Godmorgon!

    Här är fortfarande sjukstuga. Natten har faktiskt varit riktigt bra, trots febrig dotter, rosslig son och astmatisk make som sovkamrater.
    Själv är jag också dunderförkyld, men med två mer eller mindre sjuka barn så är det bara att glömma det där med att få pyssla om sig själv. Som tur är ska maken ta ut lite komp idag och kommer hem redan innan lunch. Ska bli skönt!
    Tänkte försöka ta mig till affären idag och handla en del och innan dess hunnit göra en veckomatsedel. Får de hur det går.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  22. 11
    Godmorgon! Här är fortfarande sjukstuga. Natten har faktiskt varit riktigt bra, trots febrig dotter, rosslig son och astmatisk make som sovkamrater.
    Själv är jag också dunderförkyld, men med två mer eller mindre sjuka barn så är det bara att glömma det där med att få pyssla om sig själv. Som tur är ska maken ta ut lite komp idag och kommer hem redan innan lunch. Ska bli skönt!
    Tänkte försöka ta mig till affären idag och handla en del och innan dess hunnit göra en veckomatsedel. Får de hur det går.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Vad kul! Då kanske Viggo blir den första storebrorsan i det här gänget då? Inte mer än rätt, han är ju trots allt äldst

    Eller är det fler som jobbar på syskon? (vi gör det_inte_ kan jag säga, två räcker gott ett tag till)
  24. 12
    Vad kul! Då kanske Viggo blir den första storebrorsan i det här gänget då? Inte mer än rätt, han är ju trots allt äldst

    Eller är det fler som jobbar på syskon? (vi gör det_inte_ kan jag säga, två räcker gott ett tag till)
  25. Medlem sedan
    Jan 2002
    #13

    Ja men då så

    Då får man väll önska lycka till då i bebisverkstan
    Vi hålller oss nog ett par år till vi.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  26. 13
    Ja men då så Då får man väll önska lycka till då i bebisverkstan
    Vi hålller oss nog ett par år till vi.
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    Godmorgon! Här är det förkylt som vanligt *suck* Natten var i alla fall lite bättre än förra, alltid något.

    Vad mysigt med en jämnårig kusin! Mina barn har inga kusiner alls, lite trist tycker jag. Men du, ger ine det här dig en perfekt anledning att komma ner till Sthlmstrakten och fika lite?
  28. 14
    Godmorgon! Här är det förkylt som vanligt *suck* Natten var i alla fall lite bättre än förra, alltid något.

    Vad mysigt med en jämnårig kusin! Mina barn har inga kusiner alls, lite trist tycker jag. Men du, ger ine det här dig en perfekt anledning att komma ner till Sthlmstrakten och fika lite?
  29. Medlem sedan
    Apr 2006
    #15

    Gomorron

    Jag har sovit uselt inatt eftersom louise legat och knorrat i princip hela natten. Hon har fått lite katrinplommon på morgonen eftersom jag tror hon är lite hård i magen. Jag hade också en ambition av att gå på babysång 10.30 i stan men jag låg länge i sängen så det sket sig ordentligt. Men jag ska iallafall ta en promenad i det fina vädret. Det brukar oftast sluta med att jag sitter på ett fik i stan och slukar nån gobit..
    Mamma till Louise -06
  30. 15
    Gomorron Jag har sovit uselt inatt eftersom louise legat och knorrat i princip hela natten. Hon har fått lite katrinplommon på morgonen eftersom jag tror hon är lite hård i magen. Jag hade också en ambition av att gå på babysång 10.30 i stan men jag låg länge i sängen så det sket sig ordentligt. Men jag ska iallafall ta en promenad i det fina vädret. Det brukar oftast sluta med att jag sitter på ett fik i stan och slukar nån gobit..
  31. Medlem sedan
    Sep 2005
    #16
    Åhå, då blir det en lååång längtan och väntan med mailande av bilder fram och tillbaka.
  32. 16
    Åhå, då blir det en lååång längtan och väntan med mailande av bilder fram och tillbaka.
  33. Medlem sedan
    Sep 2005
    #17
    Vad spännande!
    För egen del har jag inte ens kommit till skott att sätta in spiral (funderar nämligen på det, har inte provat det förut utan kört med p-piller tidigare)
    Wow, lycka till!
  34. 17
    Vad spännande!
    För egen del har jag inte ens kommit till skott att sätta in spiral (funderar nämligen på det, har inte provat det förut utan kört med p-piller tidigare)
    Wow, lycka till!
  35. Medlem sedan
    Sep 2005
    #18
    Så skönt att din man kan komma hem vid lunch. Lite tufft att dra hela racet själv när man själv är sjuk.
  36. 18
    Så skönt att din man kan komma hem vid lunch. Lite tufft att dra hela racet själv när man själv är sjuk.
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Gomiddag! Jag har haft en OK natt trots att jag var uppe och klappade om 3-åringen vid 3-tiden. Men M åt bara en gång, så jag sov gott resten av natten.

    Nu har jag precis ätit lunch och innan dess fikade jag med Mica och Hello på Centralen. Kul att träffa en utsocknes septembermamma!

    Nu har jag massor att göra innan storasyrran kommer hem från dagis. Tvätta, ringa nya bvc, jobba lite, kanske packa upp någon flyttlåda etc etc...
  38. 19
    Gomiddag! Jag har haft en OK natt trots att jag var uppe och klappade om 3-åringen vid 3-tiden. Men M åt bara en gång, så jag sov gott resten av natten.

    Nu har jag precis ätit lunch och innan dess fikade jag med Mica och Hello på Centralen. Kul att träffa en utsocknes septembermamma!

    Nu har jag massor att göra innan storasyrran kommer hem från dagis. Tvätta, ringa nya bvc, jobba lite, kanske packa upp någon flyttlåda etc etc...
  39. Medlem sedan
    Oct 1999
    #20

    Ååååå va häftigt!!!

    Hoppas d lyckas snart då. Här skulle nog sambon få panik om jag blev gravid redan. Han är såååå glad att jag satte in en spiral förra veckan.
    Häromdagen hade jag halsbränna, migrän o var jättetrött, precis som i början av Malvas grav, då var han svettig kan jag meddela.

    Gud va roligt att ni ska börja reda nu. Så kul m tättisar ju. Lycka till. Övning ger färdighet, kom ihåg det.
    ♥ ♥ ♥ mamma till Albin -00, Malva -06 & Flora -09 ♥ ♥ ♥
    ~ http://blurpan.blogg.se ~
  40. 20
    Ååååå va häftigt!!! Hoppas d lyckas snart då. Här skulle nog sambon få panik om jag blev gravid redan. Han är såååå glad att jag satte in en spiral förra veckan.
    Häromdagen hade jag halsbränna, migrän o var jättetrött, precis som i början av Malvas grav, då var han svettig kan jag meddela.

    Gud va roligt att ni ska börja reda nu. Så kul m tättisar ju. Lycka till. Övning ger färdighet, kom ihåg det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. God morgon god morgon hör fåglar...
    By Viivi in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 08:36
  2. Godmorgon.. eller morgon och morgon :)
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 19:28
  3. god morgon! Måndag morgon och en ny
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 08:34
  4. God morgon! (Äntligen morgon!)
    By Gloria m 3 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 16:04
  5. I morgon är det kaffe morgon
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 20:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar