Pollen
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Pollen

    Jaha, då är jag äntligen förbi den hemska förkylning som jag haft i över 3 veckor som bl a satte igång värkarna när jag hosta som värst.

    Snoret har iaf bytt karaktär och jag funderar på om det är pollen som irriterar nu. Jag brukar bara ha problem vart 3-4 år.

    Någon som har koll på vilka mediciner som man kan ta när man är gravid? Eller kanske ska jag ringa vårdcentralen?
  2. 1
    Pollen Jaha, då är jag äntligen förbi den hemska förkylning som jag haft i över 3 veckor som bl a satte igång värkarna när jag hosta som värst.

    Snoret har iaf bytt karaktär och jag funderar på om det är pollen som irriterar nu. Jag brukar bara ha problem vart 3-4 år.

    Någon som har koll på vilka mediciner som man kan ta när man är gravid? Eller kanske ska jag ringa vårdcentralen?
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    ett tios är att besöka apoteket, dom är duktiga på att råda gravida kvinnor med pollen.
  4. 2
    ett tios är att besöka apoteket, dom är duktiga på att råda gravida kvinnor med pollen.
  5. Malla
    #3

    Jag ringde

    vårdcentralen och rådfrågade en läkare, fast det var när jag ammade. Så jag skulle avvakta tills imorgon och ringa för ett ordenligt besked. Jag tror att det kan vara pollen för både min man och yngsta dottern har lite besvär just nu som inte verkar vara en förkylning.
  6. 3
    Jag ringde vårdcentralen och rådfrågade en läkare, fast det var när jag ammade. Så jag skulle avvakta tills imorgon och ringa för ett ordenligt besked. Jag tror att det kan vara pollen för både min man och yngsta dottern har lite besvär just nu som inte verkar vara en förkylning.
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Är både astmatiker och allergisk mot pollen och brukar vanligtvis kombinera kortisonsprutor med Singular, vilket man inte kan käka när man är med bebis. Nu funkar Tavegyl helt ok samt Betapred vid reaktioner! Lycka till!
  8. 4
    Är både astmatiker och allergisk mot pollen och brukar vanligtvis kombinera kortisonsprutor med Singular, vilket man inte kan käka när man är med bebis. Nu funkar Tavegyl helt ok samt Betapred vid reaktioner! Lycka till!

Liknande trådar

  1. Pollen
    By Stoffis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 10:52
  2. Pollen?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 19:23
  3. Pollen pollen och mera pollen
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 09:19
  4. Pollen?
    By mibelle in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 12:47
  5. pollen
    By smultron in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 08:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar