Mirakel sker
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Mirakel sker

    Ja, tro mej. Det gör dem. Om ni vill veta hur så kika i min blogg:
    http://lillamy.nu/?page=dagbok

    P.S. Tack Birka för ditt underbara tips!!!
  2. 1
    Mirakel sker Ja, tro mej. Det gör dem. Om ni vill veta hur så kika i min blogg:
    http://lillamy.nu/?page=dagbok

    P.S. Tack Birka för ditt underbara tips!!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Gud så skönt!

    Vilken tjej alltså! Hoppas att våran första natt utan napp blir så där enkel.
    Ska jag vara ärlig så tror jag inte att det kommer vara någe svårt att lämna /kasta bort dom, men man får väl se hur natten går istället när hon inser att det inte finns några kvar. Men man ska aldrig sluta förvånas, se bara på Jonna!

    Vi åker till cypern på lördag, vad tror du om att glömma napparna hemma?
    Givetvis får hon något fint i Taxfreen som plåster på såret!
    Om det nu finns några roliga saker där, annars får vi väl köpa något fint att ta med.
    Neta med Ängla 0403, Alice 0604 och Albin 0707
  4. 2
    Gud så skönt! Vilken tjej alltså! Hoppas att våran första natt utan napp blir så där enkel.
    Ska jag vara ärlig så tror jag inte att det kommer vara någe svårt att lämna /kasta bort dom, men man får väl se hur natten går istället när hon inser att det inte finns några kvar. Men man ska aldrig sluta förvånas, se bara på Jonna!

    Vi åker till cypern på lördag, vad tror du om att glömma napparna hemma?
    Givetvis får hon något fint i Taxfreen som plåster på såret!
    Om det nu finns några roliga saker där, annars får vi väl köpa något fint att ta med.
  5. Medlem sedan
    Mar 1999
    #3

    Underbart!

    Så underart. Loke har inga sånna funderingar alls. Har nog aldrig varit med om en unge med sådan nappmani. Han kommer nog ha dem tills han börjar gymnasiet.

    Stort grattis till er och vad duktig Jonna var. Verkligen impad. Får nog ta tag i det här hemma också känner jag...
    Var och en har en skruv lös. Den som inte tror det har två.
  6. 3
    Underbart! Så underart. Loke har inga sånna funderingar alls. Har nog aldrig varit med om en unge med sådan nappmani. Han kommer nog ha dem tills han börjar gymnasiet.

    Stort grattis till er och vad duktig Jonna var. Verkligen impad. Får nog ta tag i det här hemma också känner jag...
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Wow, grattis! Vad bra du skriver. Inget av mina barn har napp så jag kan liksom inte fatta hur stort detta förmodligen är.
  8. 4
    Wow, grattis! Vad bra du skriver. Inget av mina barn har napp så jag kan liksom inte fatta hur stort detta förmodligen är.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Men åååååh! Stora tjejen! Vad härligt! Och du skriver så fint om det att jag nästan blir tårögd

    Kram!!
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  10. 5
    Men åååååh! Stora tjejen! Vad härligt! Och du skriver så fint om det att jag nästan blir tårögd

    Kram!!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    hihi...!

    Guuud så gullig hon är! Det har sina fördelar med att ha en envis unge!

    Förstår så väl hur du känner dig! Man kan liksom inte fatta att det verkligen har hänt. Så lätt liksom. Som hejsan bara. Freja gjorde ju i princip samma sak, bestämde sig helt plötsligt från noll till hundra direkt. Men visst blir man lite nostalgisk. Dom blir som ett helt hopp större direkt när dom lagt nappen på hyllan.

    Fint skrivet oxå förresten!!
    Kram
    Freja, Märta och Vide - min underbara trio busungar!
    Mer om oss: http://brokig.blogspot.com/
  12. 6
    hihi...! Guuud så gullig hon är! Det har sina fördelar med att ha en envis unge!

    Förstår så väl hur du känner dig! Man kan liksom inte fatta att det verkligen har hänt. Så lätt liksom. Som hejsan bara. Freja gjorde ju i princip samma sak, bestämde sig helt plötsligt från noll till hundra direkt. Men visst blir man lite nostalgisk. Dom blir som ett helt hopp större direkt när dom lagt nappen på hyllan.

    Fint skrivet oxå förresten!!
    Kram
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Jösses amalia

    Ja du, det var en högoddsare!

    Stort grattis till ett lyckat nappavslut!

    Jag ska försöka motivera mig att ta tag i Jennies tumsugande i sommar. Vi får väl se hur det går.
  14. 7
    Jösses amalia Ja du, det var en högoddsare!

    Stort grattis till ett lyckat nappavslut!

    Jag ska försöka motivera mig att ta tag i Jennies tumsugande i sommar. Vi får väl se hur det går.
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Men jisses! Blir alldelse stum av häpnad, vi har typ alla stora stötestenar kvar: nappar och blöjor.....
  16. 8
    Men jisses! Blir alldelse stum av häpnad, vi har typ alla stora stötestenar kvar: nappar och blöjor.....
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9
    Grattis Jonna! Visst blir man överraskad? man går där och har lite allmän ångestframkallad mjäll och fotsvett över att ens barn kommer vara den enda som tar med sig napparna till lägerskolan i 8:an osv och tänker och tänker och ... Så fixar de det bara själva!

    Supercoolt! vad var det för häst som väntade på henne? En neonrosa MLP med lila man, stor som en B-ponny eller?
  18. 9
    Grattis Jonna! Visst blir man överraskad? man går där och har lite allmän ångestframkallad mjäll och fotsvett över att ens barn kommer vara den enda som tar med sig napparna till lägerskolan i 8:an osv och tänker och tänker och ... Så fixar de det bara själva!

    Supercoolt! vad var det för häst som väntade på henne? En neonrosa MLP med lila man, stor som en B-ponny eller?
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Tjoho!! Nu är det stora snart alle sammans 3-åringarna!!
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  20. 10
    Tjoho!! Nu är det stora snart alle sammans 3-åringarna!!
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Mkt vågat!!

    Får erkänna att jag personligen varit alldeles för feg för att lämna napparna hemma på en utlandsresa. Man vet ju inte hur barnet kommer reagera (när de själva inte alls varit med i spelet) och jag skulle helt enkelt inte våga riskera en ljuvlig semester. Nästan hellre glömma napparna på Cypern då tror jag!

    Men, törs ni så kör på!
  22. 11
    Mkt vågat!! Får erkänna att jag personligen varit alldeles för feg för att lämna napparna hemma på en utlandsresa. Man vet ju inte hur barnet kommer reagera (när de själva inte alls varit med i spelet) och jag skulle helt enkelt inte våga riskera en ljuvlig semester. Nästan hellre glömma napparna på Cypern då tror jag!

    Men, törs ni så kör på!
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Det hade inte J heller...

    ..ja inte förrän i måndags då! Hon har inte alls varit sugen på att sluta med napp till då. Ofattbart men ljuuulvligt! Hoppas det går lika bra för er när det beger sej, till 15-årsdan sisådär?
  24. 12
    Det hade inte J heller... ..ja inte förrän i måndags då! Hon har inte alls varit sugen på att sluta med napp till då. Ofattbart men ljuuulvligt! Hoppas det går lika bra för er när det beger sej, till 15-årsdan sisådär?
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    Nej det måste va svårt!

    Tilde har ju heller ingen napp och det är sååååå skönt. Så jag förstår lite hur svårt det måste va att relatera till napp-livet. Känns ljuvligt att vår enda napp-strid är över i den här familjen. För stort det är det ju.
  26. 13
    Nej det måste va svårt! Tilde har ju heller ingen napp och det är sååååå skönt. Så jag förstår lite hur svårt det måste va att relatera till napp-livet. Känns ljuvligt att vår enda napp-strid är över i den här familjen. För stort det är det ju.
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    *ler*

    Inte meningen att få dej gråta vännen! Men det är inte utan att jag nästan grinade själv på dagis när min stora flicka berättade för fröken T om sin bedrift. Jag var såååå stolt att jag nästan sprack.
  28. 14
    *ler* Inte meningen att få dej gråta vännen! Men det är inte utan att jag nästan grinade själv på dagis när min stora flicka berättade för fröken T om sin bedrift. Jag var såååå stolt att jag nästan sprack.
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    Tokiga ungar!

    Ja jag har ju alltid tyckt att Jonna och Freja haft en del likheter (om än dock inte på det motoriska planet... ) Och tydligen gäller det även av-nappningen. Coola ungar vi har!
  30. 15
    Tokiga ungar! Ja jag har ju alltid tyckt att Jonna och Freja haft en del likheter (om än dock inte på det motoriska planet... ) Och tydligen gäller det även av-nappningen. Coola ungar vi har!
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16

    Onekligen!

    Om någon hade sagt det till mej dan innan hade jag inte så mkt som satsat en femtio-öring på Jonna. Men jag är glad att hon motbevisade mej!

    Lycka till med tum-avslutandet. Måste va tokigt mkt svårare. Vet dock en vän som ska testa med Stopp-och-väx nu. Hennes dotter har två hela fingrar i munnen (pek- och långfinger) mest hela tiden och det lär nog påverka bettet rejält tyvärr.
  32. 16
    Onekligen! Om någon hade sagt det till mej dan innan hade jag inte så mkt som satsat en femtio-öring på Jonna. Men jag är glad att hon motbevisade mej!

    Lycka till med tum-avslutandet. Måste va tokigt mkt svårare. Vet dock en vän som ska testa med Stopp-och-väx nu. Hennes dotter har två hela fingrar i munnen (pek- och långfinger) mest hela tiden och det lär nog påverka bettet rejält tyvärr.
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17

    Ash då!

    Han tar dem bägge två på en vecka i sommar, det är jag säker på!
  34. 17
    Ash då! Han tar dem bägge två på en vecka i sommar, det är jag säker på!
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    Överraskad är inte ordet!

    Knappt ens chockad täcker in mina känslor från i måndags. Mer osannolikt händelseförlopp har jag då aldrig varit med om.

    Hästen som väntade på henne var tyvärr inte av sizen B-ponny men ändock en ganska stor variant. Närmare bestämt en sån här:
    http://hasbro.se/mcp.php/se/app/prod...603/index.html

    Kan säga att det är rätt ljuvligt när den säger: God morgon mamma, jag älskar dej!
  36. 18
    Överraskad är inte ordet! Knappt ens chockad täcker in mina känslor från i måndags. Mer osannolikt händelseförlopp har jag då aldrig varit med om.

    Hästen som väntade på henne var tyvärr inte av sizen B-ponny men ändock en ganska stor variant. Närmare bestämt en sån här:
    http://hasbro.se/mcp.php/se/app/prod...603/index.html

    Kan säga att det är rätt ljuvligt när den säger: God morgon mamma, jag älskar dej!
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19

    Jepp!!

    Stora stora små hjärteungar vi har!! Och nu en till som får äta lördagsgodis varje helg. Helt otroligt!!
  38. 19
    Jepp!! Stora stora små hjärteungar vi har!! Och nu en till som får äta lördagsgodis varje helg. Helt otroligt!!
  39. Medlem sedan
    Aug 2003
    #20

    Det är planen

    Måste bunkra med bamseplåster och stopp&väx. På dagtid räcker det nog att stoppa plåster på tummarna, då ser jag ju om hon sliter bort dem. Men på nätterna blir det nog både stopp och väx OCH plåster.

    Hmm, blev nästan sugen på att ta tag i det med en gång, det är ju faktiskt påskledigt nu. Får höra vad P säger om saken.
  40. 20
    Det är planen Måste bunkra med bamseplåster och stopp&väx. På dagtid räcker det nog att stoppa plåster på tummarna, då ser jag ju om hon sliter bort dem. Men på nätterna blir det nog både stopp och väx OCH plåster.

    Hmm, blev nästan sugen på att ta tag i det med en gång, det är ju faktiskt påskledigt nu. Får höra vad P säger om saken.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad är det som sker?
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 07:59
  2. Sker det så sker det..
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 13:23
  3. MiRAKEL sker! Barnen har STÄDAT
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 11:45
  4. om en timme sker det
    By CHENOA in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 11:28
  5. Ibland sker mirakel...
    By Mimmi & Zacki in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 21:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar