Köpte hus idag!
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Köpte hus idag!

    Så nu går flyttlass i sommar, förhoppningsvis innan krystvärkarna sätter igång! Ett hus på landet på en hästgård utanför Uppsala (Knivsta)... Någon här som kommer därifrån? Svårast av allt: att lämna vår underbara montessoriförskola/skola där nu barnen skulle få gå till 5:te klass.... snyft. Vet inte var de kommer att hamna nu men har hört en del bra om förskolorna i närheten.

    Önskar tips på 2 saker som måste fixas: 1) ett yttepyttelitet badrum under snedtak ska göras, 1,60 långt, och 2)tre kattvindar ska färdigställas, men hur inreder man dessa bäst? de har breda öppningar så att skjutdörrar kan passa, men är över en meter djupa, hur utnyttjar man djupet???

    Har ngn bilder på snygga lösningar på dessa saker?
  2. 1
    Köpte hus idag! Så nu går flyttlass i sommar, förhoppningsvis innan krystvärkarna sätter igång! Ett hus på landet på en hästgård utanför Uppsala (Knivsta)... Någon här som kommer därifrån? Svårast av allt: att lämna vår underbara montessoriförskola/skola där nu barnen skulle få gå till 5:te klass.... snyft. Vet inte var de kommer att hamna nu men har hört en del bra om förskolorna i närheten.

    Önskar tips på 2 saker som måste fixas: 1) ett yttepyttelitet badrum under snedtak ska göras, 1,60 långt, och 2)tre kattvindar ska färdigställas, men hur inreder man dessa bäst? de har breda öppningar så att skjutdörrar kan passa, men är över en meter djupa, hur utnyttjar man djupet???

    Har ngn bilder på snygga lösningar på dessa saker?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Inga idéer men ett stort grattis till huset! Och en rekomendation från mig som ägnat tre år (imaj) år att renovera - ta dte lungt och känn in husets själ först. Ngr. av de saker vi gjorde först har vi delvis gjort om då de inte var helt genomtänkta medan det som gjorts efter ett år och senare är vi helt nöjda med. Fast vi har kanske gjort lite större saker (typ allt, väggar upp och ner och ibland upp igen)
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  4. 2
    Inga idéer men ett stort grattis till huset! Och en rekomendation från mig som ägnat tre år (imaj) år att renovera - ta dte lungt och känn in husets själ först. Ngr. av de saker vi gjorde först har vi delvis gjort om då de inte var helt genomtänkta medan det som gjorts efter ett år och senare är vi helt nöjda med. Fast vi har kanske gjort lite större saker (typ allt, väggar upp och ner och ibland upp igen)
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Grattis till huset!

    Har inga tips på renoveringar dock men grattis till köpet.
  6. 3
    Grattis till huset! Har inga tips på renoveringar dock men grattis till köpet.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Grattis! Vad mysigt att få flytta!
  8. 4
    Grattis! Vad mysigt att få flytta!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Grattis!

    Jättekul med ett eget hus även om jag förstår att det blir tufft att lämna Urfjäll. Lycka till med flytten!
  10. 5
    Grattis! Jättekul med ett eget hus även om jag förstår att det blir tufft att lämna Urfjäll. Lycka till med flytten!
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Tack för svar! Ingen som har smarta förslag på bäst utnyttjande av kattvindar?
  12. 6
    Tack för svar! Ingen som har smarta förslag på bäst utnyttjande av kattvindar?

Liknande trådar

  1. Idag köpte jag ett par....
    By Nickisa in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 17:17
  2. idag köpte jag en
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 18:03
  3. Idag köpte jag
    By lilja1 in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 16:51
  4. Köpte overall idag
    By Notte m tjejer in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 16:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar