Ur och Skur dagis?
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Ur och Skur dagis?

    Ni som har erfarenheter av det, vad säger ni?

    Så här är situationen.

    Vi flyttar ju om knappt en månad till ett nybyggt område och där finns i dagsläget inga dagis. Vanliga dagis finns i områdena i närheten men det är en bit att gå, och jag vill gärna ha nära till dagis.

    Det planeras två dagis på området vi ska flytta till. Ett Ur och Skur som kommer öppna i höst (förhoppningsvis) och ett vanligt med 4 avdelningar som är c:a 1.5 år bort.

    Båda ungarna står i kö på Ur och Skur men jag är lite småskeptisk. Jennie kunde inte göra mycket ute den vintern hon var 1.5, hon tyckte det var betydligt roligare inne så vad Pontus kommer tycka första året är jag inte allt för optimistisk till. Jennie tycker faktiskt fortfarande det är roligare inne på dagis och hon blir lätt frusen och kall och de absolut bästa hon vet är när de är inne på dagis hela dagen. Iofs kanske det skulle vara roligare ute om hon vande sig vid att vara ute mer och de hittade på mer saker ute än att bara släppa ut ungarna på gården. Men det vet man ju inte. Sen är ju klimatet här uppe sånt att de ju omöjligt kan vara ute hela tiden. När det är -25 i 3 veckor i jan-feb så kan man omöjligt vara ute och alltså måste verksamheten vara anpassad för att vara inomhus i ganska långa perioder. Det är ju å andra sidan bra för Jennie.


    Så vad tror ni, är det komplett vansinne att sätta ungarna i en sådan förskola som Jennie är eller kommer hon vänja sig? Jag vill verkligen ha nära till dagis men naturligtvis är det ju ohåööbart om de inte trivs och jag vill inte behöva byta fler gånger än nödvändigt heller.
  2. 1
    Ur och Skur dagis? Ni som har erfarenheter av det, vad säger ni?

    Så här är situationen.

    Vi flyttar ju om knappt en månad till ett nybyggt område och där finns i dagsläget inga dagis. Vanliga dagis finns i områdena i närheten men det är en bit att gå, och jag vill gärna ha nära till dagis.

    Det planeras två dagis på området vi ska flytta till. Ett Ur och Skur som kommer öppna i höst (förhoppningsvis) och ett vanligt med 4 avdelningar som är c:a 1.5 år bort.

    Båda ungarna står i kö på Ur och Skur men jag är lite småskeptisk. Jennie kunde inte göra mycket ute den vintern hon var 1.5, hon tyckte det var betydligt roligare inne så vad Pontus kommer tycka första året är jag inte allt för optimistisk till. Jennie tycker faktiskt fortfarande det är roligare inne på dagis och hon blir lätt frusen och kall och de absolut bästa hon vet är när de är inne på dagis hela dagen. Iofs kanske det skulle vara roligare ute om hon vande sig vid att vara ute mer och de hittade på mer saker ute än att bara släppa ut ungarna på gården. Men det vet man ju inte. Sen är ju klimatet här uppe sånt att de ju omöjligt kan vara ute hela tiden. När det är -25 i 3 veckor i jan-feb så kan man omöjligt vara ute och alltså måste verksamheten vara anpassad för att vara inomhus i ganska långa perioder. Det är ju å andra sidan bra för Jennie.


    Så vad tror ni, är det komplett vansinne att sätta ungarna i en sådan förskola som Jennie är eller kommer hon vänja sig? Jag vill verkligen ha nära till dagis men naturligtvis är det ju ohåööbart om de inte trivs och jag vill inte behöva byta fler gånger än nödvändigt heller.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Har bara gott att säga!

    Jonna gick ju på Ur&skur i drygt ett halvår och vi var toppennöjda. Och inte bara för att det var skönt att både hämta och lämna ett färdigklätt barn... Jonna trivdes som fisken men så är det ju inte alls lika kallt här nere heller. Hur det funkar i Luleå kanske är en annan sak. Men bara de har en bra inomhusmiljö oxå så tror jag inte det är ett problem. De ser ju på barnen om det är dags att gå in. Små knattar lider ju sällan i tysthet!
  4. 2
    Har bara gott att säga! Jonna gick ju på Ur&skur i drygt ett halvår och vi var toppennöjda. Och inte bara för att det var skönt att både hämta och lämna ett färdigklätt barn... Jonna trivdes som fisken men så är det ju inte alls lika kallt här nere heller. Hur det funkar i Luleå kanske är en annan sak. Men bara de har en bra inomhusmiljö oxå så tror jag inte det är ett problem. De ser ju på barnen om det är dags att gå in. Små knattar lider ju sällan i tysthet!

Liknande trådar

  1. I Ur o skur dagis......
    By rut123 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 10:36
  2. I Ur o Skur dagis,,,,,,
    By rut123 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 13:16
  3. I ur och skur-dagis ?
    By mamma till en 04:a in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 08:42
  4. Ur och skur-dagis?
    By evaleopard in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 19:05
  5. I Ur o skur dagis!
    By Malin med V -02 o V -04 in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar