Världens sämsta mamma!!
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Världens sämsta mamma!!

    Och förstapriset 2007 går till......PLOTTIS!!
    Vinnare i klassen "mest otursdrabbade 3-åring"...... Signe!

    Vinnande incident:
    Igår när vi var hos svärisarna så hade jag och Signe varit ute och skulle just gå in och fika. Signe går in först och jag efter och ska stänga dörren.
    Drar igen dörren men precis innan den går i lås så "fjädrar" den upp igen. Konstigt tänker jag, minns inte att det behövdes så mycket kraft att stänga den. Så jag tar i och försöker smälla igen den, men samma sak igen.
    Testar att smälla igen dörren en TREDJE gång utan framgång.
    Men precis som jag smäller igen dörren tredje så hör jag Signe kippa efter andan och slutligen ger ifrån sig ett idiotvrål!

    Anledningen till att dörren inte stängdes var att Signes fingrar var mellan vid gångjärnen. Jag får bara panik och vrålar på Michael som kommer och tar Signe.
    Hon hade ett djupt jack i ett av fingrarna men efter undersökning kunde vi konstatera att inget är brutet. Idag har även svullnaden gått ner och hon verkar inte ha så ont längre.

    Stackars Signe! Och snacka om att jag fortfarande har grym ångest över detta. En sak att klämma sitt barn en gång men TRE!! *Suck*

    Ps. Idag skulle hennes pappa busa med henne och lyckas fälla henne med näsan före rätt i golvet så blodet sprutade. Och detta är ju bara några i raden av alla olyckor Signe råkar ut för. Ds.
    Mamma till fyra tjejer, Tilda 020709, Signe 040220, Freja 060719 och Ammi 080507
    [url]http://plottis.blogg.se/plottis/url]
    http://sveali.se
  2. 1
    Världens sämsta mamma!! Och förstapriset 2007 går till......PLOTTIS!!
    Vinnare i klassen "mest otursdrabbade 3-åring"...... Signe!

    Vinnande incident:
    Igår när vi var hos svärisarna så hade jag och Signe varit ute och skulle just gå in och fika. Signe går in först och jag efter och ska stänga dörren.
    Drar igen dörren men precis innan den går i lås så "fjädrar" den upp igen. Konstigt tänker jag, minns inte att det behövdes så mycket kraft att stänga den. Så jag tar i och försöker smälla igen den, men samma sak igen.
    Testar att smälla igen dörren en TREDJE gång utan framgång.
    Men precis som jag smäller igen dörren tredje så hör jag Signe kippa efter andan och slutligen ger ifrån sig ett idiotvrål!

    Anledningen till att dörren inte stängdes var att Signes fingrar var mellan vid gångjärnen. Jag får bara panik och vrålar på Michael som kommer och tar Signe.
    Hon hade ett djupt jack i ett av fingrarna men efter undersökning kunde vi konstatera att inget är brutet. Idag har även svullnaden gått ner och hon verkar inte ha så ont längre.

    Stackars Signe! Och snacka om att jag fortfarande har grym ångest över detta. En sak att klämma sitt barn en gång men TRE!! *Suck*

    Ps. Idag skulle hennes pappa busa med henne och lyckas fälla henne med näsan före rätt i golvet så blodet sprutade. Och detta är ju bara några i raden av alla olyckor Signe råkar ut för. Ds.
  3. Medlem sedan
    Mar 1999
    #2

    Men inte då!

    Men gumman! Inte är du världens sämsta mamma. Förstår att du får ångest. Det har jag också fått många ggr. Själv slängde jag igen bildörren över lokes näve för någon vecka sedan. I lördags skulle jag ta upp honom uer badkaret men halkar och "slänger" ungen i backen med huvudet före. Usch avd dåligt man mår

    Men som sagt inte är du världens sämsta mamma för det. Stackars lilla Signe. Du har aldrig funderat på att skriva en bok? Som terapiarbete. Kan vara "kul" att läsa för henne när hon blir stor.

    Många kramar till Er.
    Var och en har en skruv lös. Den som inte tror det har två.
  4. 2
    Men inte då! Men gumman! Inte är du världens sämsta mamma. Förstår att du får ångest. Det har jag också fått många ggr. Själv slängde jag igen bildörren över lokes näve för någon vecka sedan. I lördags skulle jag ta upp honom uer badkaret men halkar och "slänger" ungen i backen med huvudet före. Usch avd dåligt man mår

    Men som sagt inte är du världens sämsta mamma för det. Stackars lilla Signe. Du har aldrig funderat på att skriva en bok? Som terapiarbete. Kan vara "kul" att läsa för henne när hon blir stor.

    Många kramar till Er.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Uhhh vad hemskt

    Usch, jag har gjort samma sak och fick nästan också panik. Ändå stängde jag dörren ganska sansat och Jennie vrålade direkt så jag behövde bara klämma henne en gång.

    Usch, lider med dig och Signe. Vissa ungar bör helt enkelt förpackas i tvångströja och bomull för att inte skada sig.
  6. 3
    Uhhh vad hemskt Usch, jag har gjort samma sak och fick nästan också panik. Ändå stängde jag dörren ganska sansat och Jennie vrålade direkt så jag behövde bara klämma henne en gång.

    Usch, lider med dig och Signe. Vissa ungar bör helt enkelt förpackas i tvångströja och bomull för att inte skada sig.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Men oj!

    Lilla Signe, hon råkar ut för allt! Men det med dörren har jag också gjort, så du är inte ensam! Fy va hemskt det känns dock! Man kan ju tycka att on fått sin beskörda del av olyckor nu

    Kram, och du är världens absolut bästa mamma till dina 3 kottar tycker jag minsann! Så de så!
    Katarina m. Oliver (mars -04) och Agnes (juli -06)

    Hemsida: http://www.sundelius.net/

    "Utan tvivel är man inte klok"
  8. 4
    Men oj! Lilla Signe, hon råkar ut för allt! Men det med dörren har jag också gjort, så du är inte ensam! Fy va hemskt det känns dock! Man kan ju tycka att on fått sin beskörda del av olyckor nu

    Kram, och du är världens absolut bästa mamma till dina 3 kottar tycker jag minsann! Så de så!
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Nej då!

    I så fall har jag världens sämsta pappa, och det har jag ju inte.

    Pappa skulle stänga balkongdörren, den kärvade lite och han tog i mer. Jag skrek som en stucken gris, vilket pappa tolkade som att jag protesterade mot att dörren stängdes (jag var väl en 2-3 år), men orsaken var att mina fingrar satt emellan.....enligt pappas egen utsago käner man sig ganska kymig när man inser vad man gjort, men så här en 35 år senare har i alla fall jag inga men av det hela

    Men nu tycker jag nog att Signe fått sin beskärda del av olyckor. Kram till hela familjen!
  10. 5
    Nej då! I så fall har jag världens sämsta pappa, och det har jag ju inte.

    Pappa skulle stänga balkongdörren, den kärvade lite och han tog i mer. Jag skrek som en stucken gris, vilket pappa tolkade som att jag protesterade mot att dörren stängdes (jag var väl en 2-3 år), men orsaken var att mina fingrar satt emellan.....enligt pappas egen utsago käner man sig ganska kymig när man inser vad man gjort, men så här en 35 år senare har i alla fall jag inga men av det hela

    Men nu tycker jag nog att Signe fått sin beskärda del av olyckor. Kram till hela familjen!
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    Arma Signe! Vad hon råkar ut för, denna stackars unge! Jag fattar inte heller hur en enda liten flicka kan vara så otursförföljd?

    Jag vill sälla mig till gänget som klämmer inte bara knubbiga barnhänder - Ebbas i bildörren när hon var strax under året - utan även krossade nya valpens (8 år i år) tass i bakluckan på min gamla 245:a där pneumatiken i armarna som ska hålla upp bakluckan gav upp. Båda tycks menfria idag. Iaf menfria i den mån som man händelsevis kan härleda till klämningsepisoderna....

    Jag har låtit båda barn sova middag i vår säng trots att de var alldeles för rörliga, och båda har trillat ur som små stenar, givetvis med skallen först. Fascinerande vilka stora bulor bebisar kan få i pannan, och hur mycket blod som rinner ur munnen när käkarna slår ihop...

    Alltså, när jag tänker efter har jag varit alldeles för slarvig för att våga radda upp fler dumheter!

    Men jag instämmer med föregåenden talare - en bok om Signe? Eller varför inte en bilderbokserie för små barn? Tänker osökt på Emils mamma i Lönneberga ochhennes blå skrivböcker....

    Stor kram till dig, och stor kram även till Signe. TUR att hon har dig som mamma iaf, när hon nu tvunget ska råka ut för så mycket! :-)
  12. 6
    Arma Signe! Vad hon råkar ut för, denna stackars unge! Jag fattar inte heller hur en enda liten flicka kan vara så otursförföljd?

    Jag vill sälla mig till gänget som klämmer inte bara knubbiga barnhänder - Ebbas i bildörren när hon var strax under året - utan även krossade nya valpens (8 år i år) tass i bakluckan på min gamla 245:a där pneumatiken i armarna som ska hålla upp bakluckan gav upp. Båda tycks menfria idag. Iaf menfria i den mån som man händelsevis kan härleda till klämningsepisoderna....

    Jag har låtit båda barn sova middag i vår säng trots att de var alldeles för rörliga, och båda har trillat ur som små stenar, givetvis med skallen först. Fascinerande vilka stora bulor bebisar kan få i pannan, och hur mycket blod som rinner ur munnen när käkarna slår ihop...

    Alltså, när jag tänker efter har jag varit alldeles för slarvig för att våga radda upp fler dumheter!

    Men jag instämmer med föregåenden talare - en bok om Signe? Eller varför inte en bilderbokserie för små barn? Tänker osökt på Emils mamma i Lönneberga ochhennes blå skrivböcker....

    Stor kram till dig, och stor kram även till Signe. TUR att hon har dig som mamma iaf, när hon nu tvunget ska råka ut för så mycket! :-)
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    *ryyyser*

    Men era stackare alltså!! Signes fingrar och mamma plottis samvete fick sig en rejäl duvning. Om det är till ngn tröst för samvetet så har jag gjort samma sak med frejas fingrar och altandörren. Vi hade dock turen att hon vrålade direkt annars hade nog jag oxå försökt dra igen dörren igen utan att fatta varför det gick trögt.

    Stor kram till er båda!!!!
    Freja, Märta och Vide - min underbara trio busungar!
    Mer om oss: http://brokig.blogspot.com/
  14. 7
    *ryyyser* Men era stackare alltså!! Signes fingrar och mamma plottis samvete fick sig en rejäl duvning. Om det är till ngn tröst för samvetet så har jag gjort samma sak med frejas fingrar och altandörren. Vi hade dock turen att hon vrålade direkt annars hade nog jag oxå försökt dra igen dörren igen utan att fatta varför det gick trögt.

    Stor kram till er båda!!!!
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Hjärtat då. Sådant händer och det är tur att det inte gick värre.
    Kan trösta dig med att jag drämde Nathaels huvud i bildörren förra veckan ... felbedömde helt avståndet när jag skulle sätta in honom.
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  16. 8
    Hjärtat då. Sådant händer och det är tur att det inte gick värre.
    Kan trösta dig med att jag drämde Nathaels huvud i bildörren förra veckan ... felbedömde helt avståndet när jag skulle sätta in honom.
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Tack för era svar! Vad gulliga ni är!
  18. 9
    Tack för era svar! Vad gulliga ni är!

Liknande trådar

  1. Världens sämsta mamma!
    By Anonym in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 10:15
  2. världens sämsta mamma!
    By Hunnisarna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 14:49
  3. Jag är världens sämsta mamma......
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 06:02
  4. världens sämsta mamma
    By zandran in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 14:02
  5. världens sämsta mamma?
    By *suck* in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 11:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar