Vattkoppor
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Vattkoppor

    har Julia fått nu. Det har funnits på dagis i 5 veckor och i kväll såg jag den första blåsan och hon har feber. Någon som har tips på vad man ska göra för att lindra för henne. Har inte hittat några på Linnea, men visst borde hon få också.

    Bebis får stanna i magen till de är friska (som om h*n skulle bry sig om vad jag säger, de andra har varit tidiga)
    Saba m Julia-04, Linnea-05 och Emilia -07
  2. 1
    Vattkoppor har Julia fått nu. Det har funnits på dagis i 5 veckor och i kväll såg jag den första blåsan och hon har feber. Någon som har tips på vad man ska göra för att lindra för henne. Har inte hittat några på Linnea, men visst borde hon få också.

    Bebis får stanna i magen till de är friska (som om h*n skulle bry sig om vad jag säger, de andra har varit tidiga)
  3. Medlem sedan
    Mar 1999
    #2

    Svalt!

    Att ha svalt på sig underlättar. Potatismjöl på säger en del också. Själva fick vi tavegyl utskrivet när Töserna hade det. Det är ju till för allergi egentligen men det fungerade kanon. Inget kliande inför nätterna bland annat.

    Är man elak om man önskar att Loke också fick det. Nästan alla på vårt dagis har haft det men Loke verkar inte bli sjuk. Själv hade jag det som 15åring. Det var INTE kul alls. Fasiken så dålig jag var i två veckor.

    Hoppas att Julia inte blir allt för påverkad.
    Var och en har en skruv lös. Den som inte tror det har två.
  4. 2
    Svalt! Att ha svalt på sig underlättar. Potatismjöl på säger en del också. Själva fick vi tavegyl utskrivet när Töserna hade det. Det är ju till för allergi egentligen men det fungerade kanon. Inget kliande inför nätterna bland annat.

    Är man elak om man önskar att Loke också fick det. Nästan alla på vårt dagis har haft det men Loke verkar inte bli sjuk. Själv hade jag det som 15åring. Det var INTE kul alls. Fasiken så dålig jag var i två veckor.

    Hoppas att Julia inte blir allt för påverkad.

Liknande trådar

  1. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 16:35
  2. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:28
  3. Vattkoppor?
    By laban & labolina in forum Downs Syndrom
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 15:19
  4. Vattkoppor har vi här.....
    By LenaH in forum _0307 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 19:05
  5. Vattkoppor
    By laban & labolina in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar