Ulrika!
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Ulrika!

    Har varit för trött för att orka skriva så mkt här men nu måste jag bara svara på gitt gnällo-aspirant-inlägg. Jag brukar ju sällan kunna hålla mej när det handlar om AFF men jag har verkligen inte haft nån energi alls. Mycket för att hela familjen varit däng-sjuka, alla har sovit urkass, Tilde varit hopplös att natta dag som natt och Jonna betett sej precis som du beskrev Ebba.

    Alltså... gaahhh!! Jag får totalt spunk-ryck av att se hur Jonna medvetet provocerar Tilde i tid och otid. Det är så att mjället börjar flaga och tånaglarna gulnar vid tanken allena. Jonna kan glatt putta Tildes ansikte rätt ner i golvet för att se vad som händer. Hon ställer sej brevid och går sedan rakt på för att prova om Tilde ramlar och hon rycker glatt sak efter sak ur stackars Tildes händer och ser lillasyster falla ihop i en skrikande hög på golvet. Allt med ett leende! #%&!/")/&"&#%!!!

    Vad vill jag då säga med detta!? Hmm... tja, kanske att Ebba ingalunda är unik utan att hon snarare har en god medbrottsling i Jonna. Påminn mej om detta när våra glada, nöjda ungar leker tillsammans i timmetal! Kanske om tre-fyra år!? *phew*
  2. 1
    Ulrika! Har varit för trött för att orka skriva så mkt här men nu måste jag bara svara på gitt gnällo-aspirant-inlägg. Jag brukar ju sällan kunna hålla mej när det handlar om AFF men jag har verkligen inte haft nån energi alls. Mycket för att hela familjen varit däng-sjuka, alla har sovit urkass, Tilde varit hopplös att natta dag som natt och Jonna betett sej precis som du beskrev Ebba.

    Alltså... gaahhh!! Jag får totalt spunk-ryck av att se hur Jonna medvetet provocerar Tilde i tid och otid. Det är så att mjället börjar flaga och tånaglarna gulnar vid tanken allena. Jonna kan glatt putta Tildes ansikte rätt ner i golvet för att se vad som händer. Hon ställer sej brevid och går sedan rakt på för att prova om Tilde ramlar och hon rycker glatt sak efter sak ur stackars Tildes händer och ser lillasyster falla ihop i en skrikande hög på golvet. Allt med ett leende! #%&!/")/&"&#%!!!

    Vad vill jag då säga med detta!? Hmm... tja, kanske att Ebba ingalunda är unik utan att hon snarare har en god medbrottsling i Jonna. Påminn mej om detta när våra glada, nöjda ungar leker tillsammans i timmetal! Kanske om tre-fyra år!? *phew*
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Men DÄR är du ju! Började just undra var du höll hus och hoppades innerligt att ni hade en skön semester på landet, typ, eller varför inte ett soligt badparadis...*mohahahaha*

    Visst blir man tokig! Jag vet itne riktigt vad jag ska ta mig till, och det trista är att Ebba gör så många oskyldiga misstag också, som orsakar tårar hos Lillan, att man blir automatiskt arg då också. Så för det mesta alltså två skrikiga ungar. I USA skär man i stämbanden på skälliga jyckar för att få dem tysta, har nog funderat på denna variant hemma till mina små...

    Klara har börjat dagis och inskolnings slut har väl sammanfallit med hennes första separationsångestfas, med allt vad det innebär vid hämtning och lämning.

    Fast värst är nog nätterna... Jag håller med dig - när (!"#&&¤"%"&%#") skade börja sova hela nätter? När ska man få vakna i samma sänga som man la sig i på kvällen?

    Det enda som tröstar lite är att det faktiskt är vår nu, så förkylningsfrekvensen borde dala och eftersomd et bör vara invänt proportionellt mot humöret torde detta följaktiligen stiga...

    Lider med dig! Kan ju säga att jag vet precis hur det är!
  4. 2
    Men DÄR är du ju! Började just undra var du höll hus och hoppades innerligt att ni hade en skön semester på landet, typ, eller varför inte ett soligt badparadis...*mohahahaha*

    Visst blir man tokig! Jag vet itne riktigt vad jag ska ta mig till, och det trista är att Ebba gör så många oskyldiga misstag också, som orsakar tårar hos Lillan, att man blir automatiskt arg då också. Så för det mesta alltså två skrikiga ungar. I USA skär man i stämbanden på skälliga jyckar för att få dem tysta, har nog funderat på denna variant hemma till mina små...

    Klara har börjat dagis och inskolnings slut har väl sammanfallit med hennes första separationsångestfas, med allt vad det innebär vid hämtning och lämning.

    Fast värst är nog nätterna... Jag håller med dig - när (!"#&&¤"%"&%#") skade börja sova hela nätter? När ska man få vakna i samma sänga som man la sig i på kvällen?

    Det enda som tröstar lite är att det faktiskt är vår nu, så förkylningsfrekvensen borde dala och eftersomd et bör vara invänt proportionellt mot humöret torde detta följaktiligen stiga...

    Lider med dig! Kan ju säga att jag vet precis hur det är!

Liknande trådar

  1. Ulrika *OT*
    By ~Ida~ in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 18:28
  2. Ulrika?
    By Miot in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 19:28
  3. Ulrika!
    By awesome in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 13:43
  4. Ulrika!?
    By ~Ida~ in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 07:50
  5. Ulrika!
    By LiZ. in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 10:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar