Äter ingenting
_0607 Julibarn
  1. Maddicken m Filip
    #1

    Äter ingenting

    Åååååh det är så jobbigt! Filip har ätit dåligt de sista månaderna. I början så var han riktigt matfrisk men efter en förkylning i februari så har han ätit sämre. För två veckor sedan så kollade vi öronen och då visade det sig vara ÖI, han fick penicillin mot det och vi hoppades att han skulle få bättre aptit men icke.

    I går hade han feber men idag är han feberfri men äter ingenting men är pigg i
    övrigt. Jag känner mig så maktlös samtidigt som jag blir arg för att han inte äter.

    Han sitter gärna och pillar i sig mat själv men vill inte bli matad! Han har inte fått några täner ännu men man ser att två i nederkäken är på G. Han är lös i magen men det kan ju bero på att det enda vi får i honom är välling

    Hjälp mig vad skall jag göra? Han är ju inte direkt undernärd men jag fattar inte hur man kan leva på luft?!?

    Vikt o längd
    9 mån 8 1/4 mån 8 mån
    8900 72,5 8680 72 8145 70
  2. 1
    Äter ingenting Åååååh det är så jobbigt! Filip har ätit dåligt de sista månaderna. I början så var han riktigt matfrisk men efter en förkylning i februari så har han ätit sämre. För två veckor sedan så kollade vi öronen och då visade det sig vara ÖI, han fick penicillin mot det och vi hoppades att han skulle få bättre aptit men icke.

    I går hade han feber men idag är han feberfri men äter ingenting men är pigg i
    övrigt. Jag känner mig så maktlös samtidigt som jag blir arg för att han inte äter.

    Han sitter gärna och pillar i sig mat själv men vill inte bli matad! Han har inte fått några täner ännu men man ser att två i nederkäken är på G. Han är lös i magen men det kan ju bero på att det enda vi får i honom är välling

    Hjälp mig vad skall jag göra? Han är ju inte direkt undernärd men jag fattar inte hur man kan leva på luft?!?

    Vikt o längd
    9 mån 8 1/4 mån 8 mån
    8900 72,5 8680 72 8145 70
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Tyvärr, har en galet matglad kille här så jag har inga bra råd att ge. Finns det verkligen inget han äter hellre? Gröt? Fruktpuré? macka med smör? Jag skulle först försöka hitta något han vill ha och låta honom äta bara det till att börja med. Välling ska ju inte göra att han är lös i magen, så det är ganska något som inte är helt bra.

    Hoppas någon annan har bättre tips!
    kram
  4. 2
    Tyvärr, har en galet matglad kille här så jag har inga bra råd att ge. Finns det verkligen inget han äter hellre? Gröt? Fruktpuré? macka med smör? Jag skulle först försöka hitta något han vill ha och låta honom äta bara det till att börja med. Välling ska ju inte göra att han är lös i magen, så det är ganska något som inte är helt bra.

    Hoppas någon annan har bättre tips!
    kram
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Jag tycker det är jättesvårt!!!! Är han frisk från öi nu? jag har för mej att de kan bli lösa i magen när det är tänder på g... Han kanske inte äter för att han är öm i munnen? "Smörj" in vid tänderna med alvedon och se om det hjälper!? Vad säger de på bvc?
    Hoppas du får bra svar så oron lägger sej... Kram på dej..
  6. 3
    Jag tycker det är jättesvårt!!!! Är han frisk från öi nu? jag har för mej att de kan bli lösa i magen när det är tänder på g... Han kanske inte äter för att han är öm i munnen? "Smörj" in vid tänderna med alvedon och se om det hjälper!? Vad säger de på bvc?
    Hoppas du får bra svar så oron lägger sej... Kram på dej..
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Ja du, det är ju svårt det där, I persioder så har min stora tjej inte ätit knappt nåt alls och däremellan äter hon allt. Så det KAN vara en fas han går igenom. ELLER så är det tänder, ELLER magen... Jättesvårt. Vad säger BVC?
  8. 4
    Ja du, det är ju svårt det där, I persioder så har min stora tjej inte ätit knappt nåt alls och däremellan äter hon allt. Så det KAN vara en fas han går igenom. ELLER så är det tänder, ELLER magen... Jättesvårt. Vad säger BVC?
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Min tvååring är dålig att äta i perioder. Jättejobbigt. Då får hon äta det hon vill och oftast är det välling.
  10. 5
    Min tvååring är dålig att äta i perioder. Jättejobbigt. Då får hon äta det hon vill och oftast är det välling.
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Inte

    mycket man kan göra tror jag.
    Fortsätta försöka typ.
    Ev. ta en paus med maten och bara ge välling och sen försöka om ngn vecka igen.
    Min lilla helammar nu igen :-/
    Sjuksköterskestudent med fyrtal i underbaringar:
    Rebecka 0208, Lukas 0401, Nike 0608 och Vide 080717

    Bloggar på http://busmamman.blogspot.com/
  12. 6
    Inte mycket man kan göra tror jag.
    Fortsätta försöka typ.
    Ev. ta en paus med maten och bara ge välling och sen försöka om ngn vecka igen.
    Min lilla helammar nu igen :-/
  13. Maddicken m Filip
    #7
    Tack för era peppningar...visst är det jobbigtt när de inte äter. Storebrorsan har alltid ätit mycket och är matglad men visst har han haft sina perioder oxå... På BVC säger de att jag skall vänta med att komma dit med honom tills magen verkar vara Ok eller omn jag är jätteorolig så får jag ringa och prata me dem...men han ser ju inte mager ut direkt så jag får väl försöka släppa min oro
  14. 7
    Tack för era peppningar...visst är det jobbigtt när de inte äter. Storebrorsan har alltid ätit mycket och är matglad men visst har han haft sina perioder oxå... På BVC säger de att jag skall vänta med att komma dit med honom tills magen verkar vara Ok eller omn jag är jätteorolig så får jag ringa och prata me dem...men han ser ju inte mager ut direkt så jag får väl försöka släppa min oro

Liknande trådar

  1. fredag gör jag ingenting ingenting :)
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 11:58
  2. Äter fortfarande ingenting
    By Ellinor m två in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 08:47
  3. Min lille grabb äter ingenting...
    By carina_b in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 13:46
  4. Alltså, jag äter ju ingenting *s*
    By hemulen in forum Mat & dryck
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 19:12
  5. Mina barn äter INGENTING. Snälla hjälp!
    By Anna in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 11:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar