Alvedon
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Alvedon

    Hur dåliga tycker ni era barn ska vara innan ni ger Alvedon? Går ni på antal grader i feber eller mer på allmäntillståndet?
  2. 1
    Alvedon Hur dåliga tycker ni era barn ska vara innan ni ger Alvedon? Går ni på antal grader i feber eller mer på allmäntillståndet?
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2

    Allmäntillstånd!

    Det är faktiskt det rätta att göra kan jag säga bergsäkert även utan ngn som helst examina i medicinkunskap

    Särskilt när de gäller våra små så är det jättesvårt att veta, gnällig vägrar äta och är mer ledsen är jag tror är bra så blir det en supp!

    Hur är det med er förresten ??
  4. 2
    Allmäntillstånd! Det är faktiskt det rätta att göra kan jag säga bergsäkert även utan ngn som helst examina i medicinkunskap

    Särskilt när de gäller våra små så är det jättesvårt att veta, gnällig vägrar äta och är mer ledsen är jag tror är bra så blir det en supp!

    Hur är det med er förresten ??
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Det går upp och ner. I fredagsnatt och lördagförmiddag var Alice jättehängig och hade 39,5 sen har hon varit frisk och pigg tills idag. Nu har hon 38,6 och är mer kinkig och gnällig än hängig.

    Vanlig mat går inte, men nu funkar gröt och ersättning i alla fall.

    Börjar bli ganska trött på detta nu.
  6. 3
    Det går upp och ner. I fredagsnatt och lördagförmiddag var Alice jättehängig och hade 39,5 sen har hon varit frisk och pigg tills idag. Nu har hon 38,6 och är mer kinkig och gnällig än hängig.

    Vanlig mat går inte, men nu funkar gröt och ersättning i alla fall.

    Börjar bli ganska trött på detta nu.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Jag går på allmäntillståndet, verkar livet alltför jobbigt så ger jag Alvedon.
  8. 4
    Jag går på allmäntillståndet, verkar livet alltför jobbigt så ger jag Alvedon.
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Nu verkar hon plötsligt sämre. Hänger här i mitt knä, lilla pluttan...

    Dags för lite Alvedon.
  10. 5
    Nu verkar hon plötsligt sämre. Hänger här i mitt knä, lilla pluttan...

    Dags för lite Alvedon.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6
    Men lilla gumman då... Hoppas hon får sova en liten stund. Och kanske mamma också?
  12. 6
    Men lilla gumman då... Hoppas hon får sova en liten stund. Och kanske mamma också?
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    Nä, men fy vad jobbigt ni har det . Hoppas lillskruttan blir frisk snart.

    Jag går mest på allmäntillståndet när jag ger alvedon, men har de hög feber innan de skall sova brukar jag också ge alvedon så inte febern går upp massor under natten.
    Kram
  14. 7
    Nä, men fy vad jobbigt ni har det . Hoppas lillskruttan blir frisk snart.

    Jag går mest på allmäntillståndet när jag ger alvedon, men har de hög feber innan de skall sova brukar jag också ge alvedon så inte febern går upp massor under natten.
    Kram
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Allmäntillståndet. Tar väldigt sällan tempen på något utav barnen, utan jag går på känn och resonerar som så att får de farligt högt feber så lär det märkas på dom. Barn kan ju dessutom ha ganska hög feber utan att påverkas nämnvärt, och då är det dumt att ta ner den, eftersom det är kroppens försvar (bakterier och virus trivs bäst vid 37 grader).
    Hoppas Alice mår bättre, med eller utan Alvedon.
  16. 8
    Allmäntillståndet. Tar väldigt sällan tempen på något utav barnen, utan jag går på känn och resonerar som så att får de farligt högt feber så lär det märkas på dom. Barn kan ju dessutom ha ganska hög feber utan att påverkas nämnvärt, och då är det dumt att ta ner den, eftersom det är kroppens försvar (bakterier och virus trivs bäst vid 37 grader).
    Hoppas Alice mår bättre, med eller utan Alvedon.
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9
    Jag går bara på allmäntillståndet. Feber i sig är ju inte så farligt, men om dom mår dåligt och inte vill äta och dricka så är det ju bättre att ge lite alvedon...
    Stackars Alice som är sjuk igen
    Tilda är ju hostig och snorig mest hela tiden, men har aldrig haft feber....
  18. 9
    Jag går bara på allmäntillståndet. Feber i sig är ju inte så farligt, men om dom mår dåligt och inte vill äta och dricka så är det ju bättre att ge lite alvedon...
    Stackars Alice som är sjuk igen
    Tilda är ju hostig och snorig mest hela tiden, men har aldrig haft feber....
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Jag går på allmäntillstånd. Ger oftast bara till natten. Det brukar gå bra ändå på dan tycker jag.
  20. 10
    Jag går på allmäntillstånd. Ger oftast bara till natten. Det brukar gå bra ändå på dan tycker jag.

Liknande trådar

  1. Hur ger ni dom alvedon?
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 20:50
  2. Alvedon
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 12:34
  3. Alvedon ok?
    By Ninis27 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 20:40
  4. När ger ni alvedon?
    By MammaMu79 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 19:08
  5. Alvedon?
    By Nini med Fredrik in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar