Betalning till barnvakt?
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Betalning till barnvakt?

    Detta inlägg kanske hade passat bättre någon annanstans, men jag frågar ändå er, mina "fellow november mums"!

    Min syster ringde just och undrade vad hon skulle ge sin barnvakt betalt... Hon har fyra barn som sköter sig själv rätt bra vid det här laget. De är 7,8,9 och 13 år. Jag har ju ingen aaaaning om sånt här, men någon annan kanske har? Tjejen som hjälpt till är 20 år och har övernattat också...

    Vad tycker ni är rimligt?
  2. 1
    Betalning till barnvakt? Detta inlägg kanske hade passat bättre någon annanstans, men jag frågar ändå er, mina "fellow november mums"!

    Min syster ringde just och undrade vad hon skulle ge sin barnvakt betalt... Hon har fyra barn som sköter sig själv rätt bra vid det här laget. De är 7,8,9 och 13 år. Jag har ju ingen aaaaning om sånt här, men någon annan kanske har? Tjejen som hjälpt till är 20 år och har övernattat också...

    Vad tycker ni är rimligt?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Är det någon släkting eller så? Egentligen lite fickpengar kan jag tänka mig. Om hon betalar svart så kan man tänka sig en summa på 40 kr /timme.
  4. 2
    Är det någon släkting eller så? Egentligen lite fickpengar kan jag tänka mig. Om hon betalar svart så kan man tänka sig en summa på 40 kr /timme.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Jag minns att jag fick typ 25:- i timmen när jag var ung & passade barn korta stunder eller dagtid (för typ 10-15 år sedan) eller en klumpsumma på ca 200:- för en kväll men vad det motsvarar idag har jag ingen aning om!
  6. 3
    Jag minns att jag fick typ 25:- i timmen när jag var ung & passade barn korta stunder eller dagtid (för typ 10-15 år sedan) eller en klumpsumma på ca 200:- för en kväll men vad det motsvarar idag har jag ingen aning om!
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Oj ja det beror naturligtvis på vad din syster och tjejen kommit överens om och hur bra man känner varandra ....naturligtvis också vilken konomi man har själv.
    Jag fick mellan 70 och 100 kr i timmen då jag satt "barnvakt" plus mat och bussresa...men det beror naturligtvis på ....man blir ju lätt ruinerad bara på en kväll i så fall ...nu när man ser det från andra sidan staketet *suck*
  8. 4
    Oj ja det beror naturligtvis på vad din syster och tjejen kommit överens om och hur bra man känner varandra ....naturligtvis också vilken konomi man har själv.
    Jag fick mellan 70 och 100 kr i timmen då jag satt "barnvakt" plus mat och bussresa...men det beror naturligtvis på ....man blir ju lätt ruinerad bara på en kväll i så fall ...nu när man ser det från andra sidan staketet *suck*

Liknande trådar

  1. Betalning för barnvakt
    By anhas in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-26, 12:33
  2. Betalning till barnvakt?
    By Martina1 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 09:14
  3. Betalning till barnvakt - hjälp!
    By Poppy68 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 12:07
  4. Barnvakt och betalning
    By Flisa75 in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 09:02
  5. betalning för barnvakt
    By artepa in forum Stora barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 21:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar