Lugn bebis
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Lugn bebis

    Igår var min annars hel vilda bebis väldigt lugn. Vi knuffade, skuffade, pratade och petade på den, men det enda gensvaret vi fick var lite halv slöa krafsningar och små buffar. (..framåt sena kvällen kom det dock igång som vanligt igen..)

    Börjar nu fundera på om det kan ha något med att göra om det kanske är lite mer på g?
    Jag hade ju bestämt mig för att sluta tänka så här nu, men bara lite kan ju inte skada
    Hade mer intensiva och längre värkar igår em och kväll med ca 6-7 minuter mellan..
    Springer på toa lika ofta..

    Dumt att börja fundera i dom här banorna igen, men kan liksom bara inte låta bli!!
    Hmm...vad tror ni?
  2. 1
    Lugn bebis Igår var min annars hel vilda bebis väldigt lugn. Vi knuffade, skuffade, pratade och petade på den, men det enda gensvaret vi fick var lite halv slöa krafsningar och små buffar. (..framåt sena kvällen kom det dock igång som vanligt igen..)

    Börjar nu fundera på om det kan ha något med att göra om det kanske är lite mer på g?
    Jag hade ju bestämt mig för att sluta tänka så här nu, men bara lite kan ju inte skada
    Hade mer intensiva och längre värkar igår em och kväll med ca 6-7 minuter mellan..
    Springer på toa lika ofta..

    Dumt att börja fundera i dom här banorna igen, men kan liksom bara inte låta bli!!
    Hmm...vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Jaa...

    var det fullmåne igår eller nåt? Bebis här var också lugnare, är det idag med... lite småkrafs sådär men inga armhävningar eller vändningsfrsök, börjar väl ge upp
    Nej, jag törs inte heller tänka i de där banorna.
  4. 2
    Jaa... var det fullmåne igår eller nåt? Bebis här var också lugnare, är det idag med... lite småkrafs sådär men inga armhävningar eller vändningsfrsök, börjar väl ge upp
    Nej, jag törs inte heller tänka i de där banorna.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jaaa, man kan ju bara sia så för din skull hoppas jag ju förstås att det beror på att bebis laddar inför USÖ
    Min bebis är oxå lugnare dagtid än tidigare men sätter fart sådär vid läggdags. Dessutom springer jag på toa HELA tiden... kan det betyda nåt tro? Kram!
  6. 3
    Jaaa, man kan ju bara sia så för din skull hoppas jag ju förstås att det beror på att bebis laddar inför USÖ
    Min bebis är oxå lugnare dagtid än tidigare men sätter fart sådär vid läggdags. Dessutom springer jag på toa HELA tiden... kan det betyda nåt tro? Kram!
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Man kan ju alltid hoppas att det betyder något!
    Du har väl inte heller många dagar kvar?
    Har för mig att du är en dag före mig?
  8. 4
    Man kan ju alltid hoppas att det betyder något!
    Du har väl inte heller många dagar kvar?
    Har för mig att du är en dag före mig?
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Min var OXÅ lugn igår, så lugn att jag till slut åkte in till förlossningen för koll....Väl där var allt bra...Men det är INGEN jätteaktivitet i magen direkt...
  10. 5
    Min var OXÅ lugn igår, så lugn att jag till slut åkte in till förlossningen för koll....Väl där var allt bra...Men det är INGEN jätteaktivitet i magen direkt...
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Stämmer bra, en dag före dig så nu är det ju nedräkning. Jag går ju hemma nu så nu finns det tid att fundera och det gör jag... NÄR ska bebis komma tro?
  12. 6
    Stämmer bra, en dag före dig så nu är det ju nedräkning. Jag går ju hemma nu så nu finns det tid att fundera och det gör jag... NÄR ska bebis komma tro?
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    efter vändningsförsöket var nog min bebis helt slut. Dock måste jag bara säga att jag höll på börja böla när jag låg på förlossningen och hörde nyfödd-skrik......så läckert !.....jag vill också ha bebis nu och önskar att allt väntande var över.....!
  14. 7
    efter vändningsförsöket var nog min bebis helt slut. Dock måste jag bara säga att jag höll på börja böla när jag låg på förlossningen och hörde nyfödd-skrik......så läckert !.....jag vill också ha bebis nu och önskar att allt väntande var över.....!
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #8

    ååååh ryser i hela kroppen

    bara jag tänker på känslan.
    Finns inget häftigare än de känslor som svämmar över en precis när man får bebis i famnen första gången.
    Heeeeelt overkligt!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  16. 8
    ååååh ryser i hela kroppen bara jag tänker på känslan.
    Finns inget häftigare än de känslor som svämmar över en precis när man får bebis i famnen första gången.
    Heeeeelt overkligt!
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9

    till skillnad från er andra

    så var min bebis sjövild igår och är idag också *aaaaaaaaj*

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  18. 9
    till skillnad från er andra så var min bebis sjövild igår och är idag också *aaaaaaaaj*

Liknande trådar

  1. Lugn bebis?
    By Eloem in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 22:17
  2. Lugn bebis?
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 06:55
  3. Sprallig bebis - Lugn bebis
    By Mimmi73 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 23:43
  4. Lugn bebis?
    By girli in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 06:11
  5. Mkt lugn bebis
    By A med 2 bf 14/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar