Klåda över hela kroppen
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Klåda över hela kroppen

    Sitter här och har klåda över nästan hela kroppen. Har haft det sen i natt. Det började i fötterna och just nu så kliar det nästan över allt. Blir så less.. vet inte varför det kliar och om det hör till graviditeten. Några säger att man kan få gravidklåda.. Ni som har varit med för är det så?? Håller på att bli helt tokig över att det kliar. Fingarna känns som om det sväler till dubbel storlek och även tårna och blir jätte varma och sen så kliar det jätte mycket..
    Det som är skönast just nu är att inte ha så mycket kläder på sig eller stå i duschen..

    Hoppas att ni andra mår bra!

    Kramisar!
  2. 1
    Klåda över hela kroppen Sitter här och har klåda över nästan hela kroppen. Har haft det sen i natt. Det började i fötterna och just nu så kliar det nästan över allt. Blir så less.. vet inte varför det kliar och om det hör till graviditeten. Några säger att man kan få gravidklåda.. Ni som har varit med för är det så?? Håller på att bli helt tokig över att det kliar. Fingarna känns som om det sväler till dubbel storlek och även tårna och blir jätte varma och sen så kliar det jätte mycket..
    Det som är skönast just nu är att inte ha så mycket kläder på sig eller stå i duschen..

    Hoppas att ni andra mår bra!

    Kramisar!
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Jag fick sådär ibland med Edwin. Försök hålla dig sval. Drick mycket och smörj dig rejält med hudlotion för torr hud. Det funkade oftast för mig.
    Man kan ju bli galen av klåda!

    Kram!
  4. 2
    Jag fick sådär ibland med Edwin. Försök hålla dig sval. Drick mycket och smörj dig rejält med hudlotion för torr hud. Det funkade oftast för mig.
    Man kan ju bli galen av klåda!

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Tack så jätte mycket för ditt svar, ska testa på en gång..
    Man blir som sagt galen av klåda..

    Kram!
  6. 3
    Tack så jätte mycket för ditt svar, ska testa på en gång..
    Man blir som sagt galen av klåda..

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Jag har haft problem med klåda. Igår kliade och brände det på magen och i armvecken. Jag blir också lätt torr och måste smörja mig med lotion varje dag.
  8. 4
    Jag har haft problem med klåda. Igår kliade och brände det på magen och i armvecken. Jag blir också lätt torr och måste smörja mig med lotion varje dag.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Nu är jag osäker men visst kan man få klåda om levervärdena är tokiga? Kanske ska kollas upp av bm?
    Låter även som om du samlar vatten.

    Ring din Bm på måndag om du fortfarande har problem.
  10. 5
    Nu är jag osäker men visst kan man få klåda om levervärdena är tokiga? Kanske ska kollas upp av bm?
    Låter även som om du samlar vatten.

    Ring din Bm på måndag om du fortfarande har problem.
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Fel på levern!! Om det kliar över hela kroppen kan det betyda att levern är lite arg har jag bestämt för mig! Kolla detta direkt med BM på måndag!!

    lycka till
    kram
  12. 6
    Fel på levern!! Om det kliar över hela kroppen kan det betyda att levern är lite arg har jag bestämt för mig! Kolla detta direkt med BM på måndag!!

    lycka till
    kram
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    Tack för svaret, ska böjra smörja in mig mer..
  14. 7
    Tack för svaret, ska böjra smörja in mig mer..
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8
    Ska ringa bm på måndag och se om jag får komma och kolla upp lever värdena..

    Tack för svaret..
  16. 8
    Ska ringa bm på måndag och se om jag får komma och kolla upp lever värdena..

    Tack för svaret..
  17. Medlem sedan
    Mar 2006
    #9
    Tack för svaret, kommer absolut ringa bm på måndag för att få komma på en koll.
  18. 9
    Tack för svaret, kommer absolut ringa bm på måndag för att få komma på en koll.
  19. Medlem sedan
    Feb 2007
    #10
    Instämmer! Kolla dina levervärden!
    Kram
  20. 10
    Instämmer! Kolla dina levervärden!
    Kram
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11
    Jag hade förhöjda levervärden med mitt första barn (-98), det började klia i kanske v. 30 eller så. Hemskt jobbigt. Till slut var värdena så höga att de satte igång förlossningen (v. 37+4 kanske), eftersom det inte är bra för barnet. Så, kolla upp! (Senare blev en kompis gravid och fick samma åkomma, men henne satte de inte igång tror jag, i alla fall gick hon fullt. Så det är inte helt klara rön om detta än.)
  22. 11
    Jag hade förhöjda levervärden med mitt första barn (-98), det började klia i kanske v. 30 eller så. Hemskt jobbigt. Till slut var värdena så höga att de satte igång förlossningen (v. 37+4 kanske), eftersom det inte är bra för barnet. Så, kolla upp! (Senare blev en kompis gravid och fick samma åkomma, men henne satte de inte igång tror jag, i alla fall gick hon fullt. Så det är inte helt klara rön om detta än.)
  23. Medlem sedan
    Dec 2006
    #12
    Jag har också jättemycket klåda så min bm ville kolla upp detta eftersom det kunde bero på förhöjd levervärde, hepatos eller ngt sånt vad det nu kan heta. Men då sa hon att det kliar som mest i handflator och på fotsulor, ev på magen, men jag har klåda mest överrallt förutom där egentligen. Hon tyckte dock det skulle kollas upp så mitt råd är också att be om ett sånt prov. Fast det har du ju redan sagt att du ska göra :-)
  24. 12
    Jag har också jättemycket klåda så min bm ville kolla upp detta eftersom det kunde bero på förhöjd levervärde, hepatos eller ngt sånt vad det nu kan heta. Men då sa hon att det kliar som mest i handflator och på fotsulor, ev på magen, men jag har klåda mest överrallt förutom där egentligen. Hon tyckte dock det skulle kollas upp så mitt råd är också att be om ett sånt prov. Fast det har du ju redan sagt att du ska göra :-)
  25. Medlem sedan
    Mar 2006
    #13
    Ja, jag ska absolut be om ett sådant och nu när jag läser ditt inlägg och ser att det ska vara handflator och fotsulor och det är där omkring det kliar mest för mig.. Det första jag gör i morgon är att ringa BM..
  26. 13
    Ja, jag ska absolut be om ett sådant och nu när jag läser ditt inlägg och ser att det ska vara handflator och fotsulor och det är där omkring det kliar mest för mig.. Det första jag gör i morgon är att ringa BM..
  27. Medlem sedan
    Mar 2006
    #14
    Ska absolut göra det..
    Kram!
  28. 14
    Ska absolut göra det..
    Kram!
  29. Medlem sedan
    Mar 2006
    #15
    Ska absout kolla upp deta.. Hoppas att jag kan få något för klådan i alla fall..
  30. 15
    Ska absout kolla upp deta.. Hoppas att jag kan få något för klådan i alla fall..

Liknande trådar

  1. Kli kli kli över hela kroppen!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 18:55
  2. Utslag över hela kroppen
    By Carin m grabbarna in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 10:58
  3. Små prickar över hela kroppen
    By Jenny m Pontus in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 13:28
  4. Klåda över hela kroppen
    By K(l)ia in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 13:52
  5. Prickig över hela kroppen....
    By Hjälp in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 23:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar