Ger tillägg!
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Ger tillägg!

    Förra veckan började jag med att ge tillägg till David och har sån ångest för det. Han blev inte nöjd på min mjölk, trots att jag hade jätte mycket, men han somnade varje gång han åt och vägrade att äta mer när jag försökte få honom till det. Han åt varje timme och verkade inte nöjd. Jag gav upp och gav honom lite tillägg och sen sov han som en stock i 3 timmar. ger honom nu två ggr om dan men ammar honom alltid först för jag vill verkligen att amningen ska funka och vill inte sluta. Jag känner sån ågest för att det inte funkar och kan inte begripa att han inte blir mätt på mig, sen så igår kväll när jag pumpade ut för att kolla hur mycket jag hade så fick jag bara ut 60ml på båda brösten, fick ju panik, klart han inte blir mätt då eftersom jag bara ger honom ena bröstet per gång. så nu blir det maraton amning tills jag får igång mjölkproduktionen.
    Är det någon annan som har problem med amningen????
    Jag vill verkligen få det här att funka.
    Vicketick nu med fyra underverk här hemma.
    Isac -94, Adam -99, Victoria -02 och David 07.04.20.
  2. 1
    Ger tillägg! Förra veckan började jag med att ge tillägg till David och har sån ångest för det. Han blev inte nöjd på min mjölk, trots att jag hade jätte mycket, men han somnade varje gång han åt och vägrade att äta mer när jag försökte få honom till det. Han åt varje timme och verkade inte nöjd. Jag gav upp och gav honom lite tillägg och sen sov han som en stock i 3 timmar. ger honom nu två ggr om dan men ammar honom alltid först för jag vill verkligen att amningen ska funka och vill inte sluta. Jag känner sån ågest för att det inte funkar och kan inte begripa att han inte blir mätt på mig, sen så igår kväll när jag pumpade ut för att kolla hur mycket jag hade så fick jag bara ut 60ml på båda brösten, fick ju panik, klart han inte blir mätt då eftersom jag bara ger honom ena bröstet per gång. så nu blir det maraton amning tills jag får igång mjölkproduktionen.
    Är det någon annan som har problem med amningen????
    Jag vill verkligen få det här att funka.
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Jag ger båda brösten varje gång. När jag gav ena kunde han hålla på hur länge som helst utan att bli riktigt nöjd. provade därför att ge båda. Cirka 10 minuter på vardera sida. Då blir han nöjd i 3-4 timmar. Låter jag honom hålla på längre spyr han bara upp det för att han får i sig för mycket, men på detta sätt får han behålla det mesta i magen. Hade hört innan att man bara ska använda ett bröst per gång men sköterskan på BVC säger att dom sällan blir nöjda med ett bröst när dom börjar bli ett par veckor. Så mitt tips är att ge båda brösten!
    Hoppas att det ordnar sig
    Lycka till!
  4. 2
    Jag ger båda brösten varje gång. När jag gav ena kunde han hålla på hur länge som helst utan att bli riktigt nöjd. provade därför att ge båda. Cirka 10 minuter på vardera sida. Då blir han nöjd i 3-4 timmar. Låter jag honom hålla på längre spyr han bara upp det för att han får i sig för mycket, men på detta sätt får han behålla det mesta i magen. Hade hört innan att man bara ska använda ett bröst per gång men sköterskan på BVC säger att dom sällan blir nöjda med ett bröst när dom börjar bli ett par veckor. Så mitt tips är att ge båda brösten!
    Hoppas att det ordnar sig
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Kan vara att du hamnat i maratonamningsträsket. Då hinner aldrig brösten fylla på med den feta mjöken och barnet blir inte ordentligt mätt.

    Om jag var du skulle jag prova att byta ut ett eller två mål till bara ersättning och låta brösten vila. Ge ett mål på fm och ett på em med tillägg. Ge inget tillägg på kvälls och nattetid eftersom det är bra att amma då för att stimulera mjölken.

    Prata med BVC och be att du kan få väga ofta, så att du känner dig säker på att vikten ökar som det ska. Byt sedan succesivt ut ett mål i taget så ska du se att det ordnar sig.

    Risken med att amma först och ge tillägg sen är att barnet börjar suga sämre eftersom den lär sig att det kommer mat efter bröstet som är mycket lättare att få i sig än bröstmjölken.

    Det är stressande när et inte funkar med amningen, men försök att inte stressa upp dig, det främjar inte mjölkproduktionen! Hoppas ni snart får det att funka.

    Kram
  6. 3
    Kan vara att du hamnat i maratonamningsträsket. Då hinner aldrig brösten fylla på med den feta mjöken och barnet blir inte ordentligt mätt.

    Om jag var du skulle jag prova att byta ut ett eller två mål till bara ersättning och låta brösten vila. Ge ett mål på fm och ett på em med tillägg. Ge inget tillägg på kvälls och nattetid eftersom det är bra att amma då för att stimulera mjölken.

    Prata med BVC och be att du kan få väga ofta, så att du känner dig säker på att vikten ökar som det ska. Byt sedan succesivt ut ett mål i taget så ska du se att det ordnar sig.

    Risken med att amma först och ge tillägg sen är att barnet börjar suga sämre eftersom den lär sig att det kommer mat efter bröstet som är mycket lättare att få i sig än bröstmjölken.

    Det är stressande när et inte funkar med amningen, men försök att inte stressa upp dig, det främjar inte mjölkproduktionen! Hoppas ni snart får det att funka.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Tack för svaren! Ska prova göra som du skrev för jag blir verkligen jätte stressad, eftersom dom är på mig om hans vikt uppgång också(han går inte upp tillräckligt). Finns det inte risk att mjölken sinar om jag inte ger honom alla mål genom lite amning? Idag har jag ammat en gång i timmen för han inte blir nöjd och det är så frustrerande , ska nu att prova det du skrev, skönt att få råd.
    tack tack.
  8. 4
    Tack för svaren! Ska prova göra som du skrev för jag blir verkligen jätte stressad, eftersom dom är på mig om hans vikt uppgång också(han går inte upp tillräckligt). Finns det inte risk att mjölken sinar om jag inte ger honom alla mål genom lite amning? Idag har jag ammat en gång i timmen för han inte blir nöjd och det är så frustrerande , ska nu att prova det du skrev, skönt att få råd.
    tack tack.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Nej du kommer inte sina Detta är råd som jag fick av mitt bvc när jag skulle få igång amningen och jobba bort tillägget som Molly fick i början. Genom att göra så så töjer man ut bebis mage så att den orkar äta mer och dessutom hinner dina bröst fyllas på ordenligt med den feta mjölken så att bebis blir ordentligt mätt. Prova ett par dagar och se.
  10. 5
    Nej du kommer inte sina Detta är råd som jag fick av mitt bvc när jag skulle få igång amningen och jobba bort tillägget som Molly fick i början. Genom att göra så så töjer man ut bebis mage så att den orkar äta mer och dessutom hinner dina bröst fyllas på ordenligt med den feta mjölken så att bebis blir ordentligt mätt. Prova ett par dagar och se.

Liknande trådar

  1. tillägg
    By zukits in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 14:21
  2. tillägg..
    By Willesmor in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 12:40
  3. tillägg..
    By familjsen in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 19:06
  4. ett tillägg!
    By tess81 in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 19:55
  5. tillägg
    By carita_79 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 15:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar