Ska det vara så här lätt?
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Ska det vara så här lätt?

    I fredagsnatt så påbörjade jag projektet med att få Malte att inte äta på nätterna. Han vaknade ca 4 gånger och skrek och var arg för att han inte fick dia. Han var verkligen arg! Han ville inte ha nappen och jag fick inte hålla handen. Dock slutade han skrika efter någon minut och somnade sen om.

    Så kom då natt två. Då vaknar han inte en enda gång! Han gnällde till lite någon gång under natten men det var allt! Hallå! Så lätt kan det väl ändå inte vara?

    Vi får se hur natt tre blir!

    Äter era bebisar på nätterna?

    Malte har ätit några gånger per natt, men det har inte stört mig så mycket. Men nu till semestern kunde det vara skönt att slippa. Det är krångligare att nattamma när han ska ligga i sin resesäng. Sen ska vi ha barnvakt på vår bröllopsnatt och då kan det ju vara skönt för barnvakten att slippa ge honom mat mitt i natten.

    /Ziro
  2. 1
    Ska det vara så här lätt? I fredagsnatt så påbörjade jag projektet med att få Malte att inte äta på nätterna. Han vaknade ca 4 gånger och skrek och var arg för att han inte fick dia. Han var verkligen arg! Han ville inte ha nappen och jag fick inte hålla handen. Dock slutade han skrika efter någon minut och somnade sen om.

    Så kom då natt två. Då vaknar han inte en enda gång! Han gnällde till lite någon gång under natten men det var allt! Hallå! Så lätt kan det väl ändå inte vara?

    Vi får se hur natt tre blir!

    Äter era bebisar på nätterna?

    Malte har ätit några gånger per natt, men det har inte stört mig så mycket. Men nu till semestern kunde det vara skönt att slippa. Det är krångligare att nattamma när han ska ligga i sin resesäng. Sen ska vi ha barnvakt på vår bröllopsnatt och då kan det ju vara skönt för barnvakten att slippa ge honom mat mitt i natten.

    /Ziro
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Skönt!

    Låter ju onekligen smidigt!

    Lukas äter fortfarande på natten. Ett tag så ofta som varje timme, och började misströsta! Det var skitjobbigt rent ut sagt!
    Men så för några nätter sen vände det, och nu äter han kanske 1-3 gånger/natt, och det känns helt okay! Fortsätter det så kommer jag inte göra något aktivt för att få honom att slut utan lita på att han vet vad han behöver och kommer sluta av sig själv så småningom!

    Men visst skulle det vara skönt att få sova ostört!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Skönt! Låter ju onekligen smidigt!

    Lukas äter fortfarande på natten. Ett tag så ofta som varje timme, och började misströsta! Det var skitjobbigt rent ut sagt!
    Men så för några nätter sen vände det, och nu äter han kanske 1-3 gånger/natt, och det känns helt okay! Fortsätter det så kommer jag inte göra något aktivt för att få honom att slut utan lita på att han vet vad han behöver och kommer sluta av sig själv så småningom!

    Men visst skulle det vara skönt att få sova ostört!
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    Nä, Loke har inte ätit under natten sedan...eeeh..minns inte ens längre! FAst han är ju flaskbarn till att börja med och åt ju inte så ofta under den tiden heller. På natten alltså..

    Skönt om det fixar sig för er nu.
  6. 3
    Nä, Loke har inte ätit under natten sedan...eeeh..minns inte ens längre! FAst han är ju flaskbarn till att börja med och åt ju inte så ofta under den tiden heller. På natten alltså..

    Skönt om det fixar sig för er nu.
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    Vad skönt!

    Hoppas natt 3 blir som en...dröm. Det är ju verkligen skönt när de inte längre äter på natten. I alla fall tyckte jag det.
    Thelma slutade att äta på nätterna för några månader sedan, först genom att skjuta upp nattmålet till ett tidigt morgonmål och sedan hoppade hon över det helt plötsligt.
    Hoppas som sagt det går bra för er inatt.
  8. 4
    Vad skönt! Hoppas natt 3 blir som en...dröm. Det är ju verkligen skönt när de inte längre äter på natten. I alla fall tyckte jag det.
    Thelma slutade att äta på nätterna för några månader sedan, först genom att skjuta upp nattmålet till ett tidigt morgonmål och sedan hoppade hon över det helt plötsligt.
    Hoppas som sagt det går bra för er inatt.
  9. Jossan m Neo & Jonah
    #5
    Jonah äter fortfarande en rackartidig frukost omkring 5-tiden varje morgon... *gäspar* Som tur är så slukar han sin välling och somnar om bums...!

    Hoppas att er trend håller i sig!
  10. 5
    Jonah äter fortfarande en rackartidig frukost omkring 5-tiden varje morgon... *gäspar* Som tur är så slukar han sin välling och somnar om bums...!

    Hoppas att er trend håller i sig!
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6
    Vilket lyx, låter ju helt kanon!

    Här äts det just nu nån gång vid 23-01och hon verkar vrålhungrig, så hon får nog fortsätta med det ett tag till.

    Håller tummarna för natt 3, du får rapporera sen!
  12. 6
    Vilket lyx, låter ju helt kanon!

    Här äts det just nu nån gång vid 23-01och hon verkar vrålhungrig, så hon får nog fortsätta med det ett tag till.

    Håller tummarna för natt 3, du får rapporera sen!
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    Felix äter oftast en gång, oftast efter kl 3 har väl tänkt att vänja av honom, men samtidigt sover han til ca 7 och det är värt att ge honom välling på natten om han sover till istället för att kliva upp tidigt... vi får väl se vad som händer.
  14. 7
    Felix äter oftast en gång, oftast efter kl 3 har väl tänkt att vänja av honom, men samtidigt sover han til ca 7 och det är värt att ge honom välling på natten om han sover till istället för att kliva upp tidigt... vi får väl se vad som händer.
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Hoppas det fortsätter lika bra som det har börjat!

    Alice äter inte på nätterna, det har hon i princip aldrig gjort.
  16. 8
    Hoppas det fortsätter lika bra som det har börjat!

    Alice äter inte på nätterna, det har hon i princip aldrig gjort.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    japp

    Nike har ätit på nätterna fram tills i fredags då maken började ta nätterna istället för nu vill jag inte mer.
    Än så länge går det inte fullt lika smidigt här...
    Sjuksköterskestudent med fyrtal i underbaringar:
    Rebecka 0208, Lukas 0401, Nike 0608 och Vide 080717

    Bloggar på http://busmamman.blogspot.com/
  18. 9
    japp Nike har ätit på nätterna fram tills i fredags då maken började ta nätterna istället för nu vill jag inte mer.
    Än så länge går det inte fullt lika smidigt här...
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10

    Men vad skönt!

    Får hoppas på en liknande historia då vi ska göra detsamma med Nora... vilket nog blir snart om hon inte lägger om vanor själv.
    Millan - mamma till Liam -02, Måns -04 och Nora -06

    Bloggar bl.a. om livet med barnen tre, hemmet och om de ständiga veckomatsedlarna på http://millansblogg.wordpress.com/
  20. 10
    Men vad skönt! Får hoppas på en liknande historia då vi ska göra detsamma med Nora... vilket nog blir snart om hon inte lägger om vanor själv.

Liknande trådar

  1. Vad lätt det är att vara tonårsförälder!
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-29, 20:48
  2. Det är lätt att vara efterklok...
    By Ahlin78 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 09:48
  3. Vad lätt det skulle vara
    By peter56 in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 00:09
  4. Det är lätt att vara efterklok
    By -texas- in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 17:04
  5. Kan det vara så lätt?
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 14:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar